|
Post by Ragulin on Oct 13, 2007 11:47:14 GMT 1
Har kollat på en del NHL hockey live under en semester och måste bara säga att man blir impad av det tryck speakern eldar igång. Kollat på matcher med Panthers, Tampa Bay och New Jersey. Odoya får bra med speltid i New Jersey och målvaktsfrågan i Jersey är verkligen inget diskutera. Suveräna målvakter, den ena fantomräddningen efter den andra. I Florida satsade man stort inför i år att värva Voukon men det har inte gett den utdelning dom ville än enligt tidningar m.m. Däremot Horton har verkligen visat upp sig, mål, slagsmål och en grym kämpaanda. Kan bli riktigt bra!!
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 13, 2007 14:32:32 GMT 1
Hmm...intressant. Min uppfattning har varit att det bara är en massa snobbar och betonghäckar som går på hockey där. Var på Colorado-Ottawa 1998 och det var inget märkvärdigt tryck på läktaren då. Kanske har förändrats, men på TV låter det bara som en massa sorl. Inga direkta hejaramsor eller något som liknar vår läktarkultur i Europa.
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 13, 2007 14:49:07 GMT 1
Trodde också på betonghäckar men överraskades positivt. Bra drag på läktaren även om det inte finns någon direkt klack. Hade ett par riktiga fanatiker runtom mig som mycket väl hade platsat på våra läktare:)
|
|
|
Post by Jojkrider on Oct 13, 2007 19:32:14 GMT 1
Trodde också på betonghäckar men överraskades positivt. Bra drag på läktaren även om det inte finns någon direkt klack. Hade ett par riktiga fanatiker runtom mig som mycket väl hade platsat på våra läktare:) I NHL har de riktiga fanatiker på matcherna dock är de för utspriudda i mitt tycke. "Riktig" publik tryck finns nästan bara kvar i Toronto. Läste en artikel för något år sedan från Vancover där det diskuterades att de riktiga supportrarna inte har råd att gå på hockey utan att det mest är de med välbetalda jobb som går med sina familjer eller kompisgängen i mer underhållningssyfte än för att de är "supportrar" ut i fingertopparna
|
|
|
Post by HF on Oct 13, 2007 19:58:47 GMT 1
I farmaligan har de väl ståplats på en hel del arenor.
|
|
|
Post by Jojkrider on Oct 13, 2007 20:14:51 GMT 1
I farmaligan har de väl ståplats på en hel del arenor. Vet jag inget om men ståplats bidrar en hel del till stämningen. Men sedan har jänkarna överlag inte riktigt samma "supporterkultur" som vi i Europa eller övriga världen för den delen (här syftar jag främst på fotbollen). Det finns i de lägre farmarligorna mer likheter än i de stora ligorna. Men i USA är det mycket mer evenemangs stuket som lockar med jippon och tävlingar som lockar kolla bla Nascar med husbilar, BBQ etc flera dagar innan racen börjar. Likaså när min kusin var på lite NFL matcher när han bodde i USA i slutet av 80- början av 90-talet så var man där minst 4 timmar före match med picknick korg och hela baletten. Det som jänkarna dock är duktiga på är att i mindre skala stå för sitt egna sätt att vara supporter med egna plakat, mycket målande av ansikte och annan utstyrsel för att synas. Vet dock inte om det beror på att de hoppas komma med i TV bara
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 13, 2007 20:32:12 GMT 1
Trodde också på betonghäckar men överraskades positivt. Bra drag på läktaren även om det inte finns någon direkt klack. Hade ett par riktiga fanatiker runtom mig som mycket väl hade platsat på våra läktare:) I NHL har de riktiga fanatiker på matcherna dock är de för utspriudda i mitt tycke. "Riktig" publik tryck finns nästan bara kvar i Toronto. Läste en artikel för något år sedan från Vancover där det diskuterades att de riktiga supportrarna inte har råd att gå på hockey utan att det mest är de med välbetalda jobb som går med sina familjer eller kompisgängen i mer underhållningssyfte än för att de är "supportrar" ut i fingertopparna Läste nyss om att "mitt" Detroit tappat publik...och även här nämns att man inte har råd...bilindustrin som man i stort sett lever av, går INTE vidare bra nu... Någon kvinna son varit där i typ 20 år tyckte att man skulle halvera priset på $44-biljetterna.... Det är dessa platser som nu står tomma...de SÄMSTA platserna... $44...ungefär 300 spänn.... Tror fan att inte vanliga knegare och arbetslösa går dit.....
