|
Post by HF on Feb 6, 2009 15:54:21 GMT 1
Kanske därför att det står KHK på den? Det är väll NI som är KHK? Då är NI väll ansvariga också? Nä, men helt allvarligt, detta är ett allvarligt angrepp, lite av en krigsförklaring. Sen är det väll dessutom förbannat lågt att blanda in folks sexuella läggning i det också.... På en 14årings nivå ungefär? Så det kanske kunde vara passande att stämma i bäcken direkt? Så det inte eskalerar? Kanske inte på KHK.se då, men på supportersidan? Det hade vi gjort i GB iaf, det kan jag lova! Förstår fortfarande inte varför khk skulle skriva om det på sin hemsida. Om det nu vore så att en tingsrydspojk ville lägga skuld på khk och klottrat lite kanske.. KHK som förening har väl inget ansvar hur personers beteende är på resor när resorna inte sköts genom klubben. Men allt sådant här klotter är extremt beklagligt.
|
|
|
Post by rulle on Feb 6, 2009 16:03:19 GMT 1
Jag har inte sett klottret själv men de som har varit där hävdar att det står KHK/Karlskrona klottrat samt bönder och diverse annat. Det är givetvis ingen som kan hävda att det är utfört av några från Karlskrona men likväl har de blandat in erat klubbmärke i skadegörelsen, vilket givetvis är tråkigt för er.
Men nu är det uppmärksammat och jag tror inte någon som jobbar ideelt för en förening anser att liknande tilltag är acceptabla. Händelsen är polisanmäld och OM ni får reda på något så mottager de säkerligen tips väldigt tacksamt.
MvH: Robin Rikardsson, Ordförande Gröna Brigaden.
|
|
|
Post by Jason on Feb 6, 2009 16:05:17 GMT 1
Jag har inte sett klottret själv men de som har varit där hävdar att det står KHK/Karlskrona klottrat samt bönder och diverse annat. Det är givetvis ingen som kan hävda att det är utfört av några från Karlskrona men likväl har de blandat in erat klubbmärke i skadegörelsen, vilket givetvis är tråkigt för er.Kanske just det som är meningen... behöver inte vara någon KHK-anhängare som gjort det utan någon annan som vill smutsa ner KHK.
|
|
|
Post by rulle on Feb 6, 2009 16:11:38 GMT 1
Jag har inte sett klottret själv men de som har varit där hävdar att det står KHK/Karlskrona klottrat samt bönder och diverse annat. Det är givetvis ingen som kan hävda att det är utfört av några från Karlskrona men likväl har de blandat in erat klubbmärke i skadegörelsen, vilket givetvis är tråkigt för er.Kanske just det som är meningen... behöver inte vara någon KHK-anhängare som gjort det utan någon annan som vill smutsa ner KHK. Precis. Försöker inte säga något annat heller, utan menar att det bör vara av intresse för er att veta om att erat klubbnamn utnyttjats vid sabotage. Hursomhelst, onödigt och tråkigt hela händelsen.
|
|
|
Post by Pitbull on Feb 6, 2009 17:27:05 GMT 1
Fan! Jag som trodde klotter var ute ? :S SKANDAL om det är någon KHKare
|
|
|
Post by sorge on Feb 6, 2009 17:42:37 GMT 1
Fan! Jag som trodde klotter var ute ? :S SKANDAL om det är någon KHKare Skandal oavsett vem som gjort det. Först att klottra (en utav de mest meningslösa saker som finns) Sen att svärta ner KHK genom att skriva våra initialer. Nej fy fan för sådant här. Tycker synd om Tingsryds kommun och Tingsryds AIF som måste lägga pengar på sanering för en total meningslös grej.
|
|
|
Post by HF on Feb 6, 2009 23:26:31 GMT 1
Nu skulle jag ju inte bli allt för förvånad om det var folk från K-skrona, saker har ju hänt förr och kommer hända igen.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 7, 2009 8:48:37 GMT 1
Är säkert nån från Karlskrona, finns idioter i alla städer! Tyvärr är det oftast de som får rubrikerna och drar alla i smutsen!
|
|
|
Post by mannen on Feb 8, 2009 0:19:43 GMT 1
Är säkert nån från Karlskrona, finns idioter i alla städer! Tyvärr är det oftast de som får rubrikerna och drar alla i smutsen! tror det är folk från tingsryd, för varför kommer det upp nu? var väl ett tag sedan vi var uppe i hålan, o varför raderades mitt inlägg när jag sa att det var tingsryd supportrar
|
|
|
Post by grolle on Feb 8, 2009 22:44:46 GMT 1
Tror du på det själv??
|
|
|
Post by glennberry on Feb 10, 2009 10:03:11 GMT 1
Varför de kommer upp nu??
jo för att de va nu de hände? De hände natten efter KHK hade mött Ulricehamn. Och att ni hade en genomresa med folk genom tingsryd har väl egentligen ingenting med saken att göra mer än att de kan ge en liten möjlighet att någon rusig 15-18åring efter en seger kände sig i behov av att göra något häftigt.
