|
Post by kraftwerk on Dec 9, 2006 11:40:27 GMT 1
Såg att trelleborgs gästbok nu fått konkurrens
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Dec 28, 2006 13:39:20 GMT 1
|
|
|
Post by dragskott on Dec 29, 2006 13:23:33 GMT 1
Håller med en hel del av dom som yttrat sig mot den nya formen på forumet. Det ligger en del i det att det blir "ryggdunkarna" som yttrar sig, samt att det är känsligt med att "våga" ge negativ kritik när man måste skriva under med sitt namn. En del kan nog säga att det är fegt att inte våga stå för det man skriver men jag tror inte det blir så många negativa röster som hörs. Samtidigt så finns en viss förståelse för att frågan tas upp i.o.m. att deras forum ligger på Taif:s hemsida.
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 29, 2006 16:44:07 GMT 1
Håller med en hel del av dom som yttrat sig mot den nya formen på forumet. Det ligger en del i det att det blir "ryggdunkarna" som yttrar sig, samt att det är känsligt med att "våga" ge negativ kritik när man måste skriva under med sitt namn. En del kan nog säga att det är fegt att inte våga stå för det man skriver men jag tror inte det blir så många negativa röster som hörs. Samtidigt så finns en viss förståelse för att frågan tas upp i.o.m. att deras forum ligger på Taif:s hemsida. Ja den som ansvarar för ett forum har ju rätt att sätta vilka regler man vill antar jag. Sedan är det ju upp till var och en att avgöra om man vill läsa och/eller skriva där.
|
|
|
Post by Les Paul on Jan 23, 2007 18:14:28 GMT 1
Avundsjukan härjar på oik´s forum. Jag tror dom får sitt hat genom modersmjölken och dålig uppfostran. Nu ska dom säga upp abonemangen på BLT för att det skrivs för mycket om KHK. Det är väl inte så konstigt att det skrivs mycket om KHK när det finns ett stort intresse för laget. Har det varit under 1700 i publiken? Det har väl oik på hela säsongen. Hur mycket drar oik-Mörrum? Fyller dom hallarna som Krif och KHK har gjort? Hat och avundsjuka lider dom av i väst. Jag har släkt i Mörrum så jag vet hur snacket går tills dom vidgat sina vyer och inser att Karlskroniter faktiskt kan vara trevliga.
Olofströmare är väl en invandrad tattare som står och slipa sin kniv hela dagen, kanske därför det är tomt i hallen.
Förstår att BLT`s omröstning om KHK är bästa laget i Blekinge har gett tändvätska, för det är vi inte........ännu. Det jag inte förstår är hat och avundsjuka för att det går bra för KHK.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 23, 2007 18:47:42 GMT 1
Läste t.o.m. att de skulle byta mobilabonnemang i Olofström....jaja.
|
|
|
Post by crosschecking on Jan 23, 2007 21:48:01 GMT 1
De verkar vara helt j-la galna där borta i väster........ innerst inne tror jag de ÄR rädd för vad som komma skall... innom 2-4 år när vi ÄR blekinges enda lag i Allsvenskan......
|
|
otto62
Ungdomslirare
|
Post by otto62 on Jan 25, 2007 10:15:50 GMT 1
Ja ja, men idag dementerar BLT så ordningen är återställd! Någon rädsla finns inte men det är ett faktum att media har förkärlek för Pinan! Men att det fanns så många okunniga i Karlskrona visste jag inte, det är väl ändå inte kvaliten i hockeyn som drar??!! Måste vara något annat.....hmmm! Någon som kan förklara varför så många vill se hockey i Karlskrona, och div 2, ni har ju handbollen som ligger någorlunda högt??? Det går ju att jämnföra er med Kalmar och dom drar ju inte särskilt mycket, kan det vara fotbollen som tar publiken??? Nå och väl, ni är välkommna upp om ni klarar kvalet, idag med det laget håller ni inte Tyringeklass så fixar ni det måste ni byta ut mer än halva laget!!
|
|
|
Post by dragskott on Jan 25, 2007 10:36:40 GMT 1
....Måste vara något annat.....hmmm! Någon som kan förklara varför så många vill se hockey i Karlskrona, och div 2.......... Jag tror att varför Karlskrona har ett sånt stort hockey intresse ligger ganska långt tillbaka. När Wämöhallen byggdes i början på 60-talet så var det en stor och modern ishall som i sig lockade folk och det blev ju inte sämre av att Tingsryd som spelade i högsta divisionen då förla sina hemmamatcher i Karlskrona. Sedan bildades KIK 1970 och framgångarna kom med det laget. Sedan kom svackan och KK. När sedan KHK bildades och den nya arenan byggdes så kom folk tillbaka. Sedan har inramningen i den nya arenan naturligtvis också betydelse för att det stora publikintresset. Man sitter bekvämt och det är inte kallt som i nånga andra ishallar.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 25, 2007 10:59:32 GMT 1
Tror inte KHK behöver "byta ut mer halva laget" för att hålla "Tyringeklass". Faktum är att otto62 likt många andra OIK/Mörrum supportrar vet vad som väntar dem när KHK väl når div.1. Kanske vi inte kommer vara före OIK första säsongen i ettan men det är bara en tidsfråga innan KHK har alla blekingelag bakom sig i serietabellen. Detta skrämmer dem så pass att vissa supportrar är villiga att offra sin lag och därmed klubbkänslan genom en sammanslagning för att hålla KHK bakom sig.
|
|
|
Post by sektiong on Jan 25, 2007 11:55:00 GMT 1
Otto62 skrev: Någon som kan förklara varför så många vill se hockey i Karlskrona, och div 2?
