|
Post by HF on Oct 3, 2005 17:47:17 GMT 1
Följt av: Nu e vi på landet, nu e vi på landet, nu e vi på landet! Klockrent, bör övas in av alla BB medlemmar dag som natt så att den sitter när vi skall åka ner till Sölvesborg och se på hockey i vinter. ;D ;D vi är på landet har man ju kört några gånger men glöm för guds skull inte Vi är från storstaun.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 17:00:23 GMT 1
vet inte om denna tråd är meningsfull. ? Sjungs det överhuvtaget nåt i BB-klacken ? kanske jag som behöver byta batteri i hörapparaten ...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 4, 2005 17:02:58 GMT 1
Det får du nog göra, missade du:
Vi är svarta/röda KHK................
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 17:08:08 GMT 1
Det får du nog göra, missade du: Vi är svarta/röda KHK................ Ett förslag, ingen pekpinne, gör en studiresa till en match med "gamla" etablerade klackar. Ex Växjö Finns säkert en del att snappa upp
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 4, 2005 17:11:15 GMT 1
Växjö har väl ingen "gammal etablerad klack" laget har ju inte funnits i mer är några år. ;D
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 17:36:30 GMT 1
Växjö har väl ingen "gammal etablerad klack" laget har ju inte funnits i mer är några år. ;D Bara ett exempel. Men de har ju hållt på 10 ggr så länge som BB i alla fall. Men min poäng är att det är nyttigt för både spelare, ledare OCH SUPPORTERS att se nåat annat än KHK i trean. Lite nya intryck har ingen dött av tvärtom
|
|
|
Post by HF on Oct 4, 2005 18:45:05 GMT 1
utan att sväva ut för mycket tycker jag faktiskt att kalmars lilla klack var bra
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 6, 2005 18:13:53 GMT 1
Man kan ju hämta lite inspiration från "de stora grabbarna". Färjestadsklacken sjunger något typ "Ååååååå Färjestad....." men sen? Hör inte riktigt vad det sjunger efter "Färjestad". Någon som kan hjälpa mig? Hörde det nyss på Canal+.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 6, 2005 21:29:55 GMT 1
melodi: dvärgarnas marschsång i snövit
hej hå hej hå mot tvåan ska vi gå och BB's gäng tar två poäng hej hå hej hå hej hå hej hå
-----------------------------------------------------------------------
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 6, 2005 21:48:12 GMT 1
melodi: dvärgarnas marschsång i snövit hej hå hej hå mot tvåan ska vi gå och BB's gäng tar tre poäng hej hå hej hå hej hå hej hå Den gillade jag skarpt Men det får väl bli 2 poäng till att börja med
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 6, 2005 21:49:32 GMT 1
melodi: dvärgarnas marschsång i snövit hej hå hej hå mot tvåan ska vi gå och BB's gäng tar tre poäng hej hå hej hå hej hå hej hå Den gillade jag skarpt Kör den på söndag då
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 6, 2005 21:50:20 GMT 1
Den gillade jag skarpt Kör den på söndag då Jag är inte den som gärna tar initiativ dock
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 7, 2005 3:58:02 GMT 1
Den vanliga... www.oik.se/images/mov/IMGP2918.MOVTycker jag vi borde köra lite mer också. KHK istället för OIK såklart Den kan ju alla. Det gäller bara att trumslagaren håller takten
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 17, 2005 14:44:12 GMT 1
Jag, som gamal räv, skulle gärna vilja höra den gamla klassikern: Heja vårat KIK, heja vårat KIK, heja vårat KIK, hej, hej, hej. Till samma melodi kan även sjungas: Å så gör vi mål igen, å så gör vi mål igen, å så gör vi mål igen, hej, hej, hej. Melodi: JUST OVER IN THE GLORY LAND av Emmett S. Dean. Får jag höra dessa kan inte ens jag vara tyst.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 17, 2005 15:23:17 GMT 1
Får jag höra dessa kan inte ens jag vara tyst. Vi har precis fått en ny klackmedlem
|
|