|
Post by oiksupport on Jan 26, 2007 11:14:08 GMT 1
OIK är verkligen bra och förtjänar inte att ha så dålig uppslutning. Om KHK skulle gå upp i år skulle det vara en otrolig bonus, nåt som vi absolut inte räknar med. Och självklart behövs det förstärkas med ett antal bra lirare för att hänga med bra i ettan. Truppen är för tunn för att klara en säsong i ettan. Man skulle kunna störa de lagen som ligger under de 5 i topp i enstaka matcher men antagligen inte över en hel säsong. Men vem har sagt att man behöver göra det. Vi spelar i tvåan och målet är att ta sig till Playoff första året inte att gå upp, för att klara det behöver vi inte ha ett div 1 lag eller hur? Så jag förstår inte riktigt varför du gnäller här. Första året va väl förra säsongen?? o då gick ni till Play-off men inte upp! Nu e de "år 2", och då ska ni alltså gå upp! Enligt vad det pratats om i media och från era föreningsfolk. va inte så förbaskat ödmjuka, klart ni går upp i år! Tyringe har ingen ekonomi och Jonstorp ska gå ner till 2:an. Iom detta så får ni denna div1-plats gratis, och de ska ni skatta er lyckliga för! Mot Jonstorp hade ni inte haft en suck OM de hade haft sin ursprungliga trupp kvar dvs, de kan jag lova er! Om ni inte fortsätter värva förstås.. men era diskussioner om att ni skulle komma före Tyringe om ni spelade i 1:an, klart ni skulle! Men om de nu blir som jag tror att ni tar Tyringes/Jonstorps plats så har ni lag som Gislaved, Mörrum, helsingborg kvar på den NEDRE halvan. För att bara va i en någonlunda jämförelse med dessa lag så klarar ni VERKLIGEN inte det med er trupp idag, kanske någon enstaka match som du säger. Men i längden hade ni legat, just de, 9-10:e plats! Men ni kommer få så mycke stålar och uppmärksamhet, så värvningarna lär ni inte få problem med. Men vi ska väl försöka konkurrera mot er! Men väl mött nästa år, för då lär Stålhallen o Jössarinken bli fullsatta! HEJA Byahockeyn, där kulturen finns!!!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 26, 2007 11:23:09 GMT 1
Ligger mycket i det som oiksupport skriver men, detta är faktiskt KHK´s första säsong i div. 2 !
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 26, 2007 11:23:44 GMT 1
Förra säsongen gick vi upp från trean till tvåan! Detta är alltså första säsongen i tvåan! Tror vi skulle behöva 7-8 nya bra killar för att etablera oss i ettan. Ungefär lika många som man skaffade sig till denna säsongen! Sen finns det nog en hel del spelare som vill till KHK pga publikintresset och målsättningarna.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 26, 2007 11:24:13 GMT 1
OIK är verkligen bra och förtjänar inte att ha så dålig uppslutning. Om KHK skulle gå upp i år skulle det vara en otrolig bonus, nåt som vi absolut inte räknar med. Och självklart behövs det förstärkas med ett antal bra lirare för att hänga med bra i ettan. Truppen är för tunn för att klara en säsong i ettan. Man skulle kunna störa de lagen som ligger under de 5 i topp i enstaka matcher men antagligen inte över en hel säsong. Men vem har sagt att man behöver göra det. Vi spelar i tvåan och målet är att ta sig till Playoff första året inte att gå upp, för att klara det behöver vi inte ha ett div 1 lag eller hur? Så jag förstår inte riktigt varför du gnäller här. Första året va väl förra säsongen?? o då gick ni till Play-off men inte upp! Nu e de "år 2", och då ska ni alltså gå upp! Enligt vad det pratats om i media och från era föreningsfolk. va inte så förbaskat ödmjuka, klart ni går upp i år! Tyringe har ingen ekonomi och Jonstorp ska gå ner till 2:an. Iom detta så får ni denna div1-plats gratis, och de ska ni skatta er lyckliga för! Mot Jonstorp hade ni inte haft en suck OM de hade haft sin ursprungliga trupp kvar dvs, de kan jag lova er! Om ni inte fortsätter värva förstås.. men era diskussioner om att ni skulle komma före Tyringe om ni spelade i 1:an, klart ni skulle! Men om de nu blir som jag tror att ni tar Tyringes/Jonstorps plats så har ni lag som Gislaved, Mörrum, helsingborg kvar på den NEDRE halvan. För att bara va i en någonlunda jämförelse med dessa lag så klarar ni VERKLIGEN inte det med er trupp idag, kanske någon enstaka match som du säger. Men i längden hade ni legat, just de, 9-10:e plats! Men ni kommer få så mycke stålar och uppmärksamhet, så värvningarna lär ni inte få problem med. Men vi ska väl försöka konkurrera mot er! Men väl mött nästa år, för då lär Stålhallen o Jössarinken bli fullsatta! HEJA Byahockeyn, där kulturen finns!!! Förra säsongen spelade KHK i div3. Gick till kval och tog steget upp i div2. Även om mediabevakningen av KHK varit bra så når inte allt ut tydligen (många som reagerade snabbt ;D )
|
|
|
Post by oiksupport on Jan 26, 2007 12:30:38 GMT 1
Förra säsongen spelade KHK i div3. Gick till kval och tog steget upp i div2. Även om mediabevakningen av KHK varit bra så når inte allt ut tydligen (många som reagerade snabbt ;D ) Jaha, hade fel där... 2:an elle 3:an, va kanske inte så insatt. Men som sagt, byter ni ut 2 femmor så kan ni va me i leken sen i 1:an! Väl mött...
