|
Post by Lucas Lokatt on Nov 8, 2005 9:04:01 GMT 1
Tycker att det är jätteroligt att så många i Karlskrona kollar på KHK-matcherna. Man blir stolt varje match när publiksiffran ropas ut av speakern. Räknade ut att publiksnittet på våra 3 första matcher hamnade på 1198 personer, imponerande!
Såg att Tingsryd (1205) och Mariestad (1209) vad de enda lagen i ettan som hade ett högre snitt. Sen kan jag tillägga att vi har mer publik än Arboga, Hammarby, Sundsvall, och Halmstad Hammers i allsvenskan.
Återstår och se vad vi hamnar när serien är färdigspelad...
Några gissningar?
|
|
|
Post by grishockey on Nov 8, 2005 9:40:21 GMT 1
Jag tror att publiksiffran kommer att sjunka under säsongen för att sedan öka i ett ev. kval. Det beror inte på khk utan den dåliga kvaliten på lagen i serien. Men det kommer nog fler än vad det hade kommit wämöhallen, så jag tippar ett snitt på 500-600 under seriespelet och 1400-1500 i ett ev. kval. Det gäller att ALLA hjälper till att marknadsföra hockeyn i karlskrona för nu tror jag vi har en stor chans att skapa nåt riktigt bra för framtiden. Så snacka hockey på jobbet, med vänner och bekanta och alla andra som ni kan tänka er.
|
|
|
Post by andersson72 on Nov 8, 2005 9:58:17 GMT 1
Jag tror att publiksiffran kommer att sjunka under säsongen för att sedan öka i ett ev. kval. Det beror inte på khk utan den dåliga kvaliten på lagen i serien. Men det kommer nog fler än vad det hade kommit wämöhallen, så jag tippar ett snitt på 500-600 under seriespelet och 1400-1500 i ett ev. kval. Det gäller att ALLA hjälper till att marknadsföra hockeyn i karlskrona för nu tror jag vi har en stor chans att skapa nåt riktigt bra för framtiden. Så snacka hockey på jobbet, med vänner och bekanta och alla andra som ni kan tänka er. Hade inte KHK ett snitt på 500- 600 förra säsongen? Känns som att det kommer att hamna mellan 700-900.
|
|
|
Post by holdingthestick on Nov 8, 2005 11:23:48 GMT 1
Jag tror att publiksiffran kommer att sjunka under säsongen för att sedan öka i ett ev. kval. Det beror inte på khk utan den dåliga kvaliten på lagen i serien. Men det kommer nog fler än vad det hade kommit wämöhallen, så jag tippar ett snitt på 500-600 under seriespelet och 1400-1500 i ett ev. kval. Det gäller att ALLA hjälper till att marknadsföra hockeyn i karlskrona för nu tror jag vi har en stor chans att skapa nåt riktigt bra för framtiden. Så snacka hockey på jobbet, med vänner och bekanta och alla andra som ni kan tänka er. Japp för varje extra betalande på matcherna borde innebära en nettointäkt på c:a 70:- inkl kiosken.
|
|
|
Post by youngblood on Nov 8, 2005 11:27:38 GMT 1
Tycker att det är jätteroligt att så många i Karlskrona kollar på KHK-matcherna. Man blir stolt varje match när publiksiffran ropas ut av speakern. Räknade ut att publiksnittet på våra 3 första matcher hamnade på 1198 personer, imponerande! Såg att Tingsryd (1205) och Mariestad (1209) vad de enda lagen i ettan som hade ett högre snitt. Sen kan jag tillägga att vi har mer publik än Arboga, Hammarby, Sundsvall, och Halmstad Hammers i allsvenskan. Återstår och se vad vi hamnar när serien är färdigspelad... Några gissningar? Jag tror att snittet hamnar på 1207 inkl kvalmatcherna
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 8, 2005 18:19:05 GMT 1
Tror också det kommer sjunka något....kanske runt 900 i snitt när serien är färdigspelad.
|
|
|
Post by holdingthestick on Nov 9, 2005 20:10:03 GMT 1
Tycker att det är jätteroligt att så många i Karlskrona kollar på KHK-matcherna. Man blir stolt varje match när publiksiffran ropas ut av speakern. Räknade ut att publiksnittet på våra 3 första matcher hamnade på 1198 personer, imponerande! Såg att Tingsryd (1205) och Mariestad (1209) vad de enda lagen i ettan som hade ett högre snitt. Sen kan jag tillägga att vi har mer publik än Arboga, Hammarby, Sundsvall, och Halmstad Hammers i allsvenskan. Återstår och se vad vi hamnar när serien är färdigspelad... Några gissningar? Tror att en fortsatt stor publiktillströmning är säkraste sättet att göra KHK's ekonomi så stabil att en forsatt satsning kan genomföras på sikt (inför nästa säsong) och på kort sikt backförstärkning. Så fungerar det i klubbar i allsvenskan med höga omkostnader. Sviker publiken blir det ek problem ganska snart (ex halmstad)
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 9, 2005 21:02:45 GMT 1
På tal om Halmstad. Vad är senaste nytt? Jag fattar inte att de fortfarande kan spela i serien...men men det går ju inget vidare ändå ;D
|
|
|
Post by holdingthestick on Nov 24, 2005 23:27:11 GMT 1
Det var ju nästan att vi hade lika mycket publik som KRIF, Mörrum o OIK tillsammans Håller dett i sig så
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 25, 2005 0:30:21 GMT 1
Totala snittet (4 matcher): 1176 I den nya arenan (3 matcher): 1366
|
|
|
Post by HF on Nov 25, 2005 12:28:11 GMT 1
många fribiljetter igår.
|
|
|
Post by Staffan on Nov 25, 2005 15:28:28 GMT 1
Ja det måste det varit, för där såg ut att vara betydligt över 1000 pers.
|
|
|
Post by HF on Nov 25, 2005 20:04:22 GMT 1
Ja det måste det varit, för där såg ut att vara betydligt över 1000 pers. dom räknas in i publiksiffran, det står en kille och har en sån räknare i handen när man går in.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 25, 2005 20:23:45 GMT 1
Ja det måste det varit, för där såg ut att vara betydligt över 1000 pers. dom räknas in i publiksiffran, det står en kille och har en sån räknare i handen när man går in. Jo, det bör dom väl göra. Man får väl förmoda att de tittar på...
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 25, 2005 21:04:53 GMT 1
Ja det måste det varit, för där såg ut att vara betydligt över 1000 pers. dom räknas in i publiksiffran, det står en kille och har en sån räknare i handen när man går in. Japp, jag fick också höra det när jag skulle gå in. Men det är bara kul att få veta mer exakt hur många som går på matcherna.
|
|