|
Post by Medgångssupportern on May 12, 2009 7:27:39 GMT 1
Kör ni med lösa skott till hagelbrakaren när ni jaga änder?
|
|
|
Post by Ragulin on May 12, 2009 14:24:23 GMT 1
Nu Callahan, inte långt borta till en ny motståndare. Blir tufft men det ser bra ut för Detroit. Fy fan va spännande det blev igen!!! Varför klarar vi inte spelet i egen zon? Boxplayen är ibland lika jobbiga som KHKs när man blir pressade... Och samtidigt utnyttjade vi inte power-playen som annars ska vara så bra. Visst, Ducks målvakt är jävligt bra också. Nu är det grymt spännande, frågan är om man klarar göra slut i ankdammen. Hmm, vet inte varför det går trögt i den egna zonen men ibland kanske det blir väl mycket europeiskt spel, mycket duttande och ingen som smäller på ordentligt. Kopecky provade smälla på det misslyckades totalt och är nu borta från resten av slutspelet Anaheims förstalina är inga småkillar och nu klagade Pronger i en intervju ;D Utsedd till NHL:s fulaste spelare och hans kommentar" Jag fattar ingenting, mest ett jävla gnäll där ute" ;D Power playet måste bli bättre men tror att det misslyckas lite pga av Z som hela tiden måste lira mot deras första femma samt att Datsyuk är mer eller mindre helt anonym så här långt. Tur att the Mule är i sitt esse även detta året.
|
|
|
Post by oneandonly on May 13, 2009 23:10:22 GMT 1
Hoppas Washington med Bäckström vinner i natt och Detroit nästa natt.
Bara 50 minuter till nersläpp...
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2009 0:07:12 GMT 1
"vi" har för fan inge målskyttar! Franzen IGEN!! Förr kom doldisarna, "the grinders" in (Draper, McCarty och Maltby) och avgjorde i slutspelen....när stjärnorna blev bortplockade! Var finns motsvarande spelare idag? Datsyuk gör inga mål...och inga doldisar träder fram. Filppula och Cleary t ex.... Tror nästan det går åt helvete nu...Perry och Getzlaf varsit mål igen....och de verkar aldrig bli utslitna av belastningen de får. Otroligt att en lina samt målvakt kan avgöra en hel serie själva... Har väl hänt förr!? T ex när Tampa vann Cupen. De hade väl bara två anfallare...
|
|
|
Post by Ragulin on May 14, 2009 13:19:24 GMT 1
Tyvärr blev Bäckström och hans lag bortskickat. Washington har en superstjärna men det räckte inte mot Crosby, Malkin, Letang och Gonchar. Ja cALLAHAN, det tycks bara var Franzén som kan göra det. Datsyuk är helt osynlig och desstuom åkte han på ordentligt med stryk. Niedermayer igen!!!!! Man blir vansinnig på karl. Filppula som du säger är helt borta, Helm är en ganska frisk fläkt men får inte till det i slutet. Getzlaf och Perry är nog ligans tyngsta par att möte, stora och tuffa med grymt målsinne och teknik. Det mest otroliga är att Getzlaf tydligen har spelat med en infektion i kroppen, hur kommer han vara nu då, när han är frisk. Tycker tyvärr att de matcher Detroit förlorat har varit pga att man är lite mesiga och tunna. Om man dessutom inte får till farten i sitt spel som man brukar är det kört. Z:a och gänget kommer aldrig vinna matchen framför mål och stök längs sarger där är Anaheim en klass bättre och tyngre. Skandal dock att domarna låter Pronger få hålla på som han gör.
