Jimmy
Björnligan
Halmstad ?r tillbaks i ettan!!!
|
Post by Jimmy on Feb 1, 2009 22:25:12 GMT 1
Absolut, men vi har en lite bättre trupp, med en blandning av gamla veteraner, i Bjerdahl, Söderström, Liberg, och nu även David Nyström från gamla Hammerstiden. Lägg därtill en riktigt bra skridskoåkare i Victor Löfstedt och grovjobbare som Anton Beide. Laget känns riktig taggat. Vi åkte ju redan efter andra play off-matchen förra gången, men nu hoppas jag ju att vi kommer gå hela vägen. Vi får hoppas att vi går hela vägen nu. Ja ert problem när det väl gällde förra säsongen var att er trupp var tunn. I playoff2 mot oss neri i er arena körde ni väk på 2 femmor sits 30 min och gick till slut bokstavligt talat på knäna Precis. Vinst hemma mot Värnamo med 5-1 idag. Nu är vi definitivt klara för play off. Förstår dock inte hur lag som Mörrum ska få hänga med. Nu är inget klart ännu, men med deras äckliga flyt så klara dom väl sej. De 4 bästa går vidare tyvärr.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 4, 2009 15:31:59 GMT 1
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 4, 2009 17:50:32 GMT 1
Intressanta matcher ikväll för Mörrum och Krif.
Nog dags att Krif vinner om det inte ska sluta riktigt illa med ett negativt kval. Bröderna Burakowski mot Kallinge kan nog ställa till med en hel del.
|
|
|
Post by jompa on Feb 4, 2009 21:28:03 GMT 1
Mörrum vann och Krif förlorade.
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 4, 2009 21:31:15 GMT 1
Då var första spiken inhammrad i Kallingekistan.
|
|
zingo
Ungdomslirare
|
Post by zingo on Feb 5, 2009 8:55:00 GMT 1
Ja ert problem när det väl gällde förra säsongen var att er trupp var tunn. I playoff2 mot oss neri i er arena körde ni väk på 2 femmor sits 30 min och gick till slut bokstavligt talat på knäna Precis. Vinst hemma mot Värnamo med 5-1 idag. Nu är vi definitivt klara för play off. Förstår dock inte hur lag som Mörrum ska få hänga med. Nu är inget klart ännu, men med deras äckliga flyt så klara dom väl sej. De 4 bästa går vidare tyvärr. Du kan inte ha flyt genom en hel säsong min herre! Att Mörrum ska ligga bland dom 4 är ngt jag ser som en självklarhet!
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 5, 2009 13:28:56 GMT 1
Krif får det mycket tungt nu, endast tre matcher kvar varav Halmstad borta är i nästa runda.
Hoppas att Krif reder ut detta jobbiga läge, knappast nåt dom hade räknat med.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 7, 2009 14:35:23 GMT 1
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 10, 2009 11:02:09 GMT 1
Undrar om McCormick väntar med att visa sin form till kvalet?
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 16, 2009 21:26:44 GMT 1
Krif får det svettigt.. Endast ett av fyra går upp i Div 2 från kvalserierna... Trelleborg kan bli en tuff nöt, om de nu överlever P.O
|
|
|
Post by Sickboy on Feb 17, 2009 17:29:00 GMT 1
Mörrumsupportrarna verkar ta lätt på matcherna mot Rönnäng IK. Det kan bli en obehaglig överaskning för dom... Remember Grästorp -07
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 17, 2009 17:39:03 GMT 1
Mörrumsupportrarna verkar ta lätt på matcherna mot Rönnäng IK. Det kan bli en obehaglig överaskning för dom... Remember Grästorp -07 Det sitter fastsvetsat! Mörrum tog lätt på kvalet även förra året.
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 17, 2009 17:39:27 GMT 1
Grästorp-Boro kan bli en rysare!
|
|
|
Post by Sickboy on Feb 17, 2009 17:41:37 GMT 1
Kvalserien förra året va ju ändå förhållandevis "lätt". Kommer att bli betydligt tuffare att ta sig upp från tvåan i år...
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 17, 2009 20:34:09 GMT 1
Mmmm.Helsingborg och Ulricehamn ÄR bättre än Mörrum o Göteborg...Klasser..
|
|