|
Post by Sardaukar on May 17, 2009 11:36:34 GMT 1
;D
|
|
|
Post by time on Jul 27, 2009 18:39:53 GMT 1
saxat fr fbk's hemsida
"Färjestad femma i Europa
KARLSTAD
Färjestad är bästa europeiska lag - utanför KHL. Det slår i Hockeyarchives.com fast i sin årliga ranking som publiceras på hockeycentralen.se
KHL har sju lag bland de åtta främsta.
Sedan kom Färjestad som bästa lag utanför den ryska ligan.
Rankinfgen baseras på framgångar i ligan och kalkylerar ihop det med hur stark ligan är och får på så vis fram en europaranking som ska tas för vad den är.
Färjestad har fyra lag från KHL framför sig. Gagarin Cup-mästarna Ak Bars Kazan har tagit över förstaplatsen från Salavat Julajev Ufa som i egenskap av sin serieseger i KHL placerar sig som tvåa.
Bakom Färjestad kommer ytterligare tre KHL-lag, Magnitogorsk, Dynamo Moskva och CSKA Moskva.
Näst bästa svensklaget på rankingen, HV71, återfinns på 14:e plats och tredje svenska laget, Frölunda, hamnar på 19:e plats.
Rankingen
1) Kazan, Ryssland 2) Salavat Julajev, Ryssland 3) Jaroslavl, Ryssland 4) Atlant, Ryssland 5) Färjestad, Sverige 6) Magnitogorsk, Ryssland 7) Dynamo Moskva, Ryssland 8) CSKA Moskva, Ryssland 9) JYP, Finland 10) Davos, Schweiz
11) Kloten, Schweiz 12) Zürich, Schweiz 13) Eisbären Berlin, Tyskland 14) HV71, Sverige 15) Slavia Prag, Tjeckien 16) Blues, Finland 17) Bern, Schweiz 18) Karlovy Vary, Tjeckien 19) Frölunda, Sverige 20) Kärpät, Finland
21) Sankt Petersburg, Ryssland 22) Kosice, Slovakien 23) Linköping, Sverige 24) Spartak Moskva, Ryssland 25) Hannover, Tyskland 26) KalPa, Finland 27) Sparta Prag, Tjeckien 28) Pardubice, Tjeckien 29) HPK, Finland 30) Skellefteå, Sverige
31) Luleå, Sverige 32) Omsk, Ryssland 33) Lada Togliatti, Ryssland 34) Fribourg, Schweiz 35) Plzen, Tjeckien 36) Jokerit, Finland 37) Slovan Bratislava, Slovakien 38) Timrå, Sverige 39) Nizjnij Novgorod, Ryssland 40) DEG Metro Stars, Tyskland
41) Lugano, Schweiz 42) Nizjnejamsk, Ryssland 43) Dynamo Riga, Lettland 44) Vitkovice, Tjeckien 45) Tjeljabinsk, Ryssland 46) Wolfsburg, Tyskland 47) Litvinov, Tjeckien 48) Mannheim, Tyskland 49) Brynäs, Sverige 50) Zug, Schweiz -- 59) Djurgården 64) Modo 70) Rögle 81) Södertälje 95) Leksand 99) AIK --
234) Örebro 236) Tingsryd "
|
|
|
Post by time on Oct 6, 2009 22:27:49 GMT 1
Glad överaskning för mig att FBK ligger med där uppe med tanke på att halva laget försvann efter guldet. Tyvärr den bättre halvan ... 22 raka hemmasegrar Men blir man 4:a i grundserien är jag nöjd
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 9, 2009 8:34:50 GMT 1
Så jäkla underbart att se FBK förnedras LIVE ;D
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 9, 2009 10:35:11 GMT 1
Så jäkla underbart att se FBK förnedras LIVE ;D Nej, nej, NEJ, det är inte sant! Missade jag denna njutning!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 9, 2009 10:49:10 GMT 1
|
|
|
Post by Jason on Oct 9, 2009 10:55:03 GMT 1
Alla gör en klappmatch någon gång... HV loosade ju mot Brynäs häromdagen... ;D Är överraskad att det så här långt gått så bra för FBK iår.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 9, 2009 22:53:22 GMT 1
Hahaha!!! Ja herregud.. FBK, bästa laget enligt Time fick storsmisk av Hv.. det är värt allt guld i världen! Fan bara att man missade denna höjdarmatch
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 10, 2009 10:20:32 GMT 1
Alla gör en klappmatch någon gång... HV loosade ju mot Brynäs häromdagen... ;D Är överraskad att det så här långt gått så bra för FBK iår. Förlust med 2-1 kallar jag knappast för klappmatch.
|
|
|
Post by time on Oct 10, 2009 11:13:24 GMT 1
Hahaha!!! Ja herregud.. FBK, bästa laget enligt Time fick storsmisk av Hv.. det är värt allt guld i världen! Fan bara att man missade denna höjdarmatch Läs innantill vad jag skrev. För mycket begärt? Så här skrev jag: " Men blir man 4:a i grundserien är jag nöjd" Är oerhört överskad att de ligger på övtre halvan så här tidigt med tanke på att man tappade sina 11 bästa spelare. Sedan säsongen 2008 finns tre (3) spelare kvar i truppen.
|
|
|
Post by time on Oct 11, 2009 8:07:30 GMT 1
23:e raka hemmasegern
|
|
|
Post by Jason on Oct 11, 2009 9:53:36 GMT 1
Alla gör en klappmatch någon gång... HV loosade ju mot Brynäs häromdagen... ;D Är överraskad att det så här långt gått så bra för FBK iår. Förlust med 2-1 kallar jag knappast för klappmatch. Inte jag heller... men FBK´s förlust mot HV var en klappmatch.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 11, 2009 11:17:29 GMT 1
Hahaha!!! Ja herregud.. FBK, bästa laget enligt Time fick storsmisk av Hv.. det är värt allt guld i världen! Fan bara att man missade denna höjdarmatch Läs innantill vad jag skrev. För mycket begärt? Så här skrev jag: " Men blir man 4:a i grundserien är jag nöjd" Är oerhört överskad att de ligger på övtre halvan så här tidigt med tanke på att man tappade sina 11 bästa spelare. Sedan säsongen 2008 finns tre (3) spelare kvar i truppen. Man kan ju alltid skylla på något
|
|
|
Post by Loppan on Oct 11, 2009 19:29:10 GMT 1
Viva björn Melin, Viva Björn Melin, dribblade på blå hv åkte då viva Björn Melin:D FRÖLUNDA HAHAHAHAHA pinsamt värre:) Btw, Fråga sarre vem han tkr är snyggast i ensam mamma söker:)
|
|
|
Post by Loppan on Oct 14, 2009 9:28:10 GMT 1
Så jäkla underbart att se FBK förnedras LIVE ;D Tigger du om riktigt mycket stryk. ...Vågar du inte ens tala om att du stod i Wolfpack gänget och har blivit medlem där..haha.....Patetisk du är Sarre Fick gå in baksidan oxå ju bland supportrarna....EN FRÖJD O SE SKA NI VETA.........Längtar till 28 dec då vi ska gå me dom i tåget till Ullevi...hihi FBK FBK FBK Ska några dra till Sibirien så vet man ju vilket lag det är..de kan ha sällskap av HV .
|
|