|
Post by Mrfrog on Sept 4, 2006 20:34:40 GMT 1
Tyvärr har väl bb drabbats av storstadsfenomenet, supportrar som bara vill bråka. Hade det bara varit bra supportrar hade ett några öl inte spelat någon som helst roll. en och annan idiot kommer det alltid finnas gäller bara att stänga av dem från BB så fort som möjligt men det är ju inte så att BB kan stänga av dem från att gå på hockey på varken borta eller hemma plan Där är det KHK som måste ta sitt ansvar och portförbjuda folk om de nu får det är lite osäker tycker det skulle ståt nån från arenagruppen och övervakat klacken så att de kunnat slänga ut de som inte sköter sig BB är maktlösa i det fallet för eller senare måste man se över säkerheten när man klättra i divinsionerna och jag tycker ju snabbare ju bättre för då hinner inte bråkstakar slå sig till rot
|
|
|
Post by pirre on Sept 4, 2006 20:49:37 GMT 1
Tyvärr har väl bb drabbats av storstadsfenomenet, supportrar som bara vill bråka. Hade det bara varit bra supportrar hade ett några öl inte spelat någon som helst roll. VI E FRÅN STORSTAUN!!
|
|
|
Post by HF on Sept 4, 2006 20:55:00 GMT 1
Tyvärr har väl bb drabbats av storstadsfenomenet, supportrar som bara vill bråka. Hade det bara varit bra supportrar hade ett några öl inte spelat någon som helst roll. en och annan idiot kommer det alltid finnas gäller bara att stänga av dem från BB så fort som möjligt men det är ju inte så att BB kan stänga av dem från att gå på hockey på varken borta eller hemma plan Där är det KHK som måste ta sitt ansvar och portförbjuda folk om de nu får det är lite osäker tycker det skulle ståt nån från arenagruppen och övervakat klacken så att de kunnat slänga ut de som inte sköter sig BB är maktlösa i det fallet för eller senare måste man se över säkerheten när man klättra i divinsionerna och jag tycker ju snabbare ju bättre för då hinner inte bråkstakar slå sig till rot menar givetvis inte att de är många, problemet är väl att de aldrig visar sig på hemmamatcherna. Vissa av de som bråkade i lund har jag aldrig sett vare sig i w-hallen eller tar.
|
|
|
Post by pirre on Sept 4, 2006 21:02:54 GMT 1
Var är HF på matcherna?? Har du inte slitit ut byxbaken än??
|
|
Acki
Ungdomslirare
Enade vi st?, splittrade vi sitta!
|
Post by Acki on Sept 4, 2006 21:39:18 GMT 1
en och annan idiot kommer det alltid finnas gäller bara att stänga av dem från BB så fort som möjligt men det är ju inte så att BB kan stänga av dem från att gå på hockey på varken borta eller hemma plan Där är det KHK som måste ta sitt ansvar och portförbjuda folk om de nu får det är lite osäker tycker det skulle ståt nån från arenagruppen och övervakat klacken så att de kunnat slänga ut de som inte sköter sig BB är maktlösa i det fallet för eller senare måste man se över säkerheten när man klättra i divinsionerna och jag tycker ju snabbare ju bättre för då hinner inte bråkstakar slå sig till rot menar givetvis inte att de är många, problemet är väl att de aldrig visar sig på hemmamatcherna. Vissa av de som bråkade i lund har jag aldrig sett vare sig i w-hallen eller tar. Ok, så nu vill du plötsligt att bråkstakarna ska visa sej på hemmamatcherna också?
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 4, 2006 21:50:20 GMT 1
Tyvärr har väl bb drabbats av storstadsfenomenet, supportrar som bara vill bråka. Hade det bara varit bra supportrar hade ett några öl inte spelat någon som helst roll. VI E FRÅN STORSTAUN!! ;D ;D ;D
|
|
|
Post by HF on Sept 5, 2006 8:58:27 GMT 1
menar givetvis inte att de är många, problemet är väl att de aldrig visar sig på hemmamatcherna. Vissa av de som bråkade i lund har jag aldrig sett vare sig i w-hallen eller tar. Ok, så nu vill du plötsligt att bråkstakarna ska visa sej på hemmamatcherna också? ah det var inte så jag menade det vet du nog...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 5, 2006 9:16:22 GMT 1
Efter att ha läst denna (och många andra) tråden och dess alternativ så finner jag att jag inte kan avlägga röst. Jag skulle vilja säga: Med förnuft behöver man inga förbud!Låt varje urball leda till avgång ur buss, även om det är 37 grader kallt och 7 mil från närmsta stuga samt livstids portning ur både BB och från framtida bussresor. Låt varje urball på plats i fiendeland leda till egen hemresa samt livstids portning ur både BB och från framtida bussresor. De allra flesta är trots allt vuxna människor och de som inte är det bör väl kunna talas till rätta av de förstnämnda? Ja, ja jag vet att jag inte är medlem och skall hålla käften här...
