|
Post by Mäki on Mar 9, 2008 22:37:05 GMT 1
Nästa match ska INTE, säger det igen, INTE överdragsflaggan fram! Jag med flera har redan småtröttnat på den. Vi behöver inte använda den i ALLA matcher! Man behöver inte använda sig av tifo varje match. Kanske skriver detta i fel tråd men gör de ändå!
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 9, 2008 22:53:49 GMT 1
VArför ska ni inte ha flaggan??
Den är ju hur "nice" som helst! Ser skitcoolt ut från sittplats!
Däremot: BORT MED ORGELN och ORGANISTEN......
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 9, 2008 23:03:10 GMT 1
Nästa match ska INTE, säger det igen, INTE överdragsflaggan fram! Jag med flera har redan småtröttnat på den. Vi behöver inte använda den i ALLA matcher! Man behöver inte använda sig av tifo varje match. Kanske skriver detta i fel tråd men gör de ändå! jag håller med, det blir nästan bättre om den bara används vid speciella tillfällen
|
|
|
Post by Compa on Mar 10, 2008 0:44:19 GMT 1
Nästa match ska INTE, säger det igen, INTE överdragsflaggan fram! Jag med flera har redan småtröttnat på den. Vi behöver inte använda den i ALLA matcher! Man behöver inte använda sig av tifo varje match. Kanske skriver detta i fel tråd men gör de ändå! jag håller med, det blir nästan bättre om den bara används vid speciella tillfällen Det är alltid speciellt när KHK beträder isen !!!!
|
|
|
Post by BigDog on Mar 10, 2008 10:08:07 GMT 1
jag håller med, det blir nästan bättre om den bara används vid speciella tillfällen Det är alltid speciellt när KHK beträder isen !!!! Det var en historisk match igår - Första slutspelsmatchen ! ! ;D
|
|
|
Post by Mäki on Mar 10, 2008 12:20:38 GMT 1
Jo men vi har ju faktiskt använt den varje match sedan vi skaffade den. Känns bättre att använda sig av tifo när man möter ett lag med lite fler supportrar, där det blir lite läktarfight, t.ex Mörrum!
|
|
|
Post by BigDog on Mar 10, 2008 12:40:00 GMT 1
Jo men vi har ju faktiskt använt den varje match sedan vi skaffade den. Känns bättre att använda sig av tifo när man möter ett lag med lite fler supportrar, där det blir lite läktarfight, t.ex Mörrum! Nja, håller inte med riktigt - ännu.... Det är inte supportrarna i motståndarlaget vi stöttar utan det enda riktiga laget på isen - KHK! Klacken består ju idag av ca 100 BB-fans, jag tror att vi måste dubblera den, så att det blir riktigt massivt tryck på hela NNO och då måste flaggan sys om, till en som täcker hela stå. Orgelmannen kan hålla i ena hörnan, så slipper vi höra plinket....................
|
|
Spike
Nybörjare
|
Post by Spike on Mar 10, 2008 13:41:57 GMT 1
Jag är inte heller trött på flaggan än... Ang. Orgelmannen....allt som gör att vi hörs är väl bra..eller? Och mer "tönt-tutor"
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 10, 2008 13:51:16 GMT 1
Jag är inte heller trött på flaggan än... Ang. Orgelmannen....allt som gör att vi hörs är väl bra..eller? Och mer "tönt-tutor" men orgelmannen så är det han som hörs inte vi bort med tönt-tutorna
|
|
|
Post by lawless on Mar 10, 2008 15:48:07 GMT 1
mm... vill oxå ha bort orgeln... tanken är lika god som den med trummpojkarna förra året men det fungerade ju inte heller....
|
|
Spike
Nybörjare
|
Post by Spike on Mar 10, 2008 15:52:26 GMT 1
Men om vi kanske skulle våga oss på ett samarbete då? Om orgelmannen spelar vad vi sjunger och "tönt-tutorna" blåses i takt. Skulle det funka då?
|
|
|
Post by Supertramp on Mar 10, 2008 16:01:00 GMT 1
Men om vi kanske skulle våga oss på ett samarbete då? Om orgelmannen spelar vad vi sjunger och "tönt-tutorna" blåses i takt. Skulle det funka då? Tönt-tutor och taktkänsla, har inte och kommer heller aldrig att fungera. Orgeln låter alldeles för högt. Man hörde inte klacken ö h t när han satte igång sina melodier.
|
|
|
Post by DunderDanne on Mar 10, 2008 16:48:59 GMT 1
Jag tror att ni är lite sura på orgelmannen för att han stjäl något som ni vill ha för er själva, uppmärksamhet. Själv tycker jag att han skänker NHL-känsla till matcherna, vilket så klart känns nice. Det här tycker jag givetvis utan att jag vet bäst och därmed måste ingå i Black Bugs styrelse och styra upp klackverksamheten eftersom jag inte tycker att den har gjort ett bra jobb hittills. Nej, den är jättebra, och blir bättre och bättre dessutom. Synd bara att ni ser med sådan skepsis på den stackars orgelmannen som är ascool i sin röda gulliga hockeyhjälm. Keep up the good work orgelmannen!
|
|
|
Post by anticonnie on Mar 10, 2008 19:48:58 GMT 1
Jag gillar ideen med orglen men det problem vi har idag är att vi inte har haft möjligheten att bli samspelta! Nu vet jag att Bävern och Svenne har en liten annan sak på G till oss i BB och den övriga publiken, hoppas bara vi kan genomföra den på fredag! Att vår klack är bra det vet vi genom att vi fått beröm runt omkring i landet! MEN varför har de som valt att ställa sig på NNÖ och då framför allt tätt in på oss inte kan ta tonn?? Kan inte begära att alla ska sjunga med oss men låt då de som vill hänga med i ramsorna ställa sig brevid oss! Många gånger ställer sig de som inte vill sjunga mitt i smeten och visst de har all rätt att stå där lika väl som vi andra men snälla lämna plats till sångrösterna nu på fredag så vi kan gemensamt lyfta taket i TAK!
|
|
|
Post by Supertramp on Mar 10, 2008 20:16:44 GMT 1
Jag tror att ni är lite sura på orgelmannen för att han stjäl något som ni vill ha för er själva, uppmärksamhet. Själv tycker jag att han skänker NHL-känsla till matcherna, vilket så klart känns nice. Det här tycker jag givetvis utan att jag vet bäst och därmed måste ingå i Black Bugs styrelse och styra upp klackverksamheten eftersom jag inte tycker att den har gjort ett bra jobb hittills. Nej, den är jättebra, och blir bättre och bättre dessutom. Synd bara att ni ser med sådan skepsis på den stackars orgelmannen som är ascool i sin röda gulliga hockeyhjälm. Keep up the good work orgelmannen! Jag vet inte om du är ironisk, men man talar om supporterkultur är NHL i alla möjliga meningar det största skräckexemplet på hur man INTE ska utvecklas.
|
|