|
Post by Sickboy on Jan 2, 2008 11:26:27 GMT 1
Eller att folket får välja om man vill ha en Målvakt, Back, Center eller Forward...
Och sen upp till Tobbe att hitta rätt...
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 2, 2008 11:31:39 GMT 1
Givetvis så väljer Tobbe vem som kommer hit. Skulle vara idioti om supportrarna väljer nyförvärv. Litar ni på att alla på forumet kan så mycket hockey att ni vill ge dem bestämmandet över nyförvärv? Då skulle Eliteprospects sätta besöksrekord
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 2, 2008 11:37:52 GMT 1
Givetvis så väljer Tobbe vem som kommer hit. Skulle vara idioti om supportrarna väljer nyförvärv. Litar ni på att alla på forumet kan så mycket hockey att ni vill ge dem bestämmandet över nyförvärv? Då skulle Eliteprospects sätta besöksrekord ;D
|
|
|
Post by Compa on Jan 2, 2008 11:40:07 GMT 1
Din tanke är djäkligt bra Burt, MEN........... Du vet vilken kamp det är om lirarna på marknaden idag. Det går inte att avslöja någon som inte är klar. Går man ut med 3 eventuella namn och först ska ha en omröstning, då är risken att alla är "borta" innan ens omröstningen är klar. Alternativet är att man tar ut 3 nyförvärv inför nästa säsong som redan är klara i augusti månad. Låter "Folket" sms rösta vem av dessa nyförvärv som ska bära epitetet Folkets lirare. KHK mot 1:an !!!! Håller med dig!!!!!
|
|
|
Post by burt on Jan 2, 2008 11:51:35 GMT 1
Din tanke är djäkligt bra Burt, MEN........... Du vet vilken kamp det är om lirarna på marknaden idag. Det går inte att avslöja någon som inte är klar. Går man ut med 3 eventuella namn och först ska ha en omröstning, då är risken att alla är "borta" innan ens omröstningen är klar. Alternativet är att man tar ut 3 nyförvärv inför nästa säsong som redan är klara i augusti månad. Låter "Folket" sms rösta vem av dessa nyförvärv som ska bära epitetet Folkets lirare. KHK mot 1:an !!!! JA kan khk betala 2 och Fl en av dem så är det an bra tanke
|
|
|
Post by burt on Jan 2, 2008 11:56:48 GMT 1
Givetvis så väljer Tobbe vem som kommer hit. Skulle vara idioti om supportrarna väljer nyförvärv. Litar ni på att alla på forumet kan så mycket hockey att ni vill ge dem bestämmandet över nyförvärv? Då skulle Eliteprospects sätta besöksrekord Vad jag menar är att om det ska heta Folkets Lirare så vore det väl inte fel att låta folket som har varit med och samlat in pengarna få vara med och säga sitt, ska Tobbe få ensam beslutsrätt till vem som ska bli FL kan väl Fl döpas om till Tobbes lirare, vad det heter spelar inte mig någon större roll, huvudsaken är att det fyller sitt syfte. Sen att det skulle vara idioti att låta supportrana vara med och säga sitt om den spelare som de har kämpat och slitit och samlat för att få hit är inte mer idioti än att hålla på och värva pensionerade hockeyspelare i parti och minut... ;D
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 2, 2008 12:16:02 GMT 1
Givetvis så väljer Tobbe vem som kommer hit. Skulle vara idioti om supportrarna väljer nyförvärv. Litar ni på att alla på forumet kan så mycket hockey att ni vill ge dem bestämmandet över nyförvärv? Då skulle Eliteprospects sätta besöksrekord Vad jag menar är att om det ska heta Folkets Lirare så vore det väl inte fel att låta folket som har varit med och samlat in pengarna få vara med och säga sitt, ska Tobbe få ensam beslutsrätt till vem som ska bli FL kan väl Fl döpas om till Tobbes lirare, vad det heter spelar inte mig någon större roll, huvudsaken är att det fyller sitt syfte. Sen att det skulle vara idioti att låta supportrana vara med och säga sitt om den spelare som de har kämpat och slitit och samlat för att få hit är inte mer idioti än att hålla på och värva pensionerade hockeyspelare i parti och minut... ;D Finns inte ens i fantasin att supportrar ska välja nyförvärv! Pengarna går till Tobbe och vi som skänker pengar får lita på hans omdömme! Tycker du att Larry är en dålig FL lirare?
|
|
|
Post by burt on Jan 2, 2008 12:18:22 GMT 1
HAr inte sett han spela i KHK tröja än, jag återkommer med kommertar.
