|
Post by time on Mar 14, 2018 19:02:49 GMT 1
Visste att du skulle dra upp Hannes som jag flera gånger erkänt att jag överskattade pga av hans inhopp i Färjestad. Men kör detta några varv till. Tja jag ville inte ha hit Ledin överhuvudtaget. För dig tog det 3 matcher att inse samma sak Men svårt detta. Vi ser hockey på olika sätt. Dina favoriter är Jensen o Paulsson. Spelare som sätter jaget för laget och inte medvetet täckt ett skott. Jensen jobbade i alla fall hem ibland men lekte Flamingo i egen zon. Men Paulsson .. Fungerade med såna spelare på den tid du spelade och även ett tag till. Nu ställs andra krav. Nej säger som Mr Hockey. Hela hockeysverige utom du ser att Paulsson är KHKs sämsta värvning. Nu vet jag att du avgudar MrH, men var och när har jag påstått att Paulsson var en bra värvning? Att jag tycker att han är en av våra bättre fws, är väl inte samma sak? Har väl själv tyckt att han inte är värd det han kostar, eller? Däremot tror jag ff att han bli en viktig pjäs nu i ett playoff. Vad tror du, som kan hockey? Fråga dem som kan mer än mig. Du har många att välja på. Ja han bli som Zlatan. Man undrar vad fan han är med o så avgör han i sista minuten. Men han kan lika gärna bli den som tappar puck glider tillbaka o sänker oss. För varje gång han varit delaktig i ett mål framåt så har han varit orsak till fem bakåt. Det är min grova bild hur det sett ut i SHL.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 14, 2018 21:56:32 GMT 1
"Ja han bli som Zlatan" ? Gäller för oss att få stopp på Dahlén och för Timrå att få stopp på Kellman. Deras def back Strömberg verkar vara på gång till HV!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 14, 2018 23:59:43 GMT 1
Paulsson är ju en av de som definitivt inte hinner med Timrå. Tur vi började en sån som Dennis...
|
|
|
Post by Zäta on Mar 15, 2018 7:41:01 GMT 1
Är mest backsidan jag är orolig för vad det gäller Timrås fart.........
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 15, 2018 8:07:50 GMT 1
Givetvis, men backcheckingen är ju viktig för alla
|
|
|
Post by time on Mar 15, 2018 9:00:58 GMT 1
Givetvis, ben backcheckingen är ju viktig för alla Ja i dagens hockey är det så. Men de gånger Paulsson inte åker o byter när han tappat puck så glider han pliktskyldigt med tillbaka som siste man. Åker in i egen zon o verkar agera som om han hoppas att de andra ska återvinna pucken så han kan kontra. Det är min generella bild av honom. Men för att inte de som beundrar honom ska bli sura. Ja det händer att han gör bra saker också. Men det händer allt för sällan. Var skeptisk när han togs hit. Ville gärna ha hit honom till rimliga villkor. Men blev orolig när han målades upp som en frälsare. Iom att jag följt FBK så var jag inte jätteimpad av honom i fbk heller. Samma brister som här. Men minnesbild är att han var klart mer aktiv i det defensiva spelet än här. Sen kunde han glänsa i NLA genom att spela med Dick Axelsson o en bra yänkare. Minns också Paulsson i en intervju i cmore i början av första säsongen hos oss. Han fick då frågan om vad han tyckte om att vara tillbka i högsta svenska ligan. Han svarade; Jag vet inte vad andra tycker. Men jag tycker det går mycket fortare nu än senast jag var här. Detta uttalande etsade sig fast hos mig och som ni förstår så gjorde inte detta mig mindre tveksam till hur detta skulle funka... Men ingen vore gladare än jag om det lossnade i kvalet för honom. Egentligen finns det väl inget som tyder på detta efter snart 2 säsonger hos oss. Hoppas jag har fel. Sen skiter jag i vem som gör målen bara vi klarar oss kvar.
|
|
|
Post by time on Mar 15, 2018 9:02:11 GMT 1
"Ja han bli som Zlatan" ? Gäller för oss att få stopp på Dahlén och för Timrå att få stopp på Kellman. Deras def back Strömberg verkar vara på gång till HV! Främst Dahlen men även andra. Här är det viktigt att våra fyskiska spelare visar Dahlen o co att de finns till.
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 15, 2018 15:09:56 GMT 1
"Ja han bli som Zlatan" ? Gäller för oss att få stopp på Dahlén och för Timrå att få stopp på Kellman. Deras def back Strömberg verkar vara på gång till HV! Främst Dahlen men även andra. Här är det viktigt att våra fyskiska spelare visar Dahlen o co att de finns till. Exakt!! Här ska Prinz o Co inte ta några fångar!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 23, 2018 9:24:02 GMT 1
Intresset för denna match, verkar vara på topp, precis som intresset för alla matcher sista åren... Det tycks verkligen inte som många bryr sig om SHL, eller inte
|
|
|
Post by Zäta on Mar 23, 2018 13:42:24 GMT 1
Precis. Intresset verkar rekordlågt. 2410 biljetter sålda hittills. Dock inte speciellt svårt att förstå. Hela säsongen har varit undermålig på i stort sett samtliga plan. Dessutom att det florerar en massa om spelare som är på väg att lämna, Guter, Kolan, Gunnarsson, Jönsson och så vidare. Dessutom har ju intresset varit mindre hela säsongen att besöka arenan.
Såg på IOK-Leksand igår. Fick nästan rysningar utav livet som va i arenan stundtals. Så ska det vara på hemmaplan!! Det har jag inte upplevt en enda gång i NKT denna säsongen och då har jag sett samtliga matcher.
|
|
|
Post by Sverker on Mar 23, 2018 16:35:20 GMT 1
Blir det inte mellan 4-5000, blir jag besviken. Jag ska gå!
|
|
|
Post by matse on Mar 23, 2018 19:10:40 GMT 1
Blir svårt att nå 4000. Skulle gissa 3500. Timrå är inget lag som drar folk, och tvsändningen är utmärkt. Jag köper biljett på plats.
Ska bli intressant att se hur matchen gestaltar sig. Är övertygad om att vi vinner, även om bortaspelet har varit väl så bra.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 23, 2018 22:58:49 GMT 1
Tippar med på runt 3.500 pers.
|
|
kult
Björnligan
|
Post by kult on Mar 25, 2018 18:09:40 GMT 1
Helt ok första period. Dock lite för mycket misstag och slarv.
|
|
|
Post by matse on Mar 25, 2018 18:54:37 GMT 1
Vi åstadkommer inget. Timrå mkt giftigare. Vissa moment är vi bättre men inte offensivt.
|
|