Min motfråga är:
Är det någon som förklarar varför ett div 1 derby i västra blekinge inte lockar mer än 959 personer? Simon Skoog debuterar i OIK. OIK fortfarande chansen på play off till allsvenskan!
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 25, 2007 11:59:24 GMT 1
KHK behöver definitivt inte byta ut halva laget för att komma i klass med Tyringe. Laget har ju slagit Mörrum och spelat jämnt med TAIF två gånger. Det är bara skitsnack, tror vi hade slagit Tyringe med dagens trupp!
|
|
otto62
Ungdomslirare
|
Post by otto62 on Jan 25, 2007 18:14:17 GMT 1
Absolut inte!!! KHK har ingenting att hämta med detta laget, hade dom spelat en hel säsong i div 1 hade dom garanterat kommit sist! Även Tyringe och Jonstorp har skakat om topplagen..... Frågan är fortfarande varför så många väljer att se så dålig hockey??? Jag somnar nästan när jag ser det stillastående spelet i alla olika videosnuttarna!! Eller är det bara okunnighet?? Jag har iofs en teori, tror att det är fler som håller med! Nämligen att ni har ett bra kringarangemang, fin hall och utmärkt mediabevakning! Rent hockeymässigt finns inga förklaringar till att det kommer så många, hade det varit för kvaliten på hockeyn hade det varit fullsatt på samtliga rinkar i div 1!! Och sen vill väl många vinna en resa till Disneworld
|
|
|
Post by HF on Jan 25, 2007 18:42:27 GMT 1
Absolut inte!!! KHK har ingenting att hämta med detta laget, hade dom spelat en hel säsong i div 1 hade dom garanterat kommit sist! Även Tyringe och Jonstorp har skakat om topplagen..... Frågan är fortfarande varför så många väljer att se så dålig hockey??? Jag somnar nästan när jag ser det stillastående spelet i alla olika videosnuttarna!! Eller är det bara okunnighet?? Jag har iofs en teori, tror att det är fler som håller med! Nämligen att ni har ett bra kringarangemang, fin hall och utmärkt mediabevakning! Rent hockeymässigt finns inga förklaringar till att det kommer så många, hade det varit för kvaliten på hockeyn hade det varit fullsatt på samtliga rinkar i div 1!! Och sen vill väl många vinna en resa till Disneworld snälla berätta om kring arren i hallen, för jag har inte sett så många. Visst nån sjunger i nån paus men jag tror inte det lockar folk från sofflocket för att nån sjunger en låt. KHK drog ju mer folk i vämöhallen i trean än vad ni gör i ettan. Kan det vara så enkelt att det finns ett stort hockeyintresse och folk har fattat att om vi ska ha ett lag i lite högre serie så behöver folk gå på hockey för att klubben ska få ekonomi. Sen har givetvis hallen betytt JÄtte mycket. Men vad jag inte förstår är varför oikare och mörrumsfolk är så negativa. Som jag ser det är det rädla och avundsjuka. OIK är verkligen bra och förtjänar inte att ha så dålig uppslutning. Om KHK skulle gå upp i år skulle det vara en otrolig bonus, nåt som vi absolut inte räknar med. Och självklart behövs det förstärkas med ett antal bra lirare för att hänga med bra i ettan. Truppen är för tunn för att klara en säsong i ettan. Man skulle kunna störa de lagen som ligger under de 5 i topp i enstaka matcher men antagligen inte över en hel säsong. Men vem har sagt att man behöver göra det. Vi spelar i tvåan och målet är att ta sig till Playoff första året inte att gå upp, för att klara det behöver vi inte ha ett div 1 lag eller hur? Så jag förstår inte riktigt varför du gnäller här.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 25, 2007 20:31:06 GMT 1
Absolut inte!!! KHK har ingenting att hämta med detta laget, hade dom spelat en hel säsong i div 1 hade dom garanterat kommit sist! Även Tyringe och Jonstorp har skakat om topplagen..... Frågan är fortfarande varför så många väljer att se så dålig hockey??? Jag somnar nästan när jag ser det stillastående spelet i alla olika videosnuttarna!! Eller är det bara okunnighet?? Jag har iofs en teori, tror att det är fler som håller med! Nämligen att ni har ett bra kringarangemang, fin hall och utmärkt mediabevakning! Rent hockeymässigt finns inga förklaringar till att det kommer så många, hade det varit för kvaliten på hockeyn hade det varit fullsatt på samtliga rinkar i div 1!! Och sen vill väl många vinna en resa till Disneworld En förklaring kanske kan vara att de bor fler personer i Karlskrona än i Olofström. Men du är välkommen att se hockey live i TAK. Video snuttarna på hemsidan spelas upp med 68% av orginalhastigheten. Detta för att alla ska hinna se alla finesser
|
|