|
Post by jompa on Feb 5, 2009 10:45:29 GMT 1
Från Fahlanders blogg:
En skön snubbe
Glömde skriva om en skön snubbe som jag sprang förbi innan matchen mellan Örebro och Tingsryd. Jag är som vanligt stressad utanför kansliet innan match, och flänger från dörr till dörr. Framför mig dyker då upp tre Tingsryds-supportrar, gåendes på helt fel sida av hallen. Men det är inte bara det jag ser. Fem meter längre bort kommer en glad kille med en Karlskrona-replika, som ler och pekar på när han går förbi Tinsgrydarna.
- "Men va faaan görrrrrr du härrrrrrr???", utbrister Tingsrydarna förvånade.
Killen bara fortsätter peka och går förbi med ett flin modell större.
1-0 till den sköna snubben. Säg till nästa gång du är i Örebro så ska du få hedersplats.
|
|
|
Post by mace on Feb 5, 2009 11:45:38 GMT 1
Haha:)
|
|
|
Post by rulle on Feb 5, 2009 12:09:03 GMT 1
Personligen tycker jag att hela händelsen är olustig och beklaglig. Det ger egentligen föga att spekulera i eventuella gärningsmän utan det mest rakryggade vore att gärningsmännen framförde en ursäkt till den personal som nu tvingas sanera och måla om väggarna.
Anledningen till att Karlskrona kom upp på tapeten i tråden är för att det stod klottrat på väggen. Tycker även det är tråkigt för er då jag vet att folk inom eran föreningen arbetar ideelt för att skapa en bra supporterkultur och som starkt tar avstånd från dylika tilltag. Ville bara poängtera detta då det även bör ligga i erat intresse att "fördöma" liknande tilltag när erat klubbnamn används för illdåd, oavsett om nu gärningsmännen har någon som helst förankring med Karlskrona som förening.
Att folk blir upprörda över liknande händelser har jag förståelse för. Merjobb, onödigt gnabb och extra kostnader för ett urspårat pojkstreck.
En ursäkt från gärningsmännen till de som får tvätta bort samt måla om vore på sin plats. Tror ingen som arbetar för sin förening vill ha någonting med liknande händelser att göra, särskilt inte när det skapar negativ publicitet samt upprörda känslor.
MvH: Robin Rikardsson, Ordförande Gröna Brigaden.
|
|
|
Post by martin9 on Feb 5, 2009 20:51:34 GMT 1
Vilka jävla nötter som hållt sig framme och klottrat, så meningslöst!!
|
|
|
Post by HF on Feb 5, 2009 21:06:34 GMT 1
Så meningslöst.
|
|
|
Post by observer on Feb 6, 2009 14:49:32 GMT 1
Ja, mycket märkligt att det inte står något på KHK.se. Tycker det är extremt pinsamt för er.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 6, 2009 14:58:42 GMT 1
Ja, mycket märkligt att det inte står något på KHK.se. Tycker det är extremt pinsamt för er. Vad hade man kunnat läsa på taif.nu om någon sprayat "tingsryd" på TAK ?
|
|
|
Post by observer on Feb 6, 2009 15:04:23 GMT 1
Möjligt att man inte kunnat läsa någonting alls, men just KHK, som så tydligt har gått ut med att allt "huligan" beteende inte är OK, samt att många av ledarna/spelarna härstammar härifrån, samt att "Det är vi som är KHK" mentaliteten är så utbredd nere hos er, så tycker jag det är konstigt, ja... Och någon omöjlighet, att det skulle stått på TAIF.nu, det ser jag absolut inte!
Men vi har, vad jag vet. Inte haft några kladdare på många, många år, om ens någonsin?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 6, 2009 15:06:26 GMT 1
Ja, mycket märkligt att det inte står något på KHK.se. Tycker det är extremt pinsamt för er. Ser inte det logiska med att skriva detta på KHK.se? Att nån idiot klottrar på er hall är mycket beklagligt och helt oförsvarbart!
