|
Post by holdingthestick on Nov 15, 2005 8:13:36 GMT 1
Alltid intressant med nya spelare i truppen. Vi får väl se vad han går för.... Lär ju tillföra nånting kommer ju trots allt ifrån div1. Massiv skillnad mellan serierna så man skall nog inte stirra sig blind på hans magra poängsnitt. Någon som sett han spela? Jag har sett han spela en match. Helt OK. Snabb, bra spelsinne. Alltid svårt att jämföra med KHK's spelare i trean när man bara sett honom vid ett tillfälle. Men min inte alltför vågade gissning är att Olof P, Norberg o Oskar är de enda forwards i KHK som kan vara bättre. Men vi får se när han spelat några ggr i KHK-tröjan. Hur som helst. Jag har sagt det flera ggr och fått mothugg från en del av er. Det är spelare av div1-snitt vi ska ha inte spelare som nöter bänk i tvåan. När det gäller den vakanta backplatsen kan man ställa ännu högre krav på kvalitet
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Nov 15, 2005 9:10:27 GMT 1
Vilken stenkoll vissa har, imponerad!
Det finns ju duktiga spelare i 3:an och tvåan också, det gäller bara att damsuga upp de rätta spelarna. Kolla bara på Göran Hall (med nr.8 tror jag) i Åstorp. Han hade nog tillfört en del.
|
|
|
Post by holdingthestick on Nov 15, 2005 9:29:06 GMT 1
Vilken stenkoll vissa har, imponerad! Det finns ju duktiga spelare i 3:an och tvåan också, det gäller bara att damsuga upp de rätta spelarna. Kolla bara på Göran Hall (med nr.8 tror jag) i Åstorp. Han hade nog tillfört en del. hoppas du är lika ironisk när de föreslår Hall som du tycks vara mot mig. Annars har vi nog helt olika syn på hockey ...
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 15, 2005 9:36:07 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 15, 2005 9:50:15 GMT 1
Vilken stenkoll vissa har, imponerad! Det finns ju duktiga spelare i 3:an och tvåan också, det gäller bara att damsuga upp de rätta spelarna. Kolla bara på Göran Hall (med nr.8 tror jag) i Åstorp. Han hade nog tillfört en del. hoppas du är lika ironisk när de föreslår Hall som du tycks vara mot mig. Annars har vi nog helt olika syn på hockey ... Helt ärligt G. Hall är ingen dålig hockeyspelare han hade säkerligen producerat en hel del poäng i KHK.
|
|
|
Post by Jojkrider on Nov 15, 2005 10:18:19 GMT 1
Vet inte så mycket om denna spelare men jag hoppas han kan tillföra laget en del.
Saknar dock fortfarande en bulldozer i laget. Svedberg var den sista vi hade. Visst han hamnade i utvisningsbåset ofta men han stod iaf upp för laget. Skulle vilja ha en Ledin, Wernblom, Holmström, Kåberg typ till laget som bara kör, kör och kör in motståndare i planket och pucken i mål. De drar på sig mycket utvisningar men de gör mer nytta.
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 15, 2005 10:28:59 GMT 1
När kan han bli spelklar tros? Diö är väl för tätt inpå, men kanske mot Lund?
|
|
|
Post by HF on Nov 15, 2005 11:09:10 GMT 1
Om det går undan i div. 1 när Räihä kommer farande, då undrar jag hur fort det kommer att gå i div .3 när han kommer farande? alldeles för fort för Kellman i alla fall. In med han i med Herman och F.C
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 15, 2005 11:13:38 GMT 1
Om du läser här, välkommen Oskar!
|
|
|
Post by youngblood on Nov 15, 2005 11:27:02 GMT 1
Om du läser här, välkommen Oskar! DITO
|
|
|
Post by newman on Nov 15, 2005 12:42:50 GMT 1
Kul att khk ser om sitt hus. Så det inte blir som med putte. En kraftig back hade inte skadat oxå. Men man få vara nöjd så här långt. Det visar iallafall att styrelsen inte sitter med armarna i kors.
|
|
|
Post by Jojkrider on Nov 15, 2005 12:53:32 GMT 1
Kul att khk ser om sitt hus. Så det inte blir som med putte. En kraftig back hade inte skadat oxå. Men man få vara nöjd så här långt. Det visar iallafall att styrelsen inte sitter med armarna i kors. Kunde inte sagt det bättre själv
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 15, 2005 13:08:06 GMT 1
Kul att khk ser om sitt hus. Så det inte blir som med putte. En kraftig back hade inte skadat oxå. Men man få vara nöjd så här långt. Det visar iallafall att styrelsen inte sitter med armarna i kors. Räihä skulle ju ha kontaktat KHK själv.
|
|
|
Post by Teddybear on Nov 15, 2005 13:59:06 GMT 1
Om det går undan i div. 1 när Räihä kommer farande, då undrar jag hur fort det kommer att gå i div .3 när han kommer farande? alldeles för fort för Kellman i alla fall. In med han i med Herman och F.C Ja, det hade nog inte varit så dumt!
|
|
|
Post by grishockey on Nov 15, 2005 14:00:50 GMT 1
Vet inte så mycket om denna spelare men jag hoppas han kan tillföra laget en del. Saknar dock fortfarande en bulldozer i laget. Svedberg var den sista vi hade. Visst han hamnade i utvisningsbåset ofta men han stod iaf upp för laget. Skulle vilja ha en Ledin, Wernblom, Holmström, Kåberg typ till laget som bara kör, kör och kör in motståndare i planket och pucken i mål. De drar på sig mycket utvisningar men de gör mer nytta. Typ Nicholas Angell i Bofors ;D
|
|