|
Post by holdingthestick on Aug 8, 2005 21:30:23 GMT 1
Till matchen mot KRIF Vi kör över svettdränkta KRIF fallera, som lånat av smaragderna sin färg, fallera, :Och sorger ha vi inga, våra glada visor klinga när vi kör över över svettdränkta KRIF fallera. : Mel: Daggstänkta berg --------------------------------------- Hej, Kallingegubbar, slå i isen och låt oss lustiga vara. Hej, Kallingegubbar, slå i isen och låt oss lustiga vara. En liten tid, ni leva till med mycken möda och stort besvär. Hej, Kallingegubbar, slå i isen och låt oss lustiga vara. mel Tomtegubbar -------------------------------------------- Lövet sover, Lövet sover, I sitt lugna bo. Han är inte farlig, bara man är varlig. Men han kan dock, men han kan dock, inga puckar ta mel Björnen sover ------------------------------
|
|
|
Post by Teddybear on Aug 8, 2005 22:07:48 GMT 1
Låter inte lika mesigt som "KHK är dom bästa, heja heja heja beetles". Vad är det för mesigt med KHK är dom bästa??
|
|
|
Post by schizo on Aug 9, 2005 17:08:41 GMT 1
Låter inte lika mesigt som "KHK är dom bästa, heja heja heja beetles". Vad är det för mesigt med KHK är dom bästa?? ...mmm undrar med det,,,
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 9, 2005 17:37:53 GMT 1
Det finns inget mesigt med KHK.
|
|
|
Post by Sardaukar on Aug 9, 2005 17:38:36 GMT 1
Låter inte lika mesigt som "KHK är dom bästa, heja heja heja beetles". Vad är det för mesigt med KHK är dom bästa?? Lite pojklagsvarning över det. Kanske funkar bra i denna serien, men när inte KHK är bäst längre så låter det inte lika häftigt.
|
|
|
Post by schizo on Aug 10, 2005 19:02:11 GMT 1
eeeeeeeh ok... vadå pojklagsvarning...fattar noll.... funkar iaf utmärkt i Elitserien,,,och där av alla och inte bara dom som e serieledare... duuuh...
|
|
|
Post by Sardaukar on Aug 10, 2005 20:28:47 GMT 1
Kanske funkar, men jag tycker det finns många bättre ramsor att använda sig av. Därmed inte sagt att den bör förbjudas.
|
|
|
Post by holdingthestick on Aug 11, 2005 7:47:42 GMT 1
Har ni börjat träna på mina sånger till KRIF-matchen ?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 11, 2005 9:54:45 GMT 1
Japp, jag brukar sitt och småsjunga framför datron när ingen lyssnar.
|
|
|
Post by holdingthestick on Aug 11, 2005 14:16:23 GMT 1
Japp, jag brukar sitt och småsjunga framför datron när ingen lyssnar. Har en till: Lille lövet, lille lövet sover du, sover du ? Ser du inte pucken, ser du inte pucken ? mål mål mål, mål mål mål ! mel: Broder jacob
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 11, 2005 15:12:51 GMT 1
Vi har ju glömt en klassiker:
En gris, en ko, en kallingebo!!! (OBS! funkar med all tänkbara motståndare).
|
|
|
Post by Sardaukar on Aug 24, 2005 14:05:12 GMT 1
|
|
|
Post by tanstari on Aug 25, 2005 7:02:17 GMT 1
måste säga att många ramsor som skrivits här är mycket bra. Hoppas de kommer upp på black bugs hemsida. =))
|
|
|
Post by Jojkrider on Aug 25, 2005 8:05:41 GMT 1
KHK är vårat lag När dom spelar är det drag Vi är Sveriges bästa klack Alla andra dom är pack Segern går till KHK Det ska ingen annan få Efter segern ska vi fira Ner på puben dricka bira Ni kan inte stoppa oss KHKFans e vi förståss (Armeramsan , klackedare före klacken svarar)
Vill och vill ni veta Att alla (Kalmar, Kallinge, Åstorp etc) e feta Dom ska ner i 3:an (lite svårt att få till det när vi möter lag i 3:an kan kanske ändras då till "Dom ska stanna kvar i 3:an") Tjolahej tjolahoppsansa. (Melodi: Här kommer Pippi Långstrump!)
Ååå i (Kallinge, Kalmar etc) där krökar vi å slåss, krökar å slåss Ååå i (Kallinge, Kalmar, etc) där krökar vi å slåss, krökar å slåss Vi e jobbig å besvärlig, men i sängen är vi härlig Vi e Karlskrona grabbar som är här, som är här…
|
Post by Teddybear on Aug 26, 2005 1:33:34 GMT 1
Det behöver inte bli särskilt svårt! Den bästa är ju ändå: GE MIG ETT K! GE MIG ETT H! GE MIG ETT K! VAD BLIR DET? KHK!!!!!
Förmodligen den bästa ramsan och den de flesta kommer att skrika med till! ;D
|
|