|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 17:10:53 GMT 1
Händer mycket redan. Olofsson från SAIK till FBK Hedberg från Rögle till SAIK
Ska klubbarna de representerar låta dem spela kvar säsongen ut? Vart tar vår Jönsson vägen? Hoppas han blir kvar. Själv tippar jag på Brynäs.
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 7, 2018 11:30:35 GMT 1
Jönsson till Växjö är det jag hört.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 14, 2018 16:21:22 GMT 1
En möjlig värvningsbomb i hockey-Sverige: AIK storsatsar till nästa säsong och Sportbladet kan avslöja att klubben är i samtal med Tre Kronor-profilen Dick Axelsson.
Dessutom har AIK visat ett seriöst intresse för Mattias Guter.
– Dick, likväl andra spelare av den kalibern, skulle vi vara väldigt glada och stolta över att ha i laget, säger klubbens vd, Anders Olson.
Vill Guter till AIK? Blir väl inte så lätt om vi blir kvar i SHL? Han har ju kontrakt.
|
|
|
Post by time on Mar 14, 2018 17:51:14 GMT 1
KHK kanske är glada om nån vill ta över Guters kontrakt och ännu gladare om nån ville ta över Paulssons.
I Guters fall tror jag andra SHL-klubbar kan vara intresserade
|
|
|
Post by Sverker on Mar 14, 2018 18:10:44 GMT 1
KHK kanske är glada om nån vill ta över Guters kontrakt och ännu gladare om nån ville ta över Paulssons. I Guters fall tror jag andra SHL-klubbar kan vara intresserade Är det bra för oss om han försvinner, om vi är kvar i SHL? Vilken skulle vilja ta över Paulssons kontrakt? Ingen enligt mig iaf, trots att han är topp 5-6 av våra fws.
|
|
|
Post by time on Mar 14, 2018 18:57:13 GMT 1
KHK kanske är glada om nån vill ta över Guters kontrakt och ännu gladare om nån ville ta över Paulssons. I Guters fall tror jag andra SHL-klubbar kan vara intresserade Är det bra för oss om han försvinner, om vi är kvar i SHL? Vilken skulle vilja ta över Paulssons kontrakt? Ingen enligt mig iaf, trots att han är topp 5-6 av våra fws. Tror de flesta bedömer en spelare efter hockey/krona. Man måste ju ha ihop ett helt lag. MNen bra att AIK är intresserade. Då kan vi få in en hacka. När det gäller Paulsson så är jag helt enig. Jag skrev ju att KHK skulle vara ännu gladare om nån ville ta över hans kontrakt. Självklart hade han inte funnits kvar om intresse hade funnits från andra klubbar. OK så Paulsson har sjunkit från plats palts 1 till 5-6. Ett steg i rätt riktning.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 14, 2018 19:12:45 GMT 1
När har jag påstått att han är vår fw nr 1? Nu får du leta upp någon tråd igen. Hockey/krona? Nu låter du som MrH.😀 Vad tycker du om hockey/krona när Cruseman har 100 000 kr/mån? Själv tycker jag då att Paulsson är värd 250 000 kr/mån i jämförelse!
|
|
|
Post by time on Mar 15, 2018 8:52:47 GMT 1
När har jag påstått att han är vår fw nr 1? Nu får du leta upp någon tråd igen. Hockey/krona? Nu låter du som MrH.😀 Vad tycker du om hockey/krona när Cruseman har 100 000 kr/mån? Själv tycker jag då att Paulsson är värd 250 000 kr/mån i jämförelse! Min minnesbild är att du rankade Paulsson som nr1 innan nuvarande säsong startade. Minns jag fel ber jag om ursäkt för detta. Men du hade definitivt inte honom som 5-6a. Hockey/krona är inte Mr Hockeys uppfinning. Så har jag o många med mig tänkt sen många år tillbaka. Vad gäller Cruseman så är jag övertygad om att man låtit honom gå för nån månad sen när man skulle spara pengar. Nu blev det Deilert o Blomstrand istället som väl hade lite mer rimliga kontrakt vad gäller hockey/krona vilket gjorde att nån ville ta över.
|
|
|
Post by oikfansen on Apr 2, 2018 2:35:13 GMT 1
Jag vill Söder till måttligt satsande Steelers. Ettan är kravet. Topplag i ettan är också kravet.
|
|
|
Post by oikfansen on Apr 2, 2018 3:01:33 GMT 1
Vill behålla dom här för nästa säsong:
1. Praem Center 2. A.Johansson Målis 3. Elheim Back 4. Gans Back 5. A.Svensson Back 6. Åkesson Back 7. M.Andersson Forward 8. Norrman Forward 9. Wilhelmsson Forward 10. Dahlin Back 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.
24 spelare i lagbygget. 50 procentenheter är offensiva spelare.
|
|