|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 10, 2008 20:38:35 GMT 1
Jag tror att ni är lite sura på orgelmannen för att han stjäl något som ni vill ha för er själva, uppmärksamhet. Själv tycker jag att han skänker NHL-känsla till matcherna, vilket så klart känns nice. Det här tycker jag givetvis utan att jag vet bäst och därmed måste ingå i Black Bugs styrelse och styra upp klackverksamheten eftersom jag inte tycker att den har gjort ett bra jobb hittills. Nej, den är jättebra, och blir bättre och bättre dessutom. Synd bara att ni ser med sådan skepsis på den stackars orgelmannen som är ascool i sin röda gulliga hockeyhjälm. Keep up the good work orgelmannen! Jag vet inte om du är ironisk, men man talar om supporterkultur är NHL i alla möjliga meningar det största skräckexemplet på hur man INTE ska utvecklas. Ja NHL är absolut inte något föredömme på denna fronten, Finns inget härligare än en röststark klack! Mindre musik och orgel och mer sång!
|
|
|
Post by HF on Mar 10, 2008 21:20:25 GMT 1
Är disney på väg in igen?
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 11, 2008 12:17:43 GMT 1
Jag gillar ideen med orglen men det problem vi har idag är att vi inte har haft möjligheten att bli samspelta! Nu vet jag att Bävern och Svenne har en liten annan sak på G till oss i BB och den övriga publiken, hoppas bara vi kan genomföra den på fredag! Att vår klack är bra det vet vi genom att vi fått beröm runt omkring i landet! MEN varför har de som valt att ställa sig på NNÖ och då framför allt tätt in på oss inte kan ta tonn?? Kan inte begära att alla ska sjunga med oss men låt då de som vill hänga med i ramsorna ställa sig brevid oss! Många gånger ställer sig de som inte vill sjunga mitt i smeten och visst de har all rätt att stå där lika väl som vi andra men snälla lämna plats till sångrösterna nu på fredag så vi kan gemensamt lyfta taket i TAK! om klacken nu skulle vara bra varför ska den då överröstas av en orgel? hur ska vi kunna ha ett sammarbete med någon som kör över oss? det ända som jag tycker att ogeln gör är att få folk att sjunga/skrika mindre
|
|
|
Post by HF on Mar 11, 2008 12:23:35 GMT 1
Jag vill höra klacken, den försvinner så fort första tonen tas på orgeln. Man hör inte ett skit.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 11, 2008 12:28:45 GMT 1
Jag gillar ideen med orglen men det problem vi har idag är att vi inte har haft möjligheten att bli samspelta! Nu vet jag att Bävern och Svenne har en liten annan sak på G till oss i BB och den övriga publiken, hoppas bara vi kan genomföra den på fredag! Att vår klack är bra det vet vi genom att vi fått beröm runt omkring i landet! MEN varför har de som valt att ställa sig på NNÖ och då framför allt tätt in på oss inte kan ta tonn?? Kan inte begära att alla ska sjunga med oss men låt då de som vill hänga med i ramsorna ställa sig brevid oss! Många gånger ställer sig de som inte vill sjunga mitt i smeten och visst de har all rätt att stå där lika väl som vi andra men snälla lämna plats till sångrösterna nu på fredag så vi kan gemensamt lyfta taket i TAK! Har dom hittat på något som ska ta död på klacken en gång för alla? du snackade om att micka klacken men varför gör man inte det på ett bra sätt istället för att köra över den med orgel plinke plonk
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 11, 2008 13:00:49 GMT 1
Jag gillar ideen med orglen men det problem vi har idag är att vi inte har haft möjligheten att bli samspelta! Nu vet jag att Bävern och Svenne har en liten annan sak på G till oss i BB och den övriga publiken, hoppas bara vi kan genomföra den på fredag! Att vår klack är bra det vet vi genom att vi fått beröm runt omkring i landet! MEN varför har de som valt att ställa sig på NNÖ och då framför allt tätt in på oss inte kan ta tonn?? Kan inte begära att alla ska sjunga med oss men låt då de som vill hänga med i ramsorna ställa sig brevid oss! Många gånger ställer sig de som inte vill sjunga mitt i smeten och visst de har all rätt att stå där lika väl som vi andra men snälla lämna plats till sångrösterna nu på fredag så vi kan gemensamt lyfta taket i TAK! Har dom hittat på något som ska ta död på klacken en gång för alla? du snackade om att micka klacken men varför gör man inte det på ett bra sätt istället för att köra över den med orgel plinke plonk Micka klacken??? Ta bort orgeln så hörs ni tillräckligt. Har funkat bra hela säsongen!
|
|
|
Post by HF on Mar 11, 2008 16:09:23 GMT 1
Micka och orgel.... är vi på väg till detta
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 17:43:53 GMT 1
Personlig reflektion:
Tycker också orglen "dödar" klacken som det är nu.
