|
Post by Sverker on Mar 6, 2018 22:39:11 GMT 1
Har vi råd att inte byta NU?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 6, 2018 23:05:39 GMT 1
Att fortsätta så här, är nästan att ge upp. Vi kanske inte har förlorat så många i rad som med hånberg, men så usla som vi ofta är nu, var vi i stort sett aldrig med honom! Horribla resultat o bara höra molinpajasen prata om att "de inte var där idag"... Man blir bara mer o mer förbannad! T ex att se honom ha Murphy på banan, innan någon annan back brutit benen, är rena dårskapen.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 6, 2018 23:10:40 GMT 1
Har inte trott på Molin som huvudtränare ngn gång, tyvärr. Han har tillsammans med Sundlöv fått en trupp som skulle nå play-in! Han skulle ändra spelsystem, vad har hänt? Som jag ser det, så har vi inget system alls!
|
|
|
Post by Zäta on Mar 7, 2018 7:37:32 GMT 1
Katastrofal trupp med en katastrofal ledning i båset. Naturligtvis ett misslyckande av rang. Första säsongen räknade alla med kval. Men som Sverker skriver. Denna säsongen va ju målet slutspel. Men det har man inte hört speciellt mycket om under pågående säsong. Kanske förstod Ove och truppen tidigt att detta inte kommer att gå vägen.
|
|
|
Post by matse on Mar 7, 2018 8:25:52 GMT 1
Det är inte bara Oves fel. Det saknas kunskap och kompetens från denna nivån i klubben. Klubben är utfattig och borde ha ett rykte som gör det omöjligt att värva spelare i konkurrens med andra Shl lag. Därför ser det ut som det gör. Mot kvallagen står vi oss däremot ganska gott. Bara viljan finns så.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 7, 2018 8:49:32 GMT 1
Har tittat en hel del på Timrå denna säsongen. Och ett antal matcher med Leksand. Timrå skrämmer mig.
|
|
|
Post by time on Mar 7, 2018 8:55:22 GMT 1
Vilket är bäst komma på 13 alt 14 plats? De 2 senaste säsongerna är det lag 13 som åkt ur SHL!!!!!! Bäst är ju att komma på plats 12. Att lag 13 fått det tuffare tror jag beror på att de ofta sent blivit klara för kval (tex Modo. likadant när TAIF åkte ur HA). En väldig mental smäll. Har envist hävdat att plats 13 är bättre. För då får vi ett lag i kvalet som borde vara mer slitet. Men eftersom jag tror vi har större chans mot Timrå än mot Leksand så föredrar jag nu plats 14 pga att jag tror Timrå slår ut Leksand o allsvenska finalen. Mitt resonemang förutsätter ju då att Leksand vinner mot segraren i serien mellan lag 3-8 i HA. Många om och men här ...
|
|
|
Post by time on Mar 7, 2018 9:00:30 GMT 1
Kanske till nästa säsong, Inte innan. Att tjata här hjälper föga.. Har vi råd att byta nästa säsong? Ska det bytas är det nu! Ta hit Perra J! Om vi blir kvar i SHL borde vi ha råd. Om inte så utgår jag från att hans kontrakt bryts. Ja Perra har gjort under förut i Färjestad o Leksand. Men skulle han plockas in (vilket inte kommer att hända) och vi åker ur så blir det ett jävla liv för att vi bytte så sent etc. Om vi inte byter o vi åker ur så blir det ett jävla liv Varför vi inte bytte huvudtränare ... Men denna diskussion borde tas i en annan tråd
|
|