|
Post by Mr Hockey on Dec 19, 2017 12:54:12 GMT 1
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 19, 2017 13:00:05 GMT 1
Där ser man. Vissa av mina spekulationer stämmer ibland. Om primadonnan Paulsson inte spelat pga detta vet jag ej. Det jag vet att ifjol när situationen var som nu, var både Kolan och primadonnan skadade. Märkligt kan jag tycka. Har full förståelse för spelarnas reaktion!! Men enl vissa så är det obefogad oro, eftersom Ledin "bara" tar över kostnaden för Deilert. Låt mig tvivla! Samtidigt om man kommit överens med spelarna om 1 månads eftersläpning av pensionerna så fattar jag inte varför det läcks till pressen. Det skjuter ju KHK ändå mer i sank. Vem som läckt även detta år tror jag de flesta inser. Blev man förbannad för att Ledin fick kontrakt ? (som Kolan tjatat på sociala medier om att han borde få för att han skulle dra 500 extra på läktaren ...) Det kan ju vara så att man tänker frigöra mer pengar med att fler spelare lämnar för att klara likviditeten/pensionsinbetalningarna. Det är vad jag tror i alla fall. Roligt att du så snabbt är tillbaka efter din Golgata vandring , välkommen åter!! Det hade ju varit ok med att frigöra, jag tror dom flesta är komfortabla med att de två dyraste och gnälligaste spelarna lämnar omg. Paulssons och Karlssons kontrakt får jättegärna övertagas av en vilken klubb som helst.Då hade vi fått ordning direkt på finanserna...
|
|
|
Post by time on Dec 19, 2017 13:03:11 GMT 1
oj, är vi alla tre överens?? fyra
|
|
|
Post by time on Dec 19, 2017 13:05:07 GMT 1
Samtidigt om man kommit överens med spelarna om 1 månads eftersläpning av pensionerna så fattar jag inte varför det läcks till pressen. Det skjuter ju KHK ändå mer i sank. Vem som läckt även detta år tror jag de flesta inser. Blev man förbannad för att Ledin fick kontrakt ? (som Kolan tjatat på sociala medier om att han borde få för att han skulle dra 500 extra på läktaren ...) Det kan ju vara så att man tänker frigöra mer pengar med att fler spelare lämnar för att klara likviditeten/pensionsinbetalningarna. Det är vad jag tror i alla fall. Roligt att du så snabbt är tillbaka efter din Golgata vandring , välkommen åter!! Det hade ju varit ok med att frigöra, jag tror dom flesta är komfortabla med att de två dyraste och gnälligaste spelarna lämnar omg. Paulssons och Karlssons kontrakt får jättegärna övertagas av en vilken klubb som helst.Då hade vi fått ordning direkt på finanserna... Tack kom tillbaka pga att jag blev upprörd. Tyvärr tror jag ingen vill ta över något av dessa kontrakt. Skulle nog tyvärr kosta multum att skilja dem från KHK. (speciellt i Paulssons fall)
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 19, 2017 13:06:28 GMT 1
Klubben har ju som vanligt inte pengar. Charlotte säger att det inte rör sig om så mycket pengar. Ännu värre då tycker jag. Man klarar alltså inte en att betala en LITEN skuld. När fan ska dom lära sig? Aldrig om inte vi medlemmar talar om vad som är ok eller inte på årsmötena. Att vi har haft ledningar som inte har kunnat hantera ekonomi är ju ingen hemlis. Dock är det ju väldigt få medlemmar och supporters som reagerar, tyvärr. Sedan om det handlar om ointresse eller allänt okunnighet inom ämnet ekonomi är ju frågan. Förmodligen en kombination av båda.... Om vi har en ledning som klarar av det nu har jag ingen aning om, däremot släpar alltid företrädares snedsteg med ett tag. Alla tokigheter som Rolf och Co hittat på, kommer ta lång, lång tid att reda upp. Precis som Rolf själv var bakbunden av Mats J alla stolligheter under lång tid. Om Charlotte är rätt person, måste hon nog ändå visa det inom det snaraste...