|
|
|
Post by fun on Sept 5, 2006 9:36:24 GMT 1
Och därför plockar vi ut dessa "vi-är-bara-här-för-att-bråka-"supportrar"" genom att stänga av de som inte kan sköta sej, plus de som inte skötte sej förra året. Mertalet av oss VILL att klacken ska fungera och vill inte alls att snuten ska följa oss tätt i hälarna vart vi går, dessvärre är det alltid rötäggen som syns och hörs. bra !
|
|
|
Post by Sardaukar on Sept 5, 2006 21:36:41 GMT 1
Efter att ha läst denna (och många andra) tråden och dess alternativ så finner jag att jag inte kan avlägga röst. Jag skulle vilja säga: Med förnuft behöver man inga förbud!Låt varje urball leda till avgång ur buss, även om det är 37 grader kallt och 7 mil från närmsta stuga samt livstids portning ur både BB och från framtida bussresor. Låt varje urball på plats i fiendeland leda till egen hemresa samt livstids portning ur både BB och från framtida bussresor. De allra flesta är trots allt vuxna människor och de som inte är det bör väl kunna talas till rätta av de förstnämnda? Ja, ja jag vet att jag inte är medlem och skall hålla käften här... Problemet är att den som (t.ex. Jonas) slänger ut personen i fråga kommer inte få det lätt dagen efter (eller kanske en lång tid framöver). Bråkstakar förlåter nog inte bara sådär.. Det var ju gnäll på Jonas i våras efter matchen borta mot Lund i kvalet, när vissa lämnades kvar.
|
|
Acki
Ungdomslirare
|
Post by Acki on Sept 6, 2006 0:11:03 GMT 1
JJB: Jag trodde aldrig att jag skulle skriva detta, men jag håller med dej. Ut med packet!! Sarre: Det som hände i Lund var en helt annan historia eftersom två tredjedelar av dessa som lämnades kvar inte hade lyft ett finger för att starta eller fortsätta ett bråk. Dessutom är det "bråkstakar" vi snackar om, inte nån maffia. Jonas kommer inte bli dödad eller misshandlad för att han lämnar någon kvar, det har jag MYCKET svårt att tänka mej!
För övrigt så är det så när man är ledare, man får ta både beröm och kritik. Kan man inte bära den bördan så bör man inte vara ledare. Man måste stå fast vid det som är bestämt, och om alla vet vad som gäller så är det inte så mycket de avkastade kan göra.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 9:57:42 GMT 1
För övrigt så är det så när man är ledare, man får ta både beröm och kritik. Kan man inte bära den bördan så bör man inte vara ledare. Man måste stå fast vid det som är bestämt, och om alla vet vad som gäller så är det inte så mycket de avkastade kan göra. Japp, titta på Lasse Lagerbäck, gissa om den mannen återvann mitt förtroende nu i dagarna. Han gjorde det som en ledare ska göra och han kommer att gå stärkt ur striden. UT MED PACKET!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 11:58:08 GMT 1
Amen...mkt bra gjort!
|
|
|
Post by Sardaukar on Sept 9, 2006 18:51:36 GMT 1
Jonas kommer inte bli dödad eller misshandlad för att han lämnar någon kvar, det har jag MYCKET svårt att tänka mej! quote] Inte lika säker som du på det. Kanske inte misshandlad fysiskt men det finns mycket annat man kan göra med dagens teknik. Bara att t.ex. få ett sms "släng dig i väggen din jävel" är nog inte så kul. Finns nog såna som kan få för sig vad som helst, bara för att ge igen.
|
|
Acki
Ungdomslirare
|
Post by Acki on Sept 9, 2006 22:56:05 GMT 1
Palla gå runt och vara rädd att folk ska ge sej på en om man inte gör som dom säger! Lite kurage måste man väl ändå ha om man ska stå som ledare för en supporterklubb. Jag har fått betydligt värre SMS än "släng dej i väggen din jävel" och jag gömmer mej inte under mattan för det.
Vissa klarar inte av pärsen, men i så fall ska man inte försöka vara ledare. Hur mycket respekt får man för en person som inte vågar säga åt nån att stiga av bussen för att denna kanske skulle hämnas genom att skicka en massa SMS? Seriöst...
|
|