|
Post by kraftwerk on Sept 11, 2007 12:10:43 GMT 1
Matti Näätänen klar för KIK
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 15, 2007 15:17:34 GMT 1
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 18, 2007 8:01:01 GMT 1
KIK - Mörrum 3-1
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 18, 2007 8:07:06 GMT 1
I dagens BLT finns en genomgång av alla lagen i div!F. Påfallande många har KIK som en av favoriterna ....
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 24, 2007 13:41:14 GMT 1
Nordic bet´s
Odds seriesegrare:
Troja/Ljungby 2.20 Tingsryd 2.70 Kristianstads IK 5.00 Olofström 6.00 Pantern 17.00 Helsingborgs HC 25.00 Mörrum 35.00 Kungälv 50.00 Gislaved 100.00 Göteborgs IK 200.00
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 27, 2007 11:39:40 GMT 1
Mörrum - Troja 4-2 igår Hoppas nu att Göteborg och Kungälv är riktigt usla... Annars vet i f-n hur det ska för vårat KHK... Jag vet att det är tidigt och att jag målar f-n på väggen, men i alla fall...
|
|
Mogge
Nybörjare
|
Post by Mogge on Sept 30, 2007 21:14:00 GMT 1
Idag vann Mörrum över OIK med siffrorna 1 - 2 .. Goiset har tagit tillbaka titeln "bäst i blekinge".. För hur länge? iallafall jag tror att de är på gång, det finns tradition och stolthet i Mörrum, det gör det inte i Olofström.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 30, 2007 21:54:57 GMT 1
Mörrum - Troja 4-2 igår Hoppas nu att Göteborg och Kungälv är riktigt usla... Annars vet i f-n hur det ska för vårat KHK... Jag vet att det är tidigt och att jag målar f-n på väggen, men i alla fall... Har haft dessa tanka också...Mörrum ska ju vara kass...dom är vi bättre än..osv.... Och så SLÅR de Troja!!! Och nu OIK!!!! Vi KAN inte vara säkra med det lag vi har...OAVSETT om vi krossar div 2-lagen...!!! Det ÄR för stor skillnad...och jag hoppas att det noterats vid utskåningarna vi råkat ut för....
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 1, 2007 12:23:23 GMT 1
Mörrum - Troja 4-2 igår Hoppas nu att Göteborg och Kungälv är riktigt usla... Annars vet i f-n hur det ska för vårat KHK... Jag vet att det är tidigt och att jag målar f-n på väggen, men i alla fall... Igår tvålade Kungälv dit Tingsryd...
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 1, 2007 12:47:33 GMT 1
Tycker vi ska låta ettan spela några omg till innan vi ger upp möjligheterna yill avancemang för vårt KHK... Men visst det går ju att vinkla all information så att det talar till KHK's nackdel .... www.smp.se/article/875345_102-0-0-0/?linkType=rssMåste ju annars kännas tungt att se hela serielunken när vi ändå vet att KHK går på pumpen i mars ... Man kan ju också se det så här. Att om KHK varit i samma fas som div1-lagen när vi mötte dem och att vi inte haft 5-8 skadade kanske vi klippt någon av ex Redskins, KIK, OIK eller TAIF Sedan är det ju naturligtvis så att man kommer att vara orolig när man kliver in och ska beskåda playoff etc
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 1, 2007 14:25:45 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 1, 2007 17:01:35 GMT 1
Mörrum - Troja 4-2 igår Hoppas nu att Göteborg och Kungälv är riktigt usla... Annars vet i f-n hur det ska för vårat KHK... Jag vet att det är tidigt och att jag målar f-n på väggen, men i alla fall... Igår tvålade Kungälv dit Tingsryd... Och...tycker inte man BARA kan snacka faser och skador... Är det någon garanti att man inte har like många skadade igen i ett kval..?? Tycker fassnacket är överdrivet...vi får kanske ingen mer chans att se något div 1-motstånd innan det kan visa sig för sent..
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 1, 2007 17:46:18 GMT 1
Igår tvålade Kungälv dit Tingsryd... Och...tycker inte man BARA kan snacka faser och skador... Är det någon garanti att man inte har like många skadade igen i ett kval..?? Tycker fassnacket är överdrivet...vi får kanske ingen mer chans att se något div 1-motstånd innan det kan visa sig för sent.. finns det några garantier för att div1-lagen har 8 st skadade. finns INGA GARANTIER inom sport. Eller menar du att KHK ska köpa in 8 st bra div1-spelare att bredda truppen med ut i fall att man åker på många skador ?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 1, 2007 20:27:28 GMT 1
I princip, ja...
För KHKs del gäller inte iår det vanliga att man ska göra sitt bästa, göra en bra säsong och försöka ta sig upp i div. 1. De flesta lag har en målsättning i still med att t.ex försöka hamna på övre halvan, att försöka unvika nedflyttning etc. Eller t.o.m. försöka ta klivet upp. I KHKs fall gäller: Vi SKA TA STEGET UPP. Då måste man se till att gardera sig SÅ MYCKET DET GÅR. Detta tycker inte jag görs. Vi har ingen målvakt som faller inom de garantipremisserna. Vi har flera backar som faller utanför detsamma. Om man garderar upp sig fullt ut och ändå misslyckas kan det vara förlåtligt. Men inte som det är nu. Snacket om att plocka in spelare när det börjar dra ihop sig tycker jag är förkastligt. Laget ska börja ta sats mot ettan redan nu, inte efter jul...
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 1, 2007 20:47:55 GMT 1
I princip, ja... För KHKs del gäller inte iår det vanliga att man ska göra sitt bästa, göra en bra säsong och försöka ta sig upp i div. 1. De flesta lag har en målsättning i still med att t.ex försöka hamna på övre halvan, att försöka unvika nedflyttning etc. Eller t.o.m. försöka ta klivet upp. I KHKs fall gäller: Vi SKA TA STEGET UPP. Då måste man se till att gardera sig SÅ MYCKET DET GÅR. Detta tycker inte jag görs. Vi har ingen målvakt som faller inom de garantipremisserna. Vi har flera backar som faller utanför detsamma. Om man garderar upp sig fullt ut och ändå misslyckas kan det vara förlåtligt. Men inte som det är nu. Snacket om att plocka in spelare när det börjar dra ihop sig tycker jag är förkastligt. Laget ska börja ta sats mot ettan redan nu, inte efter jul... Amen!
|
|