|
Post by Brutus on Nov 20, 2006 11:17:58 GMT 1
Med dessa framgångar & hysterin om KHK så lär flertalet ungdomar höja sig ett el två snäpp. Även en ökning av antalet nya småkillar som vill spela & ha kul på isen. Vi har många killar som är mkt skickliga i unga år & en regäl planskola att plocka av. Enda som krävs är rutin & hård fys.. Som jag fattat ska det satsas än mer nu på dessa grabbar & även bredda m en het satsnig på ytterligare ett lag. Tror nog satsningen i framtiden kan generera till 50/50% vad gäller spelare i A-lags truppen. Även i en än högre div. Finns många andra klubbar som kommer att få mkt tuffare än KHK. Här kan det finnas om allt slår väl ut & sköts på rätt sätt en stor bredd inför 2010.. Låter bra. Men nedanstående tror jag ej på till 2010 om man ska ha en av landets 30 bästa A-lag år 2010, som målet är "Tror nog satsningen i framtiden kan generera till 50/50% vad gäller spelare i A-lags truppen. Även i en än högre div." Sa inte att det kommer att bli så. TROR & hoppas detta kan bli genomförbart då denna önskan ju nu ligger på förslag. Skrev åxå att KHK kommer att ha en styrka & bred bas att både utveckla & hämta egna produkter från. Her du NÅGON vetskap vilka satsningar som görs just nu?? Snälla LÄS inläggen & se en helhet i vad jag & många andra m mig skriver.
|
|
|
Post by blonderadbulgar on Nov 22, 2006 12:45:35 GMT 1
Petter Henning, KRIF Jiri Lala, Mörrum Victor Rönnmark, Mörrum
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 22, 2006 13:58:58 GMT 1
Låter bra. Men nedanstående tror jag ej på till 2010 om man ska ha en av landets 30 bästa A-lag år 2010, som målet är "Tror nog satsningen i framtiden kan generera till 50/50% vad gäller spelare i A-lags truppen. Även i en än högre div." Sa inte att det kommer att bli så. TROR & hoppas detta kan bli genomförbart då denna önskan ju nu ligger på förslag. Skrev åxå att KHK kommer att ha en styrka & bred bas att både utveckla & hämta egna produkter från. Her du NÅGON vetskap vilka satsningar som görs just nu?? Snälla LÄS inläggen & se en helhet i vad jag & många andra m mig skriver. Vet inte om jag ska uppfatta din fråga som allvarligt menad eller bara ett sätt att ironisera. Men visst lutar det åt det senare varför jag inte väljer att kommentera
|
|
|
Post by Brutus on Nov 22, 2006 20:05:24 GMT 1
Sa inte att det kommer att bli så. TROR & hoppas detta kan bli genomförbart då denna önskan ju nu ligger på förslag. Skrev åxå att KHK kommer att ha en styrka & bred bas att både utveckla & hämta egna produkter från. Her du NÅGON vetskap vilka satsningar som görs just nu?? Snälla LÄS inläggen & se en helhet i vad jag & många andra m mig skriver. Vet inte om jag ska uppfatta din fråga som allvarligt menad eller bara ett sätt att ironisera. Men visst lutar det åt det senare varför jag inte väljer att kommentera Nä, det va en fråga. Jag ville veta vad du VET om just detta ämne. Inte för att vara elak eller ironisk.
|
|
|
Post by Jojkrider on Nov 23, 2006 0:06:45 GMT 1
Från Nacka (som jag sett dominera 1:an som nykomlingar) ser jag gärna följande i KHK. 2. Niklas Berglund stor, stark och spelskicklig defensiv back (huddinge, aik och dif vaktar honom noga) Back Ålder:18 år
22. Henrik Nordlund spelat för hammarby i allsvenskan, öser in poäng, gjorde över 70 poäng i div 2!!! Bland det bästa jag sett på låg nivå, går knappt att ta pucken ifrån honom. Tror dock inte han skulle flytta på sig. Spelar i nacka för jobbet och familjens skull annars vill hammarby ha honom Forward Ålder: 32 år
23. Kalle Sander inte sett killen göra en dålig match. Enkelt spel, skapar ytor åt sina medspelare, grym vid sargen Forward Ålder: 22 år
Övrigt:
9. Michael Östling vill ni ha en till Norberg här har ni killen. Kort stubin som få, ful, viker inte ner sig, hämnd aktioner utan dess like när något gör något fult på en annan i nacka. Stor käft. Men producerar även poäng. Skulle ha mycket större skörd av det om han var lugnare... Forward Ålder: 28 år
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Nov 23, 2006 1:08:09 GMT 1
Det finns även en nackdel att värva spelare med fru eller sambo. Det första är att fixa två jobb, det andra är att se till att frun eller sambon trivs här. Det är oftast det svåraste att kunna hitta ett socialt passande nätverk för spelarna respektive. Det funkar inte så bra den dag mitt under säsongen när sambon tar sina prylar och vill flytta hem. Jag vet att klubben väger in detta i sina planer.
