|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 31, 2006 14:32:31 GMT 1
Telenor står för pengarna, de har rätt att ge dem till vilka de vill. Alla de intresserade klubbarna fick göra en skrivelse om varför just de skulle ha pengar. KHK's ledning misslyckades uppenbarligen med att övertyga Telenor. De får skylla sig själva. Nu gäller det istället att hitta andra som vill stötta klubben, precis som ordförande Ola säger. Personligen tror jag det var svårt att med lingonstatus övertyga Telenor om att en elitsatsning är på gång. Jag tror att karlskrona HK på egen hand (med hjälp av andra sponsorer) får avancera en bit till i seriesystemet innan de blir tagna på allvar. Håller med om slutklämmen. Däremot kanske vi ska vämta med att såga KHK's ledning i detta ärende innan vi hört Telenors motivering ? Jag har inte sågat KHK's ledning jag konstaterade bara att de misslyckats med att övertyga Telenor. Detta kan de bara skylla på sig själva då Telenor gör med sina pengar vad de vill.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 31, 2006 17:05:34 GMT 1
Det är ju så att bara för att vi är hockeyidioter och helst ser att vartenda öre går till "oss", så ser andra exakt samma sak angående "sina" sporter.... Det som är egendomligt är att man inte bryr sig om publiksporter som kommer allmänheten till nytta... "Vissa" friidrottare som nämns är väl redan i eliten...behöver väl inte sån hjälp..?
|
|
|
Post by newman on May 31, 2006 21:37:45 GMT 1
svåger politik heter det..........
|
|
|
Post by Teddybear on Jun 1, 2006 6:16:47 GMT 1
|
|
|
Post by HF on Jun 1, 2006 6:34:42 GMT 1
De vill nog visa det första året att även smala idrotter kan få pengar. Lite kulturelit, det är inte den vanliga konsten som allmänheten tycker om att titta på utan det ska vara lite svårare obegriplig konst. De vill nog statuera exempel första året, ingen ska ta något för givet. Lag idrotterna kanske har tagit det lite för givet att de ska få pengar. Nästa år tror jag säkert man får pengar.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jun 1, 2006 10:40:45 GMT 1
MMM, kanske det. Men låt då namnet vara kvar i annonserna... Jag tror inte, som jag sa på annan plats, att man stärker sina aktier genom att tjura och plocka bort namnet...
|
|
|
Post by HF on Jun 1, 2006 11:44:45 GMT 1
Har du säkert rätt i men man behöver ju inte ha namnet på hemsidan, inte rättvist mot de sponsorer som verkligen ger pengar till klubben.
|
|
|
Post by fun on Jun 1, 2006 11:48:18 GMT 1
Har du säkert rätt i men man behöver ju inte ha namnet på hemsidan, inte rättvist mot de sponsorer som verkligen ger pengar till klubben. Precis Finns ingen anledning för KHK att på sin off hemsida marknadsföra företag som sponsrar klubben med 0 kr.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jun 1, 2006 16:22:43 GMT 1
Har du säkert rätt i men man behöver ju inte ha namnet på hemsidan, inte rättvist mot de sponsorer som verkligen ger pengar till klubben. Precis Finns ingen anledning för KHK att på sin off hemsida marknadsföra företag som sponsrar klubben med 0 kr. Nej det tycker inte jag heller. Men att vägra kalla arenan för vad den (tyvärr) heter, kan aldrig vara lönsamt. I sådana fall är det bättre att ta steget fullt ut.... ... TILLBAKA TILL WÄMÖHALLEN!
|
|
|
Post by newman on Jun 1, 2006 19:39:55 GMT 1
Va inte sååå negativa nu... Tycker det gnälls alldeles för mycket nu.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jun 1, 2006 21:07:35 GMT 1
"Racketsport"... förmodligen Lyckeby BTK eller tennistjejerna
|
|
|
Post by newman on Jun 1, 2006 22:11:19 GMT 1
inte lbtk vad jag hört.................
|
|
|
Post by Teddybear on Jun 2, 2006 1:27:26 GMT 1
inte lbtk vad jag hört................. Badmintonklubben kommer att få en hel del av pengarna!
|
|
|
Post by newman on Jun 2, 2006 7:11:02 GMT 1
ooo va kul.. blir många nya gråsparvar i den hallen!
|
|