|
|
|
Post by crosschecking on Jan 26, 2007 12:34:03 GMT 1
OIK är verkligen bra och förtjänar inte att ha så dålig uppslutning. Om KHK skulle gå upp i år skulle det vara en otrolig bonus, nåt som vi absolut inte räknar med. Och självklart behövs det förstärkas med ett antal bra lirare för att hänga med bra i ettan. Truppen är för tunn för att klara en säsong i ettan. Man skulle kunna störa de lagen som ligger under de 5 i topp i enstaka matcher men antagligen inte över en hel säsong. Men vem har sagt att man behöver göra det. Vi spelar i tvåan och målet är att ta sig till Playoff första året inte att gå upp, för att klara det behöver vi inte ha ett div 1 lag eller hur? Så jag förstår inte riktigt varför du gnäller här. Första året va väl förra säsongen?? o då gick ni till Play-off men inte upp! Nu e de "år 2", och då ska ni alltså gå upp! Enligt vad det pratats om i media och från era föreningsfolk. va inte så förbaskat ödmjuka, klart ni går upp i år! Tyringe har ingen ekonomi och Jonstorp ska gå ner till 2:an. Iom detta så får ni denna div1-plats gratis, och de ska ni skatta er lyckliga för! Mot Jonstorp hade ni inte haft en suck OM de hade haft sin ursprungliga trupp kvar dvs, de kan jag lova er! Om ni inte fortsätter värva förstås.. men era diskussioner om att ni skulle komma före Tyringe om ni spelade i 1:an, klart ni skulle! Men om de nu blir som jag tror att ni tar Tyringes/Jonstorps plats så har ni lag som Gislaved, Mörrum, helsingborg kvar på den NEDRE halvan. För att bara va i en någonlunda jämförelse med dessa lag så klarar ni VERKLIGEN inte det med er trupp idag, kanske någon enstaka match som du säger. Men i längden hade ni legat, just de, 9-10:e plats! Men ni kommer få så mycke stålar och uppmärksamhet, så värvningarna lär ni inte få problem med. Men vi ska väl försöka konkurrera mot er! Men väl mött nästa år, för då lär Stålhallen o Jössarinken bli fullsatta! HEJA Byahockeyn, där kulturen finns!!! eN oIK SUP SOM HATET INTE LYSER OM. fÖR PÅ ERAT FORUM SÅ VERKAR FLERA VARA HELT GALNA. eLLER SÅ HÅLLER DU EN LÅG PROFIL HÄR sER FRAM MOT DESSA MATCHER (OM DET BLIR SÅ) VILKET ALLA KLUBBAR VORE GLADA FÖR MED TANKE PÅ VILKA PUBLIKMATCHER DET SKULLE BLI..