|
|
|
Post by Zäta on Dec 19, 2017 14:03:08 GMT 1
Som medlem har man ju verkligen möjlighet att göra sin röst hörd tänker jag. Då borde det intresset finnas. Jag ska kanske inte klaga iof som inte vill vara medlem i klubben just pga all misskötsel. Denna återkommande misskötsel kommer att bli kubbens fall tror jag. Intresset måste ju svalna hos många sponsorer. Jättetrevligt att spelarna åker ut och fikar med dom. MEN, vore jag egenföretagare är det föga troligt att förstahandsvalet skulle vara att kasta pengar på en förening som upprepade gånger visat att dom inte kan hantera dom.
Publikintresset är redan lågt som det är. Ledin i all ära, men dom sportsliga resultaten och den återigen "upplossade" diskussionen om att det inte finns pengar tror jag inte kommer att öka intresset. Etablerade spelare står förmodligen inte i kö för att spela i vår tröja. Lägg därtill ett antal erbjudande om billigare biljetter utan kompensation till oss som köpt säsongskort....... ( Det stör inte mig men jag vet att en del har reagerat).
Jag kan bara tala för mig själv. Detta skit runt om kring stimulerar knappast mitt intresse för tillfället. Vilket egentligen är helt sjukt för det är sporten jag älskar, inte marknad eller ledning.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 19, 2017 14:45:10 GMT 1
Roligt att du så snabbt är tillbaka efter din Golgata vandring , välkommen åter!! Det hade ju varit ok med att frigöra, jag tror dom flesta är komfortabla med att de två dyraste och gnälligaste spelarna lämnar omg. Paulssons och Karlssons kontrakt får jättegärna övertagas av en vilken klubb som helst.Då hade vi fått ordning direkt på finanserna... Tack kom tillbaka pga att jag blev upprörd. Tyvärr tror jag ingen vill ta över något av dessa kontrakt. Skulle nog tyvärr kosta multum att skilja dem från KHK. (speciellt i Paulssons fall) Ja, jag hoppas alla supporters sluter leden när spelare "pissar" på klubben som man gör just nu. Sanny mfl reagerar starkt, vad skall inte vi då göra? OM man som spelare tror att klubben inte kommer att göra rätt för sig, utan strunta att någonsin betala in deras pengar. Då hade jag förstått om man går till pressen, sico osv Då skall man ju som spelare omedelbart bryta kontraktet och söka sig vidare. Vilket är konstigt att inte "Kolan" gör just nu... Eller Paulsson då jag på omvägar hört att han klagat om samma sak tidigare.. Men annars.. Faan vad man sabbar när det för en gångs skull var något positivt med klubben. Som förmodligen skulle ge mer publik, som i sin tur ger spelarna pengarna snabbare... Fattar idioten ens vad han ställt till med? Nu kommer ju pengarna ännu senare.... " Den som är fri ifrån skuld, skall kasta första stenen" Har Kolan själv gjort sig rätt för sig? Har han producerat i den omfattning som han själv har lön? Eller är det som vanligt? Bara klubben som har skyldigheter, medans spelarna bara har rättigheter?
