|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 11, 2006 9:34:56 GMT 1
"Samtidigt frågar man sig varför de berusade ynglingarna släpptes in i Lunds ishall. Det är trots allt förbjudet att inneha och dricka sprit på idrottsanläggningar." Säger Conny Pettersson i dagens sydöstran.Ja, det kan man ju undra. Det är nog många inblandade som får se över sina rutiner... www.sydostran.se/050.lasso
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 11, 2006 10:53:17 GMT 1
Till och med spelarna och Tobbe fördömmer supportrarna som var inblandade. INTE ALLA! Men det blev ingen trevlig lördagmorgon. Vi MÅSTE göra något åt detta til nästa säsong. Vi måste väl ändå har rätten att få försvars oss mot oprovocerat våld eller....? Allt var lugnt ända fram till denna incident, killen med klubban + hans polare var bara där av en anledning. Att bråka med oss vilket de redan gjorde när de passerade vår klack första gången genom att putta på några av dem som stod längs fram. Sedan att de fanns många upprörda KHK anhängare efter detta är ju ganska givet, hur hade ni andra reagerat om någon hade sopat till er polare med en hockeyklubba i huvudet så blodet forsade? Sedan kan man ju undra vad för slags säkerhet Lund har på sina matcher så fort som polisen hade lämnat hallen gick idioterna till attack mot några av KHK´supportrar. OBS! Det var inga Lund eller KHK supportrar som startade bråket.
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Mar 11, 2006 11:56:25 GMT 1
Kanske dags att införa matchvärdar som följer med på bortamatcherna och på hemmaplan. Brukar kunna lugna ner sina egna. Funkar bra när bajen är på turne. Haha! Gör det verkligen det? Hela "bajen-familjen" ska ju samla ihop sig iår för att visa sitt missnöje mot Hammarby Säk och de andra som försöker döda Hammarbys supporterkultur. Inga misslyckade matchvärdar i vår klack, tack!
|
|
|
Post by Latex on Mar 11, 2006 12:04:54 GMT 1
Kanske dags att införa matchvärdar som följer med på bortamatcherna och på hemmaplan. Brukar kunna lugna ner sina egna. Funkar bra när bajen är på turne. Haha! Gör det verkligen det? Hela "bajen-familjen" ska ju samla ihop sig iår för att visa sitt missnöje mot Hammarby Säk och de andra som försöker döda Hammarbys supporterkultur. Inga misslyckade matchvärdar i vår klack, tack! Helt rätt - vi har STORA problem med det i Bajen ! Nej tack - ingen Martin Berg i våra led tack ! Skulle nog räcka med att det gamla gardet anslöt sig till klacken och på bortaresorna i bussarna och visar vad som är acceptabelt & vad som inte är acceptabelt tror jag ! Eller kanske inte - kanske redan är försent, vad vet jag !?
|
|
|
Post by sadstatue on Mar 11, 2006 12:13:59 GMT 1
"Samtidigt frågar man sig varför de berusade ynglingarna släpptes in i Lunds ishall. Det är trots allt förbjudet att inneha och dricka sprit på idrottsanläggningar." Säger Conny Pettersson i dagens sydöstran.Jo det kan ju bero på att det är 11-åringar som tar betalt vid ingången
|
|
|
Post by Number 4 on Mar 11, 2006 13:38:13 GMT 1
Till och med spelarna och Tobbe fördömmer supportrarna som var inblandade. INTE ALLA! Men det blev ingen trevlig lördagmorgon. Vi MÅSTE göra något åt detta til nästa säsong. Vi måste väl ändå har rätten att få försvars oss mot oprovocerat våld eller....? Allt var lugnt ända fram till denna incident, killen med klubban + hans polare var bara där av en anledning. Att bråka med oss vilket de redan gjorde när de passerade vår klack första gången genom att putta på några av dem som stod längs fram. Sedan att de fanns många upprörda KHK anhängare efter detta är ju ganska givet, hur hade ni andra reagerat om någon hade sopat till er polare med en hockeyklubba i huvudet så blodet forsade? Sedan kan man ju undra vad för slags säkerhet Lund har på sina matcher så fort som polisen hade lämnat hallen gick idioterna till attack mot några av KHK´supportrar. OBS! Det var inga Lund eller KHK supportrar som startade bråket. Det många reagerar mot är ju det stora alkoholintaget före matcherna.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 11, 2006 13:42:23 GMT 1
Du har rätt i det du säger, men jag tycker ändå fokus har skiftats från den brutala missahandeln på en KHK supporter till hur mycket som dracks på bussen.