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 2, 2008 13:07:51 GMT 1
Givetvis så väljer Tobbe vem som kommer hit. Skulle vara idioti om supportrarna väljer nyförvärv. Litar ni på att alla på forumet kan så mycket hockey att ni vill ge dem bestämmandet över nyförvärv? Då skulle Eliteprospects sätta besöksrekord Vad jag menar är att om det ska heta Folkets Lirare så vore det väl inte fel att låta folket som har varit med och samlat in pengarna få vara med och säga sitt, ska Tobbe få ensam beslutsrätt till vem som ska bli FL kan väl Fl döpas om till Tobbes lirare, vad det heter spelar inte mig någon större roll, huvudsaken är att det fyller sitt syfte. Sen att det skulle vara idioti att låta supportrana vara med och säga sitt om den spelare som de har kämpat och slitit och samlat för att få hit är inte mer idioti än att hålla på och värva pensionerade hockeyspelare i parti och minut... ;D Jag trodde faktiskt oxå i min enfald att "folket" skulle ha lite mer att säga till om vem som skulle plockas ut. En dialog mellan "folket" och Tobbe. Annars försvinner ju charmen med FL. Det blir precis som vilken som helst av Tobbes värvningar! JAg kommer ihåg omröstningen på BB hemsida, vilken spelare man helst såg som FL: MV, back eller forward. Allt sånt är ju HELT meningslöst om det är Tobbe ensam som talar om vad pengarna skall gå till. Lite besviken faktiskt! (Även om Larry säkert var ett bra och riktigt val denna gång)
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 2, 2008 13:11:19 GMT 1
Vad jag menar är att om det ska heta Folkets Lirare så vore det väl inte fel att låta folket som har varit med och samlat in pengarna få vara med och säga sitt, ska Tobbe få ensam beslutsrätt till vem som ska bli FL kan väl Fl döpas om till Tobbes lirare, vad det heter spelar inte mig någon större roll, huvudsaken är att det fyller sitt syfte. Sen att det skulle vara idioti att låta supportrana vara med och säga sitt om den spelare som de har kämpat och slitit och samlat för att få hit är inte mer idioti än att hålla på och värva pensionerade hockeyspelare i parti och minut... ;D Jag trodde faktiskt oxå i min enfald att "folket" skulle ha lite mer att säga till om vem som skulle plockas ut. En dialog mellan "folket" och Tobbe. Annars försvinner ju charmen med FL. Det blir precis som vilken som helst av Tobbes värvningar! JAg kommer ihåg omröstningen på BB hemsida, vilken spelare man helst såg som FL: MV, back eller forward. Allt sånt är ju HELT meningslöst om det är Tobbe ensam som talar om vad pengarna skall gå till. Lite besviken faktiskt! (Även om Larry säkert var ett bra och riktigt val denna gång) Du har en poäng där. Vad jag kommer ihåg röstade man fram en back redan i våras.
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 2, 2008 13:13:43 GMT 1
Exakt....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 2, 2008 13:36:50 GMT 1
Vad jag menar är att om det ska heta Folkets Lirare så vore det väl inte fel att låta folket som har varit med och samlat in pengarna få vara med och säga sitt, ska Tobbe få ensam beslutsrätt till vem som ska bli FL kan väl Fl döpas om till Tobbes lirare, vad det heter spelar inte mig någon större roll, huvudsaken är att det fyller sitt syfte. Sen att det skulle vara idioti att låta supportrana vara med och säga sitt om den spelare som de har kämpat och slitit och samlat för att få hit är inte mer idioti än att hålla på och värva pensionerade hockeyspelare i parti och minut... ;D Jag trodde faktiskt oxå i min enfald att "folket" skulle ha lite mer att säga till om vem som skulle plockas ut. En dialog mellan "folket" och Tobbe. Annars försvinner ju charmen med FL. Det blir precis som vilken som helst av Tobbes värvningar! JAg kommer ihåg omröstningen på BB hemsida, vilken spelare man helst såg som FL: MV, back eller forward. Allt sånt är ju HELT meningslöst om det är Tobbe ensam som talar om vad pengarna skall gå till. Lite besviken faktiskt! (Även om Larry säkert var ett bra och riktigt val denna gång) Detta finns i många andra lag också och vad jag vet så får aldrig supportrar vara med och bestämma, rätta mig gärna om jag har fel. Hela tanken är väl att vi supportrar hjälper klubben att skaffa ett bra nyförvärv och vi kan "skryta" med att vi har betalat denna!
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 2, 2008 14:04:57 GMT 1
Visst.
Det är väl inget konstigt med det egentligen.
Det var väl bara så att det var inte den bilden somm Black Bugs förmedlade när man drog igång detta. Då fick iallafall jag uppfattningen om att "folket" skulle vara med och påverka detta i större omfattning än vad det blev idag.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 2, 2008 14:10:45 GMT 1
Jag var helt införstådd på att det var Tobbe som skulle få välja spelare för FL pengarna, jag har då då aldrigt hört något annat?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 2, 2008 14:13:58 GMT 1
Redan den 22 mars, i början på denna tråd, skriver YB: "TOBBE VÄLJER SPELARE! Men vi betalar!" Kristallklart!
|
|