|
|
|
Post by time on Dec 19, 2017 15:06:42 GMT 1
|
|
|
Post by time on Dec 19, 2017 15:08:47 GMT 1
Tack kom tillbaka pga att jag blev upprörd. Tyvärr tror jag ingen vill ta över något av dessa kontrakt. Skulle nog tyvärr kosta multum att skilja dem från KHK. (speciellt i Paulssons fall) Ja, jag hoppas alla supporters sluter leden när spelare "pissar" på klubben som man gör just nu. Sanny mfl reagerar starkt, vad skall inte vi då göra? OM man som spelare tror att klubben inte kommer att göra rätt för sig, utan strunta att någonsin betala in deras pengar. Då hade jag förstått om man går till pressen, sico osv Då skall man ju som spelare omedelbart bryta kontraktet och söka sig vidare. Vilket är konstigt att inte "Kolan" gör just nu... Eller Paulsson då jag på omvägar hört att han klagat om samma sak tidigare.. Men annars.. Faan vad man sabbar när det för en gångs skull var något positivt med klubben. Som förmodligen skulle ge mer publik, som i sin tur ger spelarna pengarna snabbare... Fattar idioten ens vad han ställt till med? Nu kommer ju pengarna ännu senare.... " Den som är fri ifrån skuld, skall kasta första stenen" Har Kolan själv gjort sig rätt för sig? Har han producerat i den omfattning som han själv har lön? Eller är det som vanligt? Bara klubben som har skyldigheter, medans spelarna bara har rättigheter? Instämmer. Dock tror jag Kolan får svårt att hitta nån klubb utan att sänka lönen rejält ( i alla fall i Sverige). Därför lär han stanna kvar säsongen ut tror jag.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 19, 2017 16:23:34 GMT 1
Klubben har ju som vanligt inte pengar. Charlotte säger att det inte rör sig om så mycket pengar. Ännu värre då tycker jag. Man klarar alltså inte en att betala en LITEN skuld. När fan ska dom lära sig? Aldrig om inte vi medlemmar talar om vad som är ok eller inte på årsmötena. Att vi har haft ledningar som inte har kunnat hantera ekonomi är ju ingen hemlis. Dock är det ju väldigt få medlemmar och supporters som reagerar, tyvärr. Sedan om det handlar om ointresse eller allänt okunnighet inom ämnet ekonomi är ju frågan. Förmodligen en kombination av båda.... Om vi har en ledning som klarar av det nu har jag ingen aning om, däremot släpar alltid företrädares snedsteg med ett tag. Alla tokigheter som Rolf och Co hittat på, kommer ta lång, lång tid att reda upp. Precis som Rolf själv var bakbunden av Mats J alla stolligheter under lång tid. Om Charlotte är rätt person, måste hon nog ändå visa det inom det snaraste... Precis, förtroendet finns inte där även om de gör rätt saker just nu.
|
|
|
Post by chriande on Dec 19, 2017 21:54:03 GMT 1
Skicka den jäveln åt helvete oavsett vem som har rätt! Man lipar inte i media om sådant här! Jävla pappskalle! Tror säkert att Sverkers tes om varför kolan och Paulsson varit "skadade" kan stämma..då ska de bort! Dags att markera! Överens! Detta utspel i detta kritiska läge gör att klubben får ytterst svårt att ta in någon ytterligare förstärkning, det ställer KHK i ett dödläge med den trupp som finns tillgänglig just nu, som vi alla ser inte räcker till på något sätt. Visst det kan hämtas in ytterligare något poäng här och där, men i längden finns det inget som talar mot kvalspel. Då ska vi plötsligt försöka föra matcherna, tillåt mig tvivla. Blomstrand, Lundberg, Cruseman, på hemmaplan ikväll, stora kostnader.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 20, 2017 10:29:53 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 20, 2017 11:28:01 GMT 1
kan inte läsa det...som tur är...
|
|
|
Post by time on Dec 20, 2017 12:55:46 GMT 1
Detta utspel i detta kritiska läge gör att klubben får ytterst svårt att ta in någon ytterligare förstärkning, det ställer KHK i ett dödläge med den trupp som finns tillgänglig just nu, som vi alla ser inte räcker till på något sätt. Visst det kan hämtas in ytterligare något poäng här och där, men i längden finns det inget som talar mot kvalspel. Då ska vi plötsligt försöka föra matcherna, tillåt mig tvivla. Blomstrand, Lundberg, Cruseman, på hemmaplan ikväll, stora kostnader. Det finns väl en som inte kommer att få spela i KHK-tröjan nästa år ...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 9, 2018 9:28:58 GMT 1
|
|