Jag är också ganska säker på att man titta på förstärkningar efter jul och till vår säsongen. Då handlar det säkert om spelare från utlandet med minst allsvenska kvalitéer. ;D Mitt tips är 1 till 3 stycken sådana spelare.
|
|
|
Post by lawless on Nov 23, 2006 8:16:32 GMT 1
Den där Henrik Olsson från Hässleholm... Han som leder skytteligan...Måste ju va ett intressant namn om man har gjort 6 poäng mer än nr25. Nån som vet nått om honom?
|
|
|
Post by doroaloclair1 on Nov 23, 2006 16:07:52 GMT 1
Den där Henrik Olsson från Hässleholm... Han som leder skytteligan...Måste ju va ett intressant namn om man har gjort 6 poäng mer än nr25. Nån som vet nått om honom? En händig och bra spelare som kommer från Glimma. Har de senaste säsongerna varit helt ordinarie i Pantern.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 23, 2006 22:25:57 GMT 1
Den där Henrik Olsson från Hässleholm... Han som leder skytteligan...Måste ju va ett intressant namn om man har gjort 6 poäng mer än nr25. Nån som vet nått om honom? En händig och bra spelare som kommer från Glimma. Har de senaste säsongerna varit helt ordinarie i Pantern. Händig.... Får han reparera spelarbussen vid behov ?
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 23, 2006 22:34:06 GMT 1
Vet inte om jag ska uppfatta din fråga som allvarligt menad eller bara ett sätt att ironisera. Men visst lutar det åt det senare varför jag inte väljer att kommentera Nä, det va en fråga. Jag ville veta vad du VET om just detta ämne. Inte för att vara elak eller ironisk. SVAR: INGENTING.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Nov 24, 2006 13:10:28 GMT 1
Petter Henning, KRIF Jiri Lala, Mörrum Victor Rönnmark, Mörrum Håller helt med ..
|
|
|
Post by Brutus on Nov 24, 2006 14:36:29 GMT 1
Nä, det va en fråga. Jag ville veta vad du VET om just detta ämne. Inte för att vara elak eller ironisk. SVAR: INGENTING. Ändå kunde du inte hålla fingrarna i styr.. Märklig you are..
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 24, 2006 14:41:36 GMT 1
Ändå kunde du inte hålla fingrarna i styr.. Märklig you are.. Jag bara spekulerar
|
|
|
Post by Teddybear on Nov 24, 2006 23:04:30 GMT 1
En händig och bra spelare som kommer från Glimma. Har de senaste säsongerna varit helt ordinarie i Pantern. Händig.... Får han reparera spelarbussen vid behov ? Hmm, stod för tre poäng ikväll borta mot Osby! Hässlehom hemma blir något att bita i.
|
|
khk
Ungdomslirare
|
Post by khk on Nov 29, 2006 11:05:19 GMT 1
RADARPARET ÅTERFÖRENAS? Tomas Sandström och Marcus Thuresson tränar för en sensationell comeback – i division 2.
Foto: MATS STRAND
Sandström tränar för comeback Gretzkys förre lagkamrat ska rädda jumbolaget
Hockeyprofilerna Tomas Sandström, 42, och Marcus Thuresson, 35, tränar för en smått sensationell comeback på äldre dar. Det är tänkt att duon ska rädda tabelljumbon i division 2, Trelleborg. – Skulle vara kul att spela tillsammans igen, säger Marcus. Det är Sydsvenskan som avslöjar att gamle NHL-stjärnan Sandström och elitseriediton Thuresson förbereder sig för en återkomst i tävlingssammanhang. – Vi har båda fått en förfrågan. Och var från början skeptiska, men nu när vi har kört lite på is känns det ganska bra. Skulle vara kul att spela tillsammans igen, säger Marcus till tidningen. Har spelat med Gretzky Sandström, som spelat med storheter som Wayne Gretzky, är en av Sveriges mest framgångsrika hockeyspelare genom tiderna. Han gjorde 983 matcher och 857 poäng i NHL och avslutade karriären med tre säsonger i Malmö. Sin sista match på elitnivå gjorde han 2002. Thuresson spelade tillsammans med Sandström i Malmö och avslutade sina sex år i Skåneklubben med att göra en proffssejour i Tyskland 2003-04. ”Känns som det var igår” Det gamla radarparet har hunnit göra ett par träningar med hockeygymnasiet i Malmö och enligt Marcus sitter de gamla takterna fortfarande i. – Allt med puck och klubba fungerar, det känns faktiskt som om det var i går. Det är den hockeymässiga orken som inte riktigt finns där. Tanken är att spelarnas comeback i division 2 ska bli högst tillfällig. Om Sandström och Thuresson tackar ja till Trelleborgs rop på hjälp handlar det om en eller två matcher kring jul.
|
|