|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 10, 2009 9:04:11 GMT 1
Du kan ju varna oss känsliga tittare när du lägger upp sådana här länkar. Vet du hur svårt det är att få bort spy från ett tangentbord?
|
|
|
Post by time on Apr 10, 2009 9:40:36 GMT 1
Du kan ju varna oss känsliga tittare när du lägger upp sådana här länkar. Vet du hur svårt det är att få bort spy från ett tangentbord? Hatet är de svagas vrede. Alphonse Daudet (1840-1897)
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 10, 2009 9:45:08 GMT 1
Vissa FBK supportrar är lika uppblåsta som hela föreningen ser jag... USCH!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Apr 11, 2009 14:02:46 GMT 1
|
|
|
Post by time on Apr 20, 2009 20:57:26 GMT 1
|
|
|
Post by time on Apr 22, 2009 7:49:21 GMT 1
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 22, 2009 9:11:10 GMT 1
Jag undrar vilket lag de som håller i den hemsidan håller på
|
|
|
Post by time on Apr 22, 2009 21:19:21 GMT 1
Jag undrar vilket lag de som håller i den hemsidan håller på Diö efter vad jag hört
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 24, 2009 16:52:04 GMT 1
och Färjestad i så fall...
|
|
|
Post by time on May 1, 2009 12:51:30 GMT 1
saxat fr fbk's hemsida ---------------------------------------
Frågor och svar om "utbrytningen"
KARLSTAD
Ska Färjestad spela i ryska KHL i höst? Kommer vi att se utländska lag i LLA? Har Färjestad gjort det här bara för att tjäna mer pengar på TV-avtalet? Frågorna kring uppsägningen av upplåtelseavtalet har varit många. Här får du svaren av Färjestads ordförande Sture Emanuelsson.
# Ska Färjestad spela i den ryska ligan KHL redan i höst?
Nej. Den kommande elitseriesäsongen påverkas inte av Färjestads och de övriga klubbarnas beslut att säga upp aktieägaravtalet i Svenska Hockeyligan (SHL). Uppsägningen genomfördes i tisdags men träder i kraft först efter säsongen 2009-2010. Beslutet innebär inte heller att Färjestad eller någon av de andra klubbarna kommer att spela i den ryska ligan KHL säsongen 2010-2011.
# Varför har Färjestad sagt upp avtalet?
Anledningen till uppsägningen var att SHL ville driva igenom ett femårigt TV-avtal fram till 2014. För att inte att låsa fast hockeyn i den nuvarande strukturen i fem år valde Färjestad att tillsammans med, Djurgården, Frölunda, HV71 och Linköping säga upp aktieägaravtalet.
# Var det bara för att tjäna mera pengar?
Man ska ha klart för sig att vi befinner oss i en brinnande lågkonjunktur och vi kvarstår vid vår uppfattning att det inte är den bästa tidpunkten att just nu tvinga igenom avtal som är bindande för en så lång tid framöver och som är så ekonomiskt betydelsefulla-
# Har det här gjorts i smyg utan att de andra klubbarna vetat om någonting?
Det har inte varit någon hemlighet att det sedan en längre tid pågått utredningar om hur svensk hockey ska organiseras i framtiden. Vad som hittills framkommit i diskussioner inom SHL - som har haft insyn i det här utredningsarbetet sedan i höstas - är att det finns en samsyn om ambitionen att modernisera svensk hockey för att kunna möta de utmaningar som sporten står inför, inte minst den tilltagande internationella konkurrensen.
# Innebär det här att Färjestad bryter sig ut ur elitserien? Nej. Det innebär att diskussionen om hur svensk hockey ska utvecklas framöver nu fortsätter och vi har för avsikt att fortsätta dialogen med svenska klubbar.
# Vad säger du om att flera av era egna fans rasar mot ert agerande? Vi lyssnar väldigt mycket på våra supportrar och vi har som ambition att fortsätta dialogen med svenska hockeyklubbar och supportrar om hur svensk hockey ska lotsas in i framtiden på bästa möjliga sätt.
# Riskerar ni inte att skada svensk hockey på sikt? Nej. Diskussionen om hur svensk hockey ska utvecklas i framtiden fortsätter nu.
# Tror du att vi kommer att kunna se ryska lag på svensk mark inom fem år? Det vågar jag inte svara på.
# Vad händer nu?
Sedan en längre tid pågår utredningar om hur svensk hockey ska utvecklas och organiseras inför framtiden och Färjestad har för avsikt att fortsätta dialogen med andra svenska klubbar om hur svensk hockey ska lotsas in i framtiden på bästa möjliga sätt. Utredningen ska göras klar i lugn och ro och Färjestad och de andra klubbarna har genom att inte skriva på avtalet skaffat sig själva handlingsutrymme för framtiden.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 1, 2009 14:43:22 GMT 1
Man kan ju bara hoppas
|
|
|
Post by Sardaukar on May 2, 2009 15:47:29 GMT 1
Japp. Helst ser jag att det blir 14 lag istället, men vill inte Färjestad & Co gå med på det får de gärna dra till Sibirien istället.
|
|
|
Post by time on May 14, 2009 8:16:56 GMT 1
|
|
|
Post by #72 Foppa on May 14, 2009 8:26:19 GMT 1
Nedladdad!!
|
|
|