|
|
|
Post by Ragulin on May 15, 2009 18:06:44 GMT 1
Nu Callahan blir det mäktig uppgift. Härligt att man slog ut Anaheim, nu blir det ett lag som spelar liknande spel som Detroit själva. Givetvis något tuffare
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 15, 2009 23:17:49 GMT 1
Vet inte mycket om Chicago....Chelios får väl hoppa in o ta hand om dom.. ALLA spelar tuffare än Detroit... Fan...jag trodde jag skulle dö av spänningen de sista tre minuterna... Efter 3-3 var jag säker på att vi skulle torska, inte minst p g a sättet deras mål kom till på... 1-2...skitretur som Selänne precis lyckas få tag på, när han nästan är bakom målet... 2-3...ny sur retur i boxplay. Dessutom helt felaktig utvisning, då din kompis, Pronger, cross-checkat Hudler i ryggen och vidare in i målvakten!! Vilket ärkesvin! Skulle inte ens vilja ha honom i mitt eget lag!!! 3-3... en klubba ligger i vägen bakom mål och gör att Anaheim får tag på pucken. Snyggt mål annars... Det kändes som det var en sån där hopplös match...och så avslutas det med ett skitmål av Cleary! Intressant...nu trädde doldisarna jag efterlyste fram...ja inte Filppula.. Det kan nog inte fortsätta, om inte Zäta och Datsyuk börjar görsa mål också! Denna gång var väl inte Franzén heller nära!? :/
|
|
|
Post by Ragulin on May 16, 2009 7:53:32 GMT 1
Vet inte om du såg starten på matchen sist, otrolig tur att man inte låg under efter ett par minuter. Osgood gjorde ett par fina räddningar. Skönt att slippa kompisen Pronger , såg lite komiskt ut när Hudler skulle in och peta, nådde väl Pronger till naveln ;D Chicago har jag sett ett gäng matcher med i år, Toews, Versteeg, Sharp och Kane är riktiga lirare som levererar mest hela tiden. Spelar lite likt Detroit med fart hela tiden men hårdare. Khabibulin har fått nytändning och varit riktigt bra. Sen Callahan lär du få ett nytt hatobjekt om du inte sett Chicago ;D; håll ögonen på Dustin Byfuglien Han körde väl över Loungo ett antal gånger och spelar otroligt fysiskt och fult. Inte lätt att få stopp på 115 kg Datsyuk och Zäta ja, måste leverera framåt nu, kommer inte gå utan dom. Zätas mål har väl gjorts i tom kasse i slutet i matchserien mot Anaheim.
|
|
|
Post by HF on May 16, 2009 13:54:39 GMT 1
"vi" har för fan inge målskyttar! Franzen IGEN!! Förr kom doldisarna, "the grinders" in (Draper, McCarty och Maltby) och avgjorde i slutspelen....när stjärnorna blev bortplockade! Var finns motsvarande spelare idag? Datsyuk gör inga mål...och inga doldisar träder fram. Filppula och Cleary t ex.... Tror nästan det går åt helvete nu...Perry och Getzlaf varsit mål igen....och de verkar aldrig bli utslitna av belastningen de får. Otroligt att en lina samt målvakt kan avgöra en hel serie själva... Har väl hänt förr!? T ex när Tampa vann Cupen. De hade väl bara två anfallare... Dessa inläggen kommer genomgående vilket lag du än håller på ;D Det är bara att byta ut namnen, alltid en massa fel på lagen du håller på.
|
|
|
Post by HF on May 22, 2009 6:24:32 GMT 1
Hyfsat mål av Malkin i natt!
|
|
|
Post by Back to Front on May 22, 2009 16:29:37 GMT 1
"2-3...ny sur retur i boxplay. Dessutom helt felaktig utvisning, då din kompis, Pronger, cross-checkat Hudler i ryggen och vidare in i målvakten!! Vilket ärkesvin! Skulle inte ens vilja ha honom i mitt eget lag!!!" ... var väl så jag sa om Skoog o co.. men där hade du en helt annan inställning! Skandalen är ett faktum.. Du som brukar prata om "retstickor"!?
|
|
|
Post by Back to Front on May 22, 2009 16:31:06 GMT 1
Kan bli en nice final mellan Röd wingarna i pingvinerna!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 22, 2009 19:15:44 GMT 1
Kan bli en nice final mellan Röd wingarna i pingvinerna!
|
|
|
Post by Compa on May 24, 2009 0:08:58 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 24, 2009 0:24:03 GMT 1
Fy fan va arg jag blev! Kommentatorn tyckte att det var en riktig tackling också! Och så få 5 min och matchstraff! (dock synd om Havlat....) Dessförinnan 2+2 för highsticking... Första perioden avslutas sedan med ÄNNU en utvisning..en halvfjantig sådan... Detroit hade alltså ca 10 min boxplay..inte lätt att komma in i en match då. Dock starkt att gå ikapp och klart bäst på slutet!
Brukar inte skylla på domare, men denna gången var det tungt...
|
|