Men det är klart hade alla KHK´s supportrar varit spiknyktra så hade nog det låtit lite annorlunda.
|
|
|
Post by Iceman on Mar 11, 2006 14:04:46 GMT 1
Vi måste väl ändå har rätten att få försvars oss mot oprovocerat våld eller....? Allt var lugnt ända fram till denna incident, killen med klubban + hans polare var bara där av en anledning. Att bråka med oss vilket de redan gjorde när de passerade vår klack första gången genom att putta på några av dem som stod längs fram. Sedan att de fanns många upprörda KHK anhängare efter detta är ju ganska givet, hur hade ni andra reagerat om någon hade sopat till er polare med en hockeyklubba i huvudet så blodet forsade? Sedan kan man ju undra vad för slags säkerhet Lund har på sina matcher så fort som polisen hade lämnat hallen gick idioterna till attack mot några av KHK´supportrar. OBS! Det var inga Lund eller KHK supportrar som startade bråket. Det många reagerar mot är ju det stora alkoholintaget före matcherna. Japp, för min egen del kan jag ju säga att det är därför jag inte åker med bussen till bortamtacher. Sen får ni tycka vad ni vill.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 11, 2006 14:48:30 GMT 1
Till och med spelarna och Tobbe fördömmer supportrarna som var inblandade. INTE ALLA! Men det blev ingen trevlig lördagmorgon. Vi MÅSTE göra något åt detta til nästa säsong. Vi måste väl ändå har rätten att få försvars oss mot oprovocerat våld eller....? Allt var lugnt ända fram till denna incident, killen med klubban + hans polare var bara där av en anledning. Att bråka med oss vilket de redan gjorde när de passerade vår klack första gången genom att putta på några av dem som stod längs fram. Sedan att de fanns många upprörda KHK anhängare efter detta är ju ganska givet, hur hade ni andra reagerat om någon hade sopat till er polare med en hockeyklubba i huvudet så blodet forsade? Sedan kan man ju undra vad för slags säkerhet Lund har på sina matcher så fort som polisen hade lämnat hallen gick idioterna till attack mot några av KHK´supportrar. OBS! Det var inga Lund eller KHK supportrar som startade bråket. Det är klart att man måste få försvara sig. Jag tycker som IP att man borde titta mer på vem som slogs och varför inte hur många bira folk druckit. Sen måste jag säga att jag tycker Jonas har skött detta jävligt snyggt
|
|
|
Post by Latex on Mar 11, 2006 15:11:25 GMT 1
Vi måste väl ändå har rätten att få försvars oss mot oprovocerat våld eller....? Allt var lugnt ända fram till denna incident, killen med klubban + hans polare var bara där av en anledning. Att bråka med oss vilket de redan gjorde när de passerade vår klack första gången genom att putta på några av dem som stod längs fram. Sedan att de fanns många upprörda KHK anhängare efter detta är ju ganska givet, hur hade ni andra reagerat om någon hade sopat till er polare med en hockeyklubba i huvudet så blodet forsade? Sedan kan man ju undra vad för slags säkerhet Lund har på sina matcher så fort som polisen hade lämnat hallen gick idioterna till attack mot några av KHK´supportrar. OBS! Det var inga Lund eller KHK supportrar som startade bråket. Det är klart att man måste få försvara sig. Jag tycker som IP att man borde titta mer på vem som slogs och varför inte hur många bira folk druckit. Sen måste jag säga att jag tycker Jonas har skött detta jävligt snyggt Kan inte mer än instämma - Jonas ska veta att han gör ett jävla bra och ibland ett jävligt otacksamt jobb ! Det är nog inte många som skulle vilja göra det han gjorde i fredags å va med i radion å försöka försvara BB, jävligt strongt gjort !
|
|
|
Post by Jonas74 on Mar 11, 2006 15:25:53 GMT 1
Inte bara Radio utan BLT, Sydsvenska dagbladet och Lunds hockey klubb. +KHK.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 11, 2006 16:05:27 GMT 1
Det är klart att man måste få försvara sig. Jag tycker som IP att man borde titta mer på vem som slogs och varför inte hur många bira folk druckit. Sen måste jag säga att jag tycker Jonas har skött detta jävligt snyggt Kan inte mer än instämma - Jonas ska veta att han gör ett jävla bra och ibland ett jävligt otacksamt jobb ! Det är nog inte många som skulle vilja göra det han gjorde i fredags å va med i radion å försöka försvara BB, jävligt strongt gjort ! Instämmer till fullo. Jag skulle inte klara av det iaf.
|
|
|
Post by Latex on Mar 11, 2006 17:16:11 GMT 1
Inte bara Radio utan BLT, Sydsvenska dagbladet och Lunds hockey klubb. +KHK. Kan inte annat än bli imponerad ! JÄVLIGT STRONGT - du ska få en jävla hård/kamratlig ryggdunk av mig imorrn ! Hade det inte vart för att det inte finns stark senap så hade jag bjuppat på en vurre ! Ähhh va fan jag bjuppar på en ändå - du får stå ut me den vanliga senappin !
|
|
|
Post by Jonas74 on Mar 11, 2006 17:45:19 GMT 1
Inte bara Radio utan BLT, Sydsvenska dagbladet och Lunds hockey klubb. +KHK. Kan inte annat än bli imponerad ! JÄVLIGT STRONGT - du ska få en jävla hård/kamratlig ryggdunk av mig imorrn ! Hade det inte vart för att det inte finns stark senap så hade jag bjuppat på en vurre ! Ähhh va fan jag bjuppar på en ändå - du får stå ut me den vanliga senappin ! Tackar, men kan tyvärr inte komma imorgon. Frun jobbar.
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 11, 2006 17:59:01 GMT 1
Inte bara Radio utan BLT, Sydsvenska dagbladet och Lunds hockey klubb. +KHK. Du har skött hela den här cirkusen på ett utmärkt sätt!
|
|