|
Post by Professorn on Nov 11, 2006 23:21:41 GMT 1
I år ska spekulationerna, funderingarna och drömmarna börja i tid tycker jag.
Dela med dig av just din önskelista, supervärvningen i ditt tycke!
Tänk att det är "silly season" och allt är möjligt!
|
|
|
Post by Professorn on Nov 11, 2006 23:32:13 GMT 1
Min önskelista (just nu):
Petter Henning FW Kallinge Jonathan Larsson FW Mörrum Sebastian Arvidsson FW Tingsryd Jimmie Svensson FW Oskarshamn David Norström FW Trångsund Jeremias Agustin B Växjö Per Braxenholm B Nybro Viktor Rönnmark B Mörrum Peter Johansson MV Kristianstad
Kanske jag inte får alla men tre-fyra av dessa kanske?
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 12, 2006 17:25:37 GMT 1
Min önskelista (just nu): Petter Henning FW Kallinge Jonathan Larsson FW Mörrum Sebastian Arvidsson FW Tingsryd Jimmie Svensson FW Oskarshamn David Norström FW Trångsund Jeremias Agustin B Växjö Per Braxenholm B Nybro Viktor Rönnmark B Mörrum Peter Johansson MV Kristianstad Kanske jag inte får alla men tre-fyra av dessa kanske? Petter, Jonathan o Victor kan vara realistiska o bra förstärkningar. Sebastian lär inte bli aktuell om nu inte KHK mot förmodan skulle ta sig upp i ettan redan 2007
|
|
|
Post by HF on Nov 12, 2006 18:45:49 GMT 1
Tar sig KHK till ettan kommer nog klubben göra mycket för att få hit Jimmie och Braxen.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 12, 2006 18:49:00 GMT 1
Tar sig KHK till ettan kommer nog klubben göra mycket för att få hit Jimmie och Braxen. Gärma Jimmie. Braxen överskattad
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 15, 2006 20:46:48 GMT 1
Laget kunde bli så här - mot ettan Ett lag som skulle bli ett etablerat div1-lag Johan (Martin) Rönnmark - Jermias Jimmie S - Petter Henning - Jonathan Larsson Koffa-Macke Sandberg-Jönsson- Arvidsson Hjelm-Jimmy Skägget-Oskar-Norberg 4:e line Alm-Ahnlund Fredrik P-Clarre-Olof
|
|
|
Post by pirre on Nov 15, 2006 20:59:43 GMT 1
Ser nog hellre att det plockas in en helt allsvensk 1:a femma som kan stå upp emot vilket lag som helst i ettan!
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 15, 2006 21:44:18 GMT 1
Ser nog hellre att det plockas in en helt allsvensk 1:a femma som kan stå upp emot vilket lag som helst i ettan! Inte mig emot. Men den lär kosta betydligt mer än vad hela dagens trupp gör. Men du är ju sponsor ;D
|
|
|
Post by Stig af Bussen on Nov 15, 2006 23:24:05 GMT 1
Laget kunde bli så här - mot ettan Ett lag som skulle bli ett etablerat div1-lag Johan (Martin) Rönnmark - Jermias Jimmie S - Petter Henning - Jonathan Larsson Koffa-Macke Sandberg-Jönsson- Arvidsson Hjelm-Jimmy Skägget-Oskar-Norberg 4:e line Alm-Ahnlund Fredrik P-Clarre-Olof Varför ska man spela med Clarre i en fjärdefemma när han är 33 år ? Ska man bara släppa iväg alla egnaprodukter ? "År 2010 ska A-lagstruppen bestå av 50 % egna produkter." Hur ska man kunna lösa de sen då?
|
|
|
Post by Stig af Bussen on Nov 15, 2006 23:27:25 GMT 1
jarmias lär ju inte växjö släppa i första taget när han är ordinarie + att han är egenprodukt!
|
|
|
Post by Professorn on Nov 16, 2006 0:25:12 GMT 1
Jag har följt Jeremias nu i flera år och han är en back som jag gillar starkt! Går som tåget i år och det är ju bra...