|
|
|
Post by happygilmore on Feb 6, 2009 15:15:01 GMT 1
Personligen tycker jag att hela händelsen är olustig och beklaglig. Det ger egentligen föga att spekulera i eventuella gärningsmän utan det mest rakryggade vore att gärningsmännen framförde en ursäkt till den personal som nu tvingas sanera och måla om väggarna. Anledningen till att Karlskrona kom upp på tapeten i tråden är för att det stod klottrat på väggen. Tycker även det är tråkigt för er då jag vet att folk inom eran föreningen arbetar ideelt för att skapa en bra supporterkultur och som starkt tar avstånd från dylika tilltag. Ville bara poängtera detta då det även bör ligga i erat intresse att "fördöma" liknande tilltag när erat klubbnamn används för illdåd, oavsett om nu gärningsmännen har någon som helst förankring med Karlskrona som förening. Att folk blir upprörda över liknande händelser har jag förståelse för. Merjobb, onödigt gnabb och extra kostnader för ett urspårat pojkstreck. En ursäkt från gärningsmännen till de som får tvätta bort samt måla om vore på sin plats. Tror ingen som arbetar för sin förening vill ha någonting med liknande händelser att göra, särskilt inte när det skapar negativ publicitet samt upprörda känslor. MvH: Robin Rikardsson, Ordförande Gröna Brigaden. Vad har hänt? Har någon KHKsupporter klottrat?
|
|
|
Post by happygilmore on Feb 6, 2009 15:16:01 GMT 1
Möjligt att man inte kunnat läsa någonting alls, men just KHK, som så tydligt har gått ut med att allt "huligan" beteende inte är OK, samt att många av ledarna/spelarna härstammar härifrån, samt att "Det är vi som är KHK" mentaliteten är så utbredd nere hos er, så tycker jag det är konstigt, ja... Och någon omöjlighet, att det skulle stått på TAIF.nu, det ser jag absolut inte! Men vi har, vad jag vet. Inte haft några kladdare på många, många år, om ens någonsin? Vad fan har KHK med klottret att göra?
|
|
|
Post by observer on Feb 6, 2009 15:18:14 GMT 1
Kanske därför att det står KHK på den? Det är väll NI som är KHK? Då är NI väll ansvariga också? Nä, men helt allvarligt, detta är ett allvarligt angrepp, lite av en krigsförklaring. Sen är det väll dessutom förbannat lågt att blanda in folks sexuella läggning i det också.... På en 14årings nivå ungefär? Så det kanske kunde vara passande att stämma i bäcken direkt? Så det inte eskalerar? Kanske inte på KHK.se då, men på supportersidan? Det hade vi gjort i GB iaf, det kan jag lova!
|
|
|
Post by observer on Feb 6, 2009 15:19:55 GMT 1
Möjligt att man inte kunnat läsa någonting alls, men just KHK, som så tydligt har gått ut med att allt "huligan" beteende inte är OK, samt att många av ledarna/spelarna härstammar härifrån, samt att "Det är vi som är KHK" mentaliteten är så utbredd nere hos er, så tycker jag det är konstigt, ja... Och någon omöjlighet, att det skulle stått på TAIF.nu, det ser jag absolut inte! Men vi har, vad jag vet. Inte haft några kladdare på många, många år, om ens någonsin? Vad fan har KHK med klottret att göra? Åter igen, det står KHK, litet, gömt, på elskåp runt omkring.... Och som någon skrev... CRC... Carlshamn R.... Casuals.... kanske? Samt att det var gjort på natten, efter er resa till Uhamn? Men visst... Det är ju inte 100% säkert att det var KHK supportrar...
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Feb 6, 2009 15:26:34 GMT 1
Kanske därför att det står KHK på den? Det är väll NI som är KHK? Då är NI väll ansvariga också? Nä, men helt allvarligt, detta är ett allvarligt angrepp, lite av en krigsförklaring. Sen är det väll dessutom förbannat lågt att blanda in folks sexuella läggning i det också.... På en 14årings nivå ungefär? Så det kanske kunde vara passande att stämma i bäcken direkt? Så det inte eskalerar? Kanske inte på KHK.se då, men på supportersidan? Det hade vi gjort i GB iaf, det kan jag lova! jag har precis pratat med Mindriot som har hand om BB.se, han hade inte en aning om detta men kommer nu så snabbt som möjligt skriva några rader om hur vi i Blackbugs ser på denna skadegörelse. det hade varit riktigt jävla pinsamt om det är någon ifrån våra led som ligger bakom detta. Riktigt tråkigt att sånt här händer och jag lovar att göra mitt bästa för att försöka hitta vandalen om han/hon finns i våra led
|
|
|
Post by observer on Feb 6, 2009 15:37:44 GMT 1
Jag är nöjd
|
|