|
Post by Sverker on Jan 9, 2018 20:50:45 GMT 1
Innan säsongen sa man att man budgeterade med 3600 i publiken, vilket jag tyckte var bra. Det gäller tydligen inte längre!?!?!? Nu på ABS nätupplaga.
SHL lag i kris! Karlskrona vädjar till publiken när elitlicensen är hotad
Karlskronas elitlicens är hotad.
Klubben släpar fortfarande med pensionsutbetalningar till spelare och det krävs nu att publiken ställer upp för att rädda ekonomin. – Jag är fruktansvärt medveten om situationen, säger klubbdirektören Charlotte Gustavsson till Blt.
Sportbladet skrev före jul om det utbredda missnöjet i Karlskronas SHL-trupp efter att klubben hae värvat Per Ledin samtidigt som de släpade med pensionsinbetalningar till spelare sedan flera månader tillbaka. – Det lämpliga i att värva en spelare kom upp direkt i laget. Självklart känns det inte helt optimalt, sa backstjärnan Mattias Karlsson då. 2017 har blivit 2018 och situationen verkar inte ha förbättrats. 496 personer för lite per match Snarare tvärtom. KHK har fortsatt en pensionsskuld till ett antal spelare. – Vi släpar efter med en månad. Vi kom snett in i det redan i somras eftersom vi hade mindre intäkter då. Det är en handfull spelare som löneväxlar. Vi har pratat med dem och förklarat situationen. Det rör sig om ett par hundra tusen kronor, säger klubbdirektören Charlotte Gustavsson till Blt. Tidningen rapporterar också om att klubben nu vädjar till publiken för att rädda upp situationen och för att kunna klara elitlicensen. På 19 spelade hemmamatcher har Karlskrona HK i dag ett publiksnitt på 3 506 åskådare, men budgeten var planerad för ett snitt på 4 000.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 9, 2018 21:04:17 GMT 1
9500 (19 x 500) mindre publik än det som man nu säger att man budgeterat! 1900 mindre än det man sa innan säsongen! Vad stämmer? ?? Vad händer i föreningen?
|
|
|
Post by matse on Jan 9, 2018 22:21:32 GMT 1
3600 är det jag hörde. Det är just sådana konstigheter och oförmågan att få ihop budgeten som får folk att sluta bry sig. Jag ska dock dra mitt strå vid nästa match, tror jag.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 10, 2018 0:26:16 GMT 1
Precis! Vem orkar bry sig om pajaseriet till slut? Minst de två senaste säsongerna har de höjt budgeterad publik efterhand som ekonomin går back. Jävulskt trovärdigt. De gick ju ut med att de satte låga siffror medvetet, för att vara extra säkra att klara det. Ännu en klubbchef som svamlar?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 11:45:13 GMT 1
Precis! Vem orkar bry sig om pajaseriet till slut? Minst de två senaste säsongerna har de höjt budgeterad publik efterhand som ekonomin går back. Jävulskt trovärdigt. De gick ju ut med att de satte låga siffror medvetet, för att vara extra säkra att klara det. Ännu en klubbchef som svamlar? Nä trovärdigheten är noll.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 10, 2018 12:46:34 GMT 1
Jag är beredd att ställa mig till övriga hockeysverige. Vi hör inte hemma i SHL. På något Varken organisationsmässigt eller ekonomiskt eller sportsligt. Jag älskar ishockey, brinner för KHK. Men det är inte lika roligt med hockey längre.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 13:09:48 GMT 1
Jag blir förbryllad över hur man räknar!?!? Enl BLT, så ligger man ca 700 000 back på publiken. Om man har 9500 personer mindre hittills till ett pris av 150 kr, vilket jag tycker är väldigt lågt!? Är vi minus 1,4 miljoner. Om priset är 180 kr vilket borde ligga närmare sanningen, så ligger vi 1,7 miljoner back.
Hoppas man inte skönmålar underskottet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 10, 2018 14:02:11 GMT 1
Det räknar jag med att man gör...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 10, 2018 15:44:01 GMT 1
Jag är beredd att ställa mig till övriga hockeysverige. Vi hör inte hemma i SHL. På något Varken organisationsmässigt eller ekonomiskt eller sportsligt. Jag älskar ishockey, brinner för KHK. Men det är inte lika roligt med hockey längre. Instämmer till fullo! Det låter sjukt, men jag har aldrig förr tänkt så lite på hockey, som just nu...ingen hype, inget spel, inga profiler, ingen charm, inget "vi"
|
|
|
Post by time on Jan 10, 2018 16:33:07 GMT 1
Jag har länge varit mer orolig för ekonomin än det sportsliga.
Men iom att Mr Hockey har "många vänner i styrelsen" så känner jag mig numera lugn. De kan nog ekonomi.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 10, 2018 16:58:38 GMT 1
Instämmer time...jag har tittat på läktarna mycket under matcherna...att det går åt helvete
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 17:16:46 GMT 1
Tror inte vi behöver vara oroliga för att det inte fixar sig med ekonomin, har löst sig varje gång innan och kommer att göra det igen. Mer oroligt är vilken serie vi kommer att spela i.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 19:08:15 GMT 1
Nu skickar vår KC fram Peter Synnemark som KHKs räddare. Han har tydligen haft gratis säsongskort varje år, utom iår då vår KC drog in det. Tydligen hade han bara sett 1 match live iår (mindre än mig), nu skulle han börja gå enl intervjun i Lokal nyheterna på TV. Tror ni han fått ett säsongskort för resten av säsongen?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 20:05:46 GMT 1
Nu skickar vår KC fram Peter Synnemark som KHKs räddare. Han har tydligen haft gratis säsongskort varje år, utom iår då vår KC drog in det. Tydligen hade han bara sett 1 match live iår (mindre än mig), nu skulle han börja gå enl intervjun i Lokal nyheterna på TV. Tror ni han fått ett säsongskort för resten av säsongen? Han har varit sjuk...alltså inget att göra sej lustig över.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 20:06:46 GMT 1
Jag blir förbryllad över hur man räknar!?!? Enl BLT, så ligger man ca 700 000 back på publiken. Om man har 9500 personer mindre hittills till ett pris av 150 kr, vilket jag tycker är väldigt lågt!? Är vi minus 1,4 miljoner. Om priset är 180 kr vilket borde ligga närmare sanningen, så ligger vi 1,7 miljoner back. Hoppas man inte skönmålar underskottet. Marknad har ju gjort de bättre än budget.
|
|