|
|
|
Post by HF on Jan 26, 2007 12:38:33 GMT 1
Första året va väl förra säsongen?? o då gick ni till Play-off men inte upp! Nu e de "år 2", och då ska ni alltså gå upp! Enligt vad det pratats om i media och från era föreningsfolk. va inte så förbaskat ödmjuka, klart ni går upp i år! Tyringe har ingen ekonomi och Jonstorp ska gå ner till 2:an. Iom detta så får ni denna div1-plats gratis, och de ska ni skatta er lyckliga för! Mot Jonstorp hade ni inte haft en suck OM de hade haft sin ursprungliga trupp kvar dvs, de kan jag lova er! Om ni inte fortsätter värva förstås.. men era diskussioner om att ni skulle komma före Tyringe om ni spelade i 1:an, klart ni skulle! Men om de nu blir som jag tror att ni tar Tyringes/Jonstorps plats så har ni lag som Gislaved, Mörrum, helsingborg kvar på den NEDRE halvan. För att bara va i en någonlunda jämförelse med dessa lag så klarar ni VERKLIGEN inte det med er trupp idag, kanske någon enstaka match som du säger. Men i längden hade ni legat, just de, 9-10:e plats! Men ni kommer få så mycke stålar och uppmärksamhet, så värvningarna lär ni inte få problem med. Men vi ska väl försöka konkurrera mot er! Men väl mött nästa år, för då lär Stålhallen o Jössarinken bli fullsatta! HEJA Byahockeyn, där kulturen finns!!! eN oIK SUP SOM HATET INTE LYSER OM. fÖR PÅ ERAT FORUM SÅ VERKAR FLERA VARA HELT GALNA. eLLER SÅ HÅLLER DU EN LÅG PROFIL HÄR sER FRAM MOT DESSA MATCHER (OM DET BLIR SÅ) VILKET ALLA KLUBBAR VORE GLADA FÖR MED TANKE PÅ VILKA PUBLIKMATCHER DET SKULLE BLI.. Du har caps lock inne....
|
|
|
Post by crosschecking on Jan 26, 2007 15:24:55 GMT 1
HAR JAG VÄL INTE!!! E DU BLIND???
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 27, 2007 9:26:54 GMT 1
|
|
|
Post by oiksupport on Jan 28, 2007 23:04:52 GMT 1
Första året va väl förra säsongen?? o då gick ni till Play-off men inte upp! Nu e de "år 2", och då ska ni alltså gå upp! Enligt vad det pratats om i media och från era föreningsfolk. va inte så förbaskat ödmjuka, klart ni går upp i år! Tyringe har ingen ekonomi och Jonstorp ska gå ner till 2:an. Iom detta så får ni denna div1-plats gratis, och de ska ni skatta er lyckliga för! Mot Jonstorp hade ni inte haft en suck OM de hade haft sin ursprungliga trupp kvar dvs, de kan jag lova er! Om ni inte fortsätter värva förstås.. men era diskussioner om att ni skulle komma före Tyringe om ni spelade i 1:an, klart ni skulle! Men om de nu blir som jag tror att ni tar Tyringes/Jonstorps plats så har ni lag som Gislaved, Mörrum, helsingborg kvar på den NEDRE halvan. För att bara va i en någonlunda jämförelse med dessa lag så klarar ni VERKLIGEN inte det med er trupp idag, kanske någon enstaka match som du säger. Men i längden hade ni legat, just de, 9-10:e plats! Men ni kommer få så mycke stålar och uppmärksamhet, så värvningarna lär ni inte få problem med. Men vi ska väl försöka konkurrera mot er! Men väl mött nästa år, för då lär Stålhallen o Jössarinken bli fullsatta! HEJA Byahockeyn, där kulturen finns!!! eN oIK SUP SOM HATET INTE LYSER OM. fÖR PÅ ERAT FORUM SÅ VERKAR FLERA VARA HELT GALNA. eLLER SÅ HÅLLER DU EN LÅG PROFIL HÄR sER FRAM MOT DESSA MATCHER (OM DET BLIR SÅ) VILKET ALLA KLUBBAR VORE GLADA FÖR MED TANKE PÅ VILKA PUBLIKMATCHER DET SKULLE BLI.. Har bara lite normal och diskutabel nivå på de hela! //Håkansson
|
|
|
Post by HF on Feb 5, 2009 21:02:17 GMT 1
Håller med en hel del av dom som yttrat sig mot den nya formen på forumet. Det ligger en del i det att det blir "ryggdunkarna" som yttrar sig, samt att det är känsligt med att "våga" ge negativ kritik när man måste skriva under med sitt namn. En del kan nog säga att det är fegt att inte våga stå för det man skriver men jag tror inte det blir så många negativa röster som hörs. Samtidigt så finns en viss förståelse för att frågan tas upp i.o.m. att deras forum ligger på Taif:s hemsida. Ja den som ansvarar för ett forum har ju rätt att sätta vilka regler man vill antar jag. Sedan är det ju upp till var och en att avgöra om man vill läsa och/eller skriva där. japp
|
|