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 16, 2006 8:52:30 GMT 1
Laget kunde bli så här - mot ettan Ett lag som skulle bli ett etablerat div1-lag Johan (Martin) Rönnmark - Jermias Jimmie S - Petter Henning - Jonathan Larsson Koffa-Macke Sandberg-Jönsson- Arvidsson Hjelm-Jimmy Skägget-Oskar-Norberg 4:e line Alm-Ahnlund Fredrik P-Clarre-Olof Varför ska man spela med Clarre i en fjärdefemma när han är 33 år ? Ska man bara släppa iväg alla egnaprodukter ? "År 2010 ska A-lagstruppen bestå av 50 % egna produkter." Hur ska man kunna lösa de sen då? Tror du själv på detta med 50% egna produkter 2010 i kombination med att vara topplag i ettan ? I så fall måste KHK ha ett av landets bästa u16/j18/j20-lag idag Tittar man på truppen idag består den av 39% egna produkter. Tittar man på de tre femmor + mv som spelat senaste matcherna är det 25 % egna produkter. Tittar man på första o andrafemman + mvs är det 6% egna produkter (dvs Koffa är den enda). Tycker man måste se sanningen i vitögat. Sedan skulle ingen bli gladare än jag om KHK skulle få fram så mycket egna talanger att siffran kunde vara 50%. Men då får man nog blicka lite längre än 2010 i alla fall om man inte ska je avkall på att vara topplag i ettan då. Med detta mål tror jag KHK ska vara nöjda om man har låt säga 35% egna produkter Jag tror att om KHK är etgt topplag i ettan 2010 så finns nog bara max 10 man kvar ur dagens starka div2-trupp
|
|
|
Post by Wendel Clark on Nov 16, 2006 15:53:19 GMT 1
Och sen toppa lite med #17 Marcus Paulsson från MIF. Hade varit gott mos!!!
|
|
|
Post by Brutus on Nov 18, 2006 11:18:05 GMT 1
Med dessa framgångar & hysterin om KHK så lär flertalet ungdomar höja sig ett el två snäpp. Även en ökning av antalet nya småkillar som vill spela & ha kul på isen.
Vi har många killar som är mkt skickliga i unga år & en regäl planskola att plocka av. Enda som krävs är rutin & hård fys..
Som jag fattat ska det satsas än mer nu på dessa grabbar & även bredda m en het satsnig på ytterligare ett lag. Tror nog satsningen i framtiden kan generera till 50/50% vad gäller spelare i A-lags truppen. Även i en än högre div. Finns många andra klubbar som kommer att få mkt tuffare än KHK. Här kan det finnas om allt slår väl ut & sköts på rätt sätt en stor bredd inför 2010..
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 18, 2006 12:30:56 GMT 1
Med dessa framgångar & hysterin om KHK så lär flertalet ungdomar höja sig ett el två snäpp. Även en ökning av antalet nya småkillar som vill spela & ha kul på isen. Vi har många killar som är mkt skickliga i unga år & en regäl planskola att plocka av. Enda som krävs är rutin & hård fys.. Som jag fattat ska det satsas än mer nu på dessa grabbar & även bredda m en het satsnig på ytterligare ett lag. Tror nog satsningen i framtiden kan generera till 50/50% vad gäller spelare i A-lags truppen. Även i en än högre div. Finns många andra klubbar som kommer att få mkt tuffare än KHK. Här kan det finnas om allt slår väl ut & sköts på rätt sätt en stor bredd inför 2010.. Låter bra. Men nedanstående tror jag ej på till 2010 om man ska ha en av landets 30 bästa A-lag år 2010, som målet är "Tror nog satsningen i framtiden kan generera till 50/50% vad gäller spelare i A-lags truppen. Även i en än högre div."
|
|