|
Post by Les Paul on Apr 15, 2008 20:44:12 GMT 1
Det ska sågas med finess a´la Callahan. Den maskinen kommer inte åt på alla ställen, prova den horisontellt.
|
|
|
Post by Ragulin on Apr 15, 2008 21:10:23 GMT 1
Det ska sågas med finess a´la Callahan. Den maskinen kommer inte åt på alla ställen, prova den horisontellt. För en annan som är i byggbranschen så kan jag med säkerthet säga det verktyg Callahan använder är en "fine cut". En liten rackare som tar sig in i alla vrår och vinklar och klarar av de mest fantastiska figursågningar!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 15, 2008 21:21:13 GMT 1
Hahaha....jag blir rörd till tårar.... Kanske beror det på att jag är byggnadsingenjör från början....(bara en sån där gymnasieingenjör dock...)
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 6, 2008 4:30:04 GMT 1
Nu har sambon börjat få värkar så idag hoppas vi att det föds ännu en sandvikare som tryggar återväxten!
|
|
|
Post by anticonnie on May 6, 2008 6:13:09 GMT 1
Nu har sambon börjat få värkar så idag hoppas vi att det föds ännu en sandvikare som tryggar återväxten! Lycka till!
|
|
Johan "darkstrom" Dahlquist
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on May 7, 2008 7:24:20 GMT 1
Är det bara jag som tänker på när folk nämner sandviken? Arbetsskada antar jag ^^
|
|
|
Post by Sardaukar on May 7, 2008 9:34:35 GMT 1
Nog tänker jag också på hörnfräsar och de röda askarna med hårdmetallplattor, men jag har ju också jobbat som CNC-operatör...
Dyra som f*n var de också...3000 spänn för en fräskropp har jag för mig, så det var lagom pinsamt att köra sönder dem...
|
|
|
Post by Les Paul on May 7, 2008 10:32:09 GMT 1
Sarre, nu är du inne på finlir och det klarar inte alla sandvikare av.
|
|
|
Post by Sardaukar on May 7, 2008 10:46:26 GMT 1
;D ;D Inte riktigt...hörnfräsar klarar inte av toleranser på tiondelar och hundradelar. Då blir det att ta fram den släta pinnfräsen från Hoffman (Garant), men då kanske det ska kallas skönspel
|
|
|
Post by Brutus on May 14, 2008 22:27:37 GMT 1
Titta noga till vänster ser du två! Snabb e du inte!!
|
|