|
Post by qALLAHAN on Oct 1, 2007 21:09:39 GMT 1
I princip, ja... För KHKs del gäller inte iår det vanliga att man ska göra sitt bästa, göra en bra säsong och försöka ta sig upp i div. 1. De flesta lag har en målsättning i still med att t.ex försöka hamna på övre halvan, att försöka unvika nedflyttning etc. Eller t.o.m. försöka ta klivet upp. I KHKs fall gäller: Vi SKA TA STEGET UPP. Då måste man se till att gardera sig SÅ MYCKET DET GÅR. Detta tycker inte jag görs. Vi har ingen målvakt som faller inom de garantipremisserna. Vi har flera backar som faller utanför detsamma. Om man garderar upp sig fullt ut och ändå misslyckas kan det vara förlåtligt. Men inte som det är nu. Snacket om att plocka in spelare när det börjar dra ihop sig tycker jag är förkastligt. Laget ska börja ta sats mot ettan redan nu, inte efter jul... Tack JJB....för att JAG för ovanligheten kan säga amen till dig...och inte tvärt om!! MKT klokt skrivet....och vi HAR förutsättningar att gardera upp oss....vi kan vara MYCKET närmare "SKA", än vad vi nu är!!! Säger man SKA upp....så kan det inte se ut som nu, med de tveksamheter som JJ nämner...de tveksamheter som "alla" pratar om...(Jag VET att det finns ett par som INTE hör dessa åsikter, men jag har inte hört någon emotsäga det JJB säger...)
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 2, 2007 13:12:02 GMT 1
. Laget ska börja ta sats mot ettan redan nu, inte efter jul... Först nu ? Lite väl sent. LAGET tog sats mot ettan i slutet av april
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Oct 2, 2007 13:34:13 GMT 1
. Laget ska börja ta sats mot ettan redan nu, inte efter jul... Först nu ? Lite väl sent. LAGET tog sats mot ettan i slutet av april Här klipper vi o klistrar så det ser bra ut! Tycker inte KHK ska ha 7-8 spelare extra men en riktigt stabil förste målvakt och en kanske två bra backar till hade gjort mig betydligt lugnare!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2007 13:46:34 GMT 1
Först nu ? Lite väl sent. LAGET tog sats mot ettan i slutet av april Här klipper vi o klistrar så det ser bra ut! Tycker inte KHK ska ha 7-8 spelare extra men en riktigt stabil förste målvakt och en kanske två bra backar till hade gjort mig betydligt lugnare! Som politiker...ta saker ur sitt sammanhang är ju praktiskt...
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 2, 2007 13:49:42 GMT 1
Först nu ? Lite väl sent. LAGET tog sats mot ettan i slutet av april Här klipper vi o klistrar så det ser bra ut! Tycker inte KHK ska ha 7-8 spelare extra men en riktigt stabil förste målvakt och en kanske två bra backar till hade gjort mig betydligt lugnare! spelar ingen roll vilka spelare man tar hit. Jag kommer ändå inte att vara lugn då jag bänkar mig för playoff1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 2, 2007 13:53:31 GMT 1
Här klipper vi o klistrar så det ser bra ut! Tycker inte KHK ska ha 7-8 spelare extra men en riktigt stabil förste målvakt och en kanske två bra backar till hade gjort mig betydligt lugnare! spelar ingen roll vilka spelare man tar hit. Jag kommer ändå inte att vara lugn då jag bänkar mig för playoff1 Själklart inte, men det vore LÄTT att känna sig BETYDLIGT lugnare...det är DET vi är så många som försöker säga...
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 2, 2007 13:57:58 GMT 1
spelar ingen roll vilka spelare man tar hit. Jag kommer ändå inte att vara lugn då jag bänkar mig för playoff1 Själklart inte, men det vore LÄTT att känna sig BETYDLIGT lugnare...det är DET vi är så många som försöker säga... Vore väl trist om man tog bort det mesta av spänningen i playoff och kval ?
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 3, 2007 18:05:22 GMT 1
HBG - OIK 0 -2 efter 3:55
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 3, 2007 20:16:25 GMT 1
Mörrum - Troja 4-2 igår Hoppas nu att Göteborg och Kungälv är riktigt usla... Annars vet i f-n hur det ska för vårat KHK... Jag vet att det är tidigt och att jag målar f-n på väggen, men i alla fall... Har haft dessa tanka också...Mörrum ska ju vara kass...dom är vi bättre än..osv.... Och så SLÅR de Troja!!! Och nu OIK!!!! Vi KAN inte vara säkra med det lag vi har...OAVSETT om vi krossar div 2-lagen...!!! Det ÄR för stor skillnad...och jag hoppas att det noterats vid utskåningarna vi råkat ut för.... Och nu slår KIK Mörrum med större siffror än de slog KHK. Alltså är KHK bättre än Mörrum ... Eller hur Callahan Eller kan man bara göra dessa jämförelser när det talar till KHK's nackdel
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 4, 2007 8:13:53 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 4, 2007 17:49:38 GMT 1
Alexander Herrgård lämnar mörrum, tydligen trivs han inte där (kan det var något med doften i byn).
|
|
|
Post by traktorhjul on Oct 5, 2007 0:27:48 GMT 1
Utan att vara allt för skadeglad mot stackars bamsingarna. De har trots allt 8 SM-guld i garderoben. Finns det några russin att plocka ur denna allsvenska kaka? Spelarna lär ju inte va allt för nöjda med att inte ha fått ut sina löner.
|
|
|
Post by Jojkrider on Oct 5, 2007 11:23:13 GMT 1
Utan att vara allt för skadeglad mot stackars bamsingarna. De har trots allt 8 SM-guld i garderoben. Finns det några russin att plocka ur denna allsvenska kaka? Spelarna lär ju inte va allt för nöjda med att inte ha fått ut sina löner. Finns det säkert problemet med dessa spelare är att många spelar för hammarby för att de har jobb, studier, förhållande etc i Stockholm. Inte många som spelar för de höga lönerna klubben betalar Därav en av anledningarna till att Stockholm har väldigt bra spelare och ledare i de lägre serierna. Staden drar dem hit. Tex har ju Nacka Tommy Boustedt som mentor och han hjälper än till på isträningar förutom då att han är utvecklingschef på hockey förbundet och basar över typ 8 landslag... Så om vi eller någon annan ska plocka något från dem så måste vi ha något enormt bra att locka med.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 5, 2007 12:44:12 GMT 1
Utan att vara allt för skadeglad mot stackars bamsingarna. De har trots allt 8 SM-guld i garderoben. Finns det några russin att plocka ur denna allsvenska kaka? Spelarna lär ju inte va allt för nöjda med att inte ha fått ut sina löner. Finns det säkert problemet med dessa spelare är att många spelar för hammarby för att de har jobb, studier, förhållande etc i Stockholm. Inte många som spelar för de höga lönerna klubben betalar Därav en av anledningarna till att Stockholm har väldigt bra spelare och ledare i de lägre serierna. Staden drar dem hit. Tex har ju Nacka Tommy Boustedt som mentor och han hjälper än till på isträningar förutom då att han är utvecklingschef på hockey förbundet och basar över typ 8 landslag... Så om vi eller någon annan ska plocka något från dem så måste vi ha något enormt bra att locka med. Känns som du har väldigt rätt...när man tänker efter kommer ju "aldrig" några spelare från Stockholm till några andra lag....
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 7, 2007 7:20:46 GMT 1
|
|