Att en Tinsgrydssupporter skulle skriva Karlskrona och KHK på våran egen borg är ju bara rent nonsens. Finns inte en chans. Och de dessutom står Bönder gör ju saken än mer klarare. Vi i Tingsryd anser inte att Bönder är något skällsord. Vi är stolta BÖNDER.
GIVETVIS är de någon pack från Karlskrona som gjort det. Som ni sa tidigare. Rötägg finns de i anslutning till alla föreningar. De behöver inte falla någon skugga över BB för det. Men de är tråkigt att personerna i fråga inte tagit på sig det så att säga.
|
|
|
Post by HF on Feb 10, 2009 10:06:53 GMT 1
Men jag har pratat med folk som var i u-hamn och tittade på matchen, de flesta åkte hem innan den jag pratade med. Han var hemma i k-krona 22:30, alltså skulle någon ha stannat vid dackehallen ca 21:30 och klottrat ner hallen under tiden det förekom aktiviteter där. Men detta illdåd gjordes ju på natten, alltså menar du att någon skulle stannat kvar några extra timmar enbart för att klottra lite?
|
|
|
Post by anticonnie on Feb 10, 2009 10:18:24 GMT 1
Varför de kommer upp nu?? jo för att de va nu de hände? De hände natten efter KHK hade mött Ulricehamn. Och att ni hade en genomresa med folk genom tingsryd har väl egentligen ingenting med saken att göra mer än att de kan ge en liten möjlighet att någon rusig 15-18åring efter en seger kände sig i behov av att göra något häftigt. Att en Tinsgrydssupporter skulle skriva Karlskrona och KHK på våran egen borg är ju bara rent nonsens. Finns inte en chans. Och de dessutom står Bönder gör ju saken än mer klarare. Vi i Tingsryd anser inte att Bönder är något skällsord. Vi är stolta BÖNDER. GIVETVIS är de någon pack från Karlskrona som gjort det. Som ni sa tidigare. Rötägg finns de i anslutning till alla föreningar. De behöver inte falla någon skugga över BB för det. Men de är tråkigt att personerna i fråga inte tagit på sig det så att säga. Ingen som har tänkt på att KIK spelade borta mot gislaved denna afton?
|
|
|
Post by HF on Feb 10, 2009 14:06:12 GMT 1
Varför de kommer upp nu?? jo för att de va nu de hände? De hände natten efter KHK hade mött Ulricehamn. Och att ni hade en genomresa med folk genom tingsryd har väl egentligen ingenting med saken att göra mer än att de kan ge en liten möjlighet att någon rusig 15-18åring efter en seger kände sig i behov av att göra något häftigt. Att en Tinsgrydssupporter skulle skriva Karlskrona och KHK på våran egen borg är ju bara rent nonsens. Finns inte en chans. Och de dessutom står Bönder gör ju saken än mer klarare. Vi i Tingsryd anser inte att Bönder är något skällsord. Vi är stolta BÖNDER. GIVETVIS är de någon pack från Karlskrona som gjort det. Som ni sa tidigare. Rötägg finns de i anslutning till alla föreningar. De behöver inte falla någon skugga över BB för det. Men de är tråkigt att personerna i fråga inte tagit på sig det så att säga. Ingen som har tänkt på att KIK spelade borta mot gislaved denna afton? Jo det är klart att de kan göra nåt sådant här, de har några riktiga rökrör bland de sina.
|
|
|
Post by svante on Feb 10, 2009 14:25:43 GMT 1
Nu är det ju väldigt intressant att KIK kommer in i bilden. Vad gäller vår match mot Gislaved så kan jag säga att laget nog kände sig väldigt ensamma i hallen, till stor del beroende på att inga tillresta supportrar fanns på plats.
Fast det är klart, vi packade in oss i en bil och tog en klotter-drive-by på Dacke-hallen. Mest som ett tidsfördriv..
|
|