|
Post by kraftwerk on Jul 5, 2007 13:46:45 GMT 1
Den vise talar om vad han ser, dåren vad han hört
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jul 5, 2007 13:55:21 GMT 1
Ni skulle bara vet vad jag hörde för några veckor sedan......
|
|
|
Post by kraftwerk on Jul 5, 2007 14:07:22 GMT 1
Ni skulle bara vet vad jag hörde för några veckor sedan......
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 5, 2007 8:32:39 GMT 1
Det blev en jättelång och intensiv tråd (innan HF stängde) bara för att jag råkade använda ordet "bakslag" i samband med KHK. Det är tydligen känsligt att jag som till 95% skriver positivt om KHK vågar yppa något sådant i den halleluja-stämning som annars råder runt KHK.
Charlie o co klagar på callahan o co att de inte är nyanserade. Jag håller med. Men n u är det dags för charlie o co att sopa lite framför sin egen dörr. Lite patetiskt när de inte kan erkänna att det är negativt att det kommer färre människor på en match än de flesta trott. Det blir lite livetsord-stuk över det hela.
Kom nu inte dragandes med styrelsen siffror. De har säkert budgeterar med en rejäl minskning av antalet i publiken (inget fel i det).
Men vad det herla handlade om var inte torra budgetsiffror utan förväntningar. Men som vanligt tycker charlie att allt är bra o positivt
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 5, 2007 8:57:15 GMT 1
Det blev en jättelång och intensiv tråd (innan HF stängde) bara för att jag råkade använda ordet "bakslag" i samband med KHK. Det är tydligen känsligt att jag som till 95% skriver positivt om KHK vågar yppa något sådant i den halleluja-stämning som annars råder runt KHK. Charlie o co klagar på callahan o co att de inte är nyanserade. Jag håller med. Men n u är det dags för charlie o co att sopa lite framför sin egen dörr. Lite patetiskt när de inte kan erkänna att det är negativt att det kommer färre människor på en match än de flesta trott. Det blir lite livetsord-stuk över det hela. Kom nu inte dragandes med styrelsen siffror. De har säkert budgeterar med en rejäl minskning av antalet i publiken (inget fel i det). Men vad det herla handlade om var inte torra budgetsiffror utan förväntningar. Men som vanligt tycker charlie att allt är bra o positivt Visst var det mindre folk än vad som många hade förväntat sig! Men dessa förväntningar har byggts upp av oss här på forumet och att KHK har sålt många säsongskort! I viss mån har det blivit lite hybris som kan ha påverkat detta. I din rubrik framgår det inte att du bygger bakslaget på förväntningar. Där står endast att det var ett bakslag med 720 betalande och det hänvisar du till ett höjt biljettpris! När jag då kollar hur den siffran står sig mot förra säsongen så framgår det att publiken ökat med 23% vilket gör att jag inte tyckte att din tråd höll vid en granskning av fakta! Håller med dig att rent förväntningsmässigt av oss här på forumet så var det ett "bakslag". Men rent fakta mässigt så var det en ökning och då tycker inte jag att ditt resonemang om priset håller, uppenbarligen lockades fler till arenan iår än förra året trots ett höjt pris! Jag diskuterar gärna vidare om detta med dig men då tar vi det via pm!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2007 9:04:54 GMT 1
Vi får nog inse att det inte GÅR att få den andra att tänk annorlunda...
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 5, 2007 11:27:39 GMT 1
Huvudet på spiken !
|
|
|
Post by HF on Sept 5, 2007 14:57:27 GMT 1
Tänkvärt är att KHK faktiskt bjöd säsongskortpubliken på entren under de två kvalen KHK gjorde för att ta sig upp till tvåan och om jag inte minns helt fel så kritiserade Callahan det... ;-)
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 5, 2007 16:21:36 GMT 1
Tänkvärt är att KHK faktiskt bjöd säsongskortpubliken på entren under de två kvalen KHK gjorde för att ta sig upp till tvåan och om jag inte minns helt fel så kritiserade Callahan det... ;-) Hmm, när du säger det så...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 5, 2007 16:33:31 GMT 1
va??
|
|
|
Post by HF on Sept 5, 2007 18:49:09 GMT 1
|
|