|
|
|
Post by Jojkrider on Oct 13, 2007 20:38:31 GMT 1
I NHL har de riktiga fanatiker på matcherna dock är de för utspriudda i mitt tycke. "Riktig" publik tryck finns nästan bara kvar i Toronto. Läste en artikel för något år sedan från Vancover där det diskuterades att de riktiga supportrarna inte har råd att gå på hockey utan att det mest är de med välbetalda jobb som går med sina familjer eller kompisgängen i mer underhållningssyfte än för att de är "supportrar" ut i fingertopparna Läste nyss om att "mitt" Detroit tappat publik...och även här nämns att man inte har råd...bilindustrin som man i stort sett lever av, går INTE vidare bra nu... Någon kvinna son varit där i typ 20 år tyckte att man skulle halvera priset på $44-biljetterna.... Det är dessa platser som nu står tomma...de SÄMSTA platserna... $44...ungefär 300 spänn.... Tror fan att inte vanliga knegare och arbetslösa går dit..... Precis men samtidigt vill inte NHL inofficiellt ha dit vanliga knegare... de har lite Rangers som förebild med alla dessa peningstinna personer som går trots att laget int epresterar och bara öser in pengar i föreningen. Är som sagt status i NY att gå på the Garden
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 13, 2007 20:58:29 GMT 1
Läste nyss om att "mitt" Detroit tappat publik...och även här nämns att man inte har råd...bilindustrin som man i stort sett lever av, går INTE vidare bra nu... Någon kvinna son varit där i typ 20 år tyckte att man skulle halvera priset på $44-biljetterna.... Det är dessa platser som nu står tomma...de SÄMSTA platserna... $44...ungefär 300 spänn.... Tror fan att inte vanliga knegare och arbetslösa går dit..... Precis men samtidigt vill inte NHL inofficiellt ha dit vanliga knegare... de har lite Rangers som förebild med alla dessa peningstinna personer som går trots att laget int epresterar och bara öser in pengar i föreningen. Är som sagt status i NY att gå på the Garden Visst kostar det att gå på matcherna i NHL, väldigt mycket dessutom. Att jämföra Rangers med alla lag är nog att ta i. Man har väl aldrig tidigare snålat med några löner direkt. På Panthers hemmamatcher kostar biljetterna visserligen en fem hundring för ok plats men gratis parkering.
|
|
|
Post by Jojkrider on Oct 13, 2007 20:59:47 GMT 1
Precis men samtidigt vill inte NHL inofficiellt ha dit vanliga knegare... de har lite Rangers som förebild med alla dessa peningstinna personer som går trots att laget int epresterar och bara öser in pengar i föreningen. Är som sagt status i NY att gå på the Garden Visst kostar det att gå på matcherna i NHL, väldigt mycket dessutom. Att jämföra Rangers med alla lag är nog att ta i. Man har väl aldrig tidigare snålat med några löner direkt. På Panthers hemmamatcher kostar biljetterna visserligen en fem hundring för ok plats men gratis parkering. Jag jämförde inte alla lag med Rangers men ligan vill mer eller mindre inofficielt att alla lag blir intäktsmässigt som rangers.
|
|
|
Post by HF on Oct 13, 2007 21:37:13 GMT 1
Precis men samtidigt vill inte NHL inofficiellt ha dit vanliga knegare... de har lite Rangers som förebild med alla dessa peningstinna personer som går trots att laget int epresterar och bara öser in pengar i föreningen. Är som sagt status i NY att gå på the Garden Visst kostar det att gå på matcherna i NHL, väldigt mycket dessutom. Att jämföra Rangers med alla lag är nog att ta i. Man har väl aldrig tidigare snålat med några löner direkt. På Panthers hemmamatcher kostar biljetterna visserligen en fem hundring för ok plats men gratis parkering. Gratis parkering...sparade du in lite där.... ;D
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 13, 2007 21:45:11 GMT 1
Visst kostar det att gå på matcherna i NHL, väldigt mycket dessutom. Att jämföra Rangers med alla lag är nog att ta i. Man har väl aldrig tidigare snålat med några löner direkt. På Panthers hemmamatcher kostar biljetterna visserligen en fem hundring för ok plats men gratis parkering. Gratis parkering...sparade du in lite där.... ;D Med tanke på bilarnas storlek här antar jag att man sparar in en hel del ;D ;D ;D
|
|
|
Post by HF on Oct 13, 2007 22:38:07 GMT 1
I dåvarande MCI center hade de en av de godaste pizzorna jag ätit. Folk satt och drack öl på läktaren och skrek till ibland. Tyvärr fanns det inga Bäckström, Nylanders eller Alexanders på isen då utan bara nån trött Bondra och i o f sig Vincent Lecavallier och Renberg som Kapten i Tampa.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 14, 2007 19:53:46 GMT 1
Läste nyss om att "mitt" Detroit tappat publik...och även här nämns att man inte har råd...bilindustrin som man i stort sett lever av, går INTE vidare bra nu... Någon kvinna son varit där i typ 20 år tyckte att man skulle halvera priset på $44-biljetterna.... Det är dessa platser som nu står tomma...de SÄMSTA platserna... $44...ungefär 300 spänn.... Tror fan att inte vanliga knegare och arbetslösa går dit..... Precis men samtidigt vill inte NHL inofficiellt ha dit vanliga knegare... de har lite Rangers som förebild med alla dessa peningstinna personer som går trots att laget int epresterar och bara öser in pengar i föreningen. Är som sagt status i NY att gå på the Garden Bättre med Islanders som förebild.......
|
|
|
Post by kraftwerk on Oct 14, 2007 20:03:40 GMT 1
Har aldrig varit på hockey over there. Men en fd jobbarkompis tyckte det ibland var bättre drag på AHL-matcher. Men mest liv var det när det var riktiga slagsmål på isen. det verkade med andra ord som det var dessa som drog mest
|
|