|
Post by oneandonly on Aug 22, 2007 23:08:32 GMT 1
Jag söker lite hockeykillar.
Förnamn + Efternamn.
Den som först löser alla åtta "kluringarna" får förutom titeln "Kluring-Mästare" också en laserpenna av undertecknad.
Fixar ingen alla rätt vinner den med mest antal rätt.
Lycka till !
Kluringar
1. Förnamn på "potatiskille" och motsats söder-d och Kebenekajse ?
2. Förnamn på Robinsson Cruse "pappa" och Tingsryd "by" + går vi på ?
3. Fotbollsspelande Larsson förnamn och stad nära Malmö + "sorts gren" ?
4. Dog av ärtsoppan kung och skydd på huvudet ?
5. Sunes bråkiga lillebror och ett stort träd med hängande och utåtböjda spetsar ?
6. Stensopps konung och svensk rovfågel ?
7. Stor rysk tsar och vattenflöde + Mont Everest ?
8. Är stor i Manchester och Stockholms förort ?
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 23, 2007 6:56:15 GMT 1
Glömde säga att Ni får fortsätta gissa, om det inte är alla rätt med en gång. Ni väljer själva om Ni vill skriva Er svar i tråden, eller skicka PM.
Det beror på hur snälla Ni vill vara mot andra, om Ni själva har rätta lösningen på en eller flera frågor.
Lycka till !
|
|
|
Post by burt on Aug 23, 2007 8:22:56 GMT 1
Du har PM...
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 23, 2007 8:26:15 GMT 1
Burt i tät med sju av åtta möjliga.
Starkt jobbat !
Vem tar full pott först ?
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 23, 2007 9:40:13 GMT 1
Fortfarande Burt i ledningen !
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 23, 2007 10:29:31 GMT 1
Ny ledare !
Wiceguy har tagit över befälet med 7,5 rätt.
Dramatiken tätnar......
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 23, 2007 11:09:32 GMT 1
Vi har en vinnare !!!!
Lawless har knäckt alla åtta. Är nu "Kluring Mästare" och får en laserpenna. Även Wiseguy med 7,5 rätt belönas. Penna med belysning väntar.
Grattis !
Det kommer nya "kluringar" så småningom och då ska titeln försvaras.
Rätta svaren:
1. Förnamn på "potatiskille" och motsats söder-d och Kebenekajse ? = Jonas Norberg. Förklaring: Ahlström Jonas förde in potatisen till Sverige, motsats nord - d + Kebenekajse är ett berg.
2. Förnamn på Robinsson Cruse "pappa" och Tingsryd "by" + går vi på ? = Daniel Rydmark Förklaring: Daniel Defau skrev Robinson Cruse + Ryd + mark
3. Fotbollsspelande Larsson förnamn och stad nära Malmö + "sorts gren" ? = Henrik Lundqvist Förklaring: Henke Larsson spelar fotboll i HIF, stad nära malmö är Lund och qvist är en sorts gren.
4. Dog av ärtsoppan kung och skydd på huvudet ? = Erik Hjälm Förklaring: Erik XIV dog av ärtsoppan och skydd på huvudet är ju hjälm.
5. Sunes bråkiga lillebror och ett stort träd med hängande och utåtböjda spetsar ? = Håkan Alm Förklaring: Sune (tex Sunes jul) har en lillebror som heter Håkan och trädet är Alm.
6. Stensopps konung och svensk rovfågel ? = Carl-Johan Höök Förklaring: Stensoppskonung är Karl Johan svamp och rovfåglen är hök.
7. Stor rysk tsar och vattenflöde + Mont Everest ? = Peter Forsberg Förklaring: Tsaren var Peter den Store och vattenflödet är fors+att Mont Everest är ett berg.
8. Är stor i Manchester och Stockholms förort ? = Sven Tumba Förklaring: "Svennis" eller Sven som de säger i England är stor i Manchester just nu och Tumba är förorten.
|
|
|
Post by lawless on Aug 23, 2007 11:17:54 GMT 1
Kom o ta mig om ni kan.....!!
|
|
|
Post by HF on Aug 23, 2007 11:24:09 GMT 1
Kom o ta mig om ni kan.....!! lägger ut spikmatta på vägen....
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Aug 23, 2007 11:36:19 GMT 1
Grattis Lawless. När jag löst det (jodå jag klarade det) så hade vi redan en vinnare! Grattis! Väldigt kul oneandonly, toppen!
|
|
|
Post by lawless on Aug 23, 2007 12:03:46 GMT 1
Ni får va snabbare helt enkelt...
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 23, 2007 12:45:52 GMT 1
Grattis Lawless. När jag löst det (jodå jag klarade det) så hade vi redan en vinnare! Grattis! Väldigt kul oneandonly, toppen! Tackar, Tackar ! Nya på gång nu !
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Aug 23, 2007 12:48:02 GMT 1
Ni får va snabbare helt enkelt... Gillar din tjej att du är så snabb
|
|
|
Post by lawless on Aug 24, 2007 14:11:56 GMT 1
Ni får va snabbare helt enkelt... Gillar din tjej att du är så snabb Kasta inte sten....
|
|