|
Post by Jojkrider on Mar 13, 2006 12:34:04 GMT 1
Hur blir det med dem? Finns föreningen kvar vilande?
Hörde rykten vid hopslagningen att de skulle starta igen när KHK gick upp.
Jag hoppas de gör det och samarbetet blir kvar. Vore guldvärt om våra juniorer kunde dels få spela i j-lagen men samtidigt pröva på seniorspel på div 3 nivå. Steget blir inte lika stort då till div 2.
Sedan är det också ett bra sätt att få igång spelare efter skada/sjukdom så att de får upp tempot.
Någon som vet mer om detta?
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 13, 2006 12:46:13 GMT 1
Hur blir det med dem? Finns föreningen kvar vilande? Hörde rykten vid hopslagningen att de skulle starta igen när KHK gick upp. Jag hoppas de gör det och samarbetet blir kvar. Vore guldvärt om våra juniorer kunde dels få spela i j-lagen men samtidigt pröva på seniorspel på div 3 nivå. Steget blir inte lika stort då till div 2. Sedan är det också ett bra sätt att få igång spelare efter skada/sjukdom så att de får upp tempot. Någon som vet mer om detta? Det kostar några 100000 att hålla igång även ett "korplag" i trean. Har svårt att tro att det blir aktuellt. Åtminstone inte i KHK's regi. Viktigare att satsa på ett vasst J-lag
|
|
|
Post by pirre on Mar 13, 2006 12:46:49 GMT 1
Hur blir det med dem? Finns föreningen kvar vilande? Hörde rykten vid hopslagningen att de skulle starta igen när KHK gick upp. Jag hoppas de gör det och samarbetet blir kvar. Vore guldvärt om våra juniorer kunde dels få spela i j-lagen men samtidigt pröva på seniorspel på div 3 nivå. Steget blir inte lika stort då till div 2. Sedan är det också ett bra sätt att få igång spelare efter skada/sjukdom så att de får upp tempot. Någon som vet mer om detta? Hoppas inte Malte läser detta
|
|
|
Post by newman on Mar 13, 2006 12:50:58 GMT 1
knappast. rip
|
|
|
Post by Jojkrider on Mar 13, 2006 13:00:16 GMT 1
Det kostar några 100000 att hålla igång även ett "korplag" i trean. Har svårt att tro att det blir aktuellt. Åtminstone inte i KHK's regi. Viktigare att satsa på ett vasst J-lag Förstår kostnaden av att hålla igång ett div 3 lag men som sagt de lyckades driva det förut. Så om de skulle lyckas igen och vi skulle kunna matcha juniorer där tror jag fortfarande att det skulle vara riktigt bra för våra juniorer. Men jag håller hel och hållet med om att ett vasst junior lag är ett måste. Men det går inte att bortse från att junior lagen blir vassare av juniorspelare som får speltid i senior systemen. Farmarlag system är riktigt viktigt. Se bara på DIF när de under storhetstiden hade riktigt bra samarbete med Huddinge, Nacka etc. Även Luleå matchar många juniorer/a-lags spelare i trakterna runt omkring för att de ska få mer speltid.
|
|
55
Nybörjare
|
Post by 55 on Mar 14, 2006 20:59:42 GMT 1
Glöm Islanders. Kör på J 20 och J 18
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 15, 2006 9:26:06 GMT 1
Glöm Islanders. Kör på J 20 och J 18 Med tanke på alla som ringer och vill spela så kanske inte J20 och J18 kan ta emot alla överåriga...
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Mar 15, 2006 16:14:33 GMT 1
Som det förhoppningsvis kommer att se ut om ett par år är ju KRIF ett utomordentligt farmarlag till KHK!! ;D
Skämt och sido, så är det oerhört mycket viktigare med ett väl fungerande lag i en hög J20 serie.
Det andra får komma senare...
|
|
|
Post by HF on Oct 8, 2006 17:00:01 GMT 1
Nån som saknar dom?
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 8, 2006 18:04:01 GMT 1
|
|
|
Post by newman on Oct 8, 2006 20:09:23 GMT 1
|
|
no99
Ungdomslirare
|
Post by no99 on Oct 9, 2006 11:02:08 GMT 1
Hur blir det med dem? Finns föreningen kvar vilande? Hörde rykten vid hopslagningen att de skulle starta igen när KHK gick upp. Jag hoppas de gör det och samarbetet blir kvar. Vore guldvärt om våra juniorer kunde dels få spela i j-lagen men samtidigt pröva på seniorspel på div 3 nivå. Steget blir inte lika stort då till div 2. ganska roligt att se att vissa kallar lag i div 3 "korplag", så hette det inte i alla de år khk/kik låg i trean. ödmjukt? njae. ;D Sedan är det också ett bra sätt att få igång spelare efter skada/sjukdom så att de får upp tempot. Någon som vet mer om detta? Det kostar några 100000 att hålla igång även ett "korplag" i trean. Har svårt att tro att det blir aktuellt. Åtminstone inte i KHK's regi. Viktigare att satsa på ett vasst J-lag
|
|
no99
Ungdomslirare
|
Post by no99 on Oct 9, 2006 11:04:29 GMT 1
ganska roligt att höra vissa kalla div 3 lag för korplag, så lät det inte när khk/kik låg där i alla år. ödmjukt? njae.
|
|
|
Post by pirre on Oct 9, 2006 11:53:00 GMT 1
ganska roligt att höra vissa kalla div 3 lag för korplag, så lät det inte när khk/kik låg där i alla år. ödmjukt? njae. Ödmjuk eller inte! Alla lag som ligger i trean ligger i mappen "korplag/pisslag" men för den saken skull kan man väl tycka om sitt eget lag! Det finns ju en del lag som aldrig kommer kunna ta sig upp ur träsket som även trean kallas och spelar enbart på hobbynivå även kallat korpen! Nu har ju KHK klättrat sig ur träsket för gått hoppas jag och ser fram emot den fortsatta klättringen i serie spelet!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 9, 2006 12:46:13 GMT 1
ganska roligt att höra vissa kalla div 3 lag för korplag, så lät det inte när khk/kik låg där i alla år. ödmjukt? njae. Jag har kallat det för skit....och gör det fortfarande. Div 2 är också en ren skitserie...
|
|