Hade det hjälpt och placera honom i tex andra ändan av arenan och att han spelar med i det Ni sjunger (utgår från mickad klack) + Att han går in och "kväver" ev. bortaklack ?
Kanske inte är något bra förslag alls, men det kostar inget att komma med det.
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 17:48:37 GMT 1
P.s Ett litet förslag till, men det är kanske för dyrt.......
Stora flaggan uppe på ståplats mot Mörrum.
På sittplats långa rullar med plast i färgerna röd, vit och svart. Man organiserar så att den som sitter till vänster på varje sektion skickar rullen till grannen osv. 3-4 rullar av varje färg på varje sektion.
(Om jag förklarat begripligt blir det KHK flaggan på varje sektion.)
Mäktigt intro !
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Peter on Mar 11, 2008 18:30:19 GMT 1
Personlig reflektion: Tycker också orglen "dödar" klacken som det är nu. Hade det hjälpt och placera honom i tex andra ändan av arenan och att han spelar med i det Ni sjunger (utgår från mickad klack) + Att han går in och "kväver" ev. bortaklack ? Kanske inte är något bra förslag alls, men det kostar inget att komma med det. KHK mot 1:an !!!! Bättre att placera honom i rondellen utanför arenan. Sen kan man ju hoppas det regnar också så utrutningen går sönder. Nä, den där orgeln har bara varit en pina. Även när de skruvade ner ljudet på skiten senast så lät det bara för mycket. Vid ett par tillfällen när klacken började sjunga så tog han död på hela klacken direkt. Innan orgeln kom in i bilden tycker jag samspelet mellan klacken och speakerbåset blivit bättre.
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 18:37:38 GMT 1
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:05:27 GMT 1
Personlig reflektion: Tycker också orglen "dödar" klacken som det är nu. Hade det hjälpt och placera honom i tex andra ändan av arenan och att han spelar med i det Ni sjunger (utgår från mickad klack) + Att han går in och "kväver" ev. bortaklack ? Kanske inte är något bra förslag alls, men det kostar inget att komma med det. KHK mot 1:an !!!! Bättre att placera honom i rondellen utanför arenan. Sen kan man ju hoppas det regnar också så utrutningen går sönder. Nä, den där orgeln har bara varit en pina. Även när de skruvade ner ljudet på skiten senast så lät det bara för mycket. Vid ett par tillfällen när klacken började sjunga så tog han död på hela klacken direkt. Innan orgeln kom in i bilden tycker jag samspelet mellan klacken och speakerbåset blivit bättre. Som jag sa: Var bara ett förslag. Sa inte att det var varken bra eller dåligt. Läktartifot däremot tror jag skulle bli GRYMT "tungt". KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Mäki on Mar 11, 2008 23:11:55 GMT 1
Tror också på ditt förslag OAO. Har velat ha sånna plastrullar men på NNÖ tidigare. Vi försökte ju förra säsongen första hemma mot Grästorp, fast med papper och det funkade ju faktiskt hyfsat. Så varför inte testa? funkar det inte kan man försöka en annan gång, o.s.v.
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:14:27 GMT 1
Tror också på ditt förslag OAO. Har velat ha sånna plastrullar men på NNÖ tidigare. Vi försökte ju förra säsongen första hemma mot Grästorp, fast med papper och det funkade ju faktiskt hyfsat. Så varför inte testa? funkar det inte kan man försöka en annan gång, o.s.v. Sant !!!! Satt och räknade lite lätt på priser för hela kalaset. Hamnade på runt 6-7 "papp". Det borde gå att kunna köpa rullar billigare någonstanns. KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Mäki on Mar 11, 2008 23:19:42 GMT 1
Ja det måste det göra. Tyckte det var ett riktigt rövarpris iof så var det 2x200m men ändå. Man kan ju kolla på tygaffärer, leksakshuset m.m. Någon annan stans finns det för en mindre summa.
|
|