|
Post by mindriot on Sept 17, 2007 5:56:22 GMT 1
Hejsan. En liten fråga innan jag tar på mig uppgiftern att fixa detta. Hur stort tror ni intresset är att få LIVE bevakning av KHK:s matcher via sms? Tänk när man inte kan gå på en match och du kan få LIVE bevakning via din mobil. Isåfall så kommer alla mål och ett kort period och matchreferat skickas ut som ett sms till din mobil. T.ex. Aftonbladet har en liknande tjänst. Dom tar 3 kr per skickat sms. Detta blir en form att prenumerationstjänst. Dvs att man kan starta och avsluta "abbonemanget" när man vill. [EDIT] Räkna med att det i snitt blir ca 10 sms per match. Givetvis mer beroende på hur mycket mål KHK vräker in... Så frågan är, finns intresset, och hur mycket är ni / folk villiga och betala? Väl mött Mats Olsson - webmaster www.blackbugs.se
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 17, 2007 6:54:55 GMT 1
Jättebra om man inte har möjlighet att åka på en match och ej vill/har möjlighet att följa via Tibro
|
|
|
Post by Mrfrog on Sept 17, 2007 7:02:23 GMT 1
Helt klart intressant för de matcher man inte kommer iväg på. Tycker du ska testa för att se hur intresset är.
|
|
|
Post by mindriot on Sept 17, 2007 7:12:13 GMT 1
Jättebra om man inte har möjlighet att åka på en match och ej vill/har möjlighet att följa via Tibro Tibros skall du inte följa matcherna på. Vi kommer att ha en LIVE bevakning på bb:s hemsida. Den är i testfas. Kommer att bli bättre än både BLT:s och tibros. Dock till att börja med så kommer bara KHK:s matcher LIVE bevakas.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 17, 2007 7:23:49 GMT 1
Jättebra om man inte har möjlighet att åka på en match och ej vill/har möjlighet att följa via Tibro Tibros skall du inte följa matcherna på. Vi kommer att ha en LIVE bevakning på bb:s hemsida. Den är i testfas. Kommer att bli bättre än både BLT:s och tibros. Dock till att börja med så kommer bara KHK:s matcher LIVE bevakas. Kanon ! Här händer det saker Är impad !
|
|
|
Post by Sickboy on Sept 17, 2007 11:24:41 GMT 1
Självklart är detta intressant..! Jag röstade på 2kr. Men tre är inte för mycket det heller... Bra jobbat Mind..!
|
|
|
Post by dragskott on Sept 17, 2007 14:24:52 GMT 1
Oftast försöker jg följa bortamatcherna på datorn men skulle jag inte kunna det så är detta mycket intressant alternativ. Kan man följa TAIF-KHK på testsidan på onsdag?
|
|
|
Post by mindriot on Sept 17, 2007 15:12:48 GMT 1
Oftast försöker jg följa bortamatcherna på datorn men skulle jag inte kunna det så är detta mycket intressant alternativ. Kan man följa TAIF-KHK på testsidan på onsdag? Nej tyvärr så kommer man inte kunna följa TAIF - KHK. Kommer nog inte vara igång förrän serien startar. Jobbar så snabbt jag kan med SQL o PHP programeringen. Tyvärr har man ju ett "riktigt" jobb som man måste sköta först.
|
|
|
Post by Ragulin on Sept 17, 2007 15:32:11 GMT 1
Kämpa på, tycker detta låter som en väldigt bra grej!!
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 17, 2007 21:14:13 GMT 1
Helt klart intressant men det beror på hur "live" det blir.
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 17, 2007 21:16:35 GMT 1
Kan nog bli en obehaglig överraskning när telefonräkningen kommer med tanke på att KHK lär krossa de flesta lagen i år. Typ 12-17 sms per match! ;D
Helt ok om man kan prenumerera på enstaka matcher.
|
|
|
Post by klasse on Sept 19, 2007 0:50:20 GMT 1
Kommer att bli bättre än både BLT:s och tibros. Hurdå? Direktresultat är redan kraftigt väletablerad och baseras på att matchfunktionärerna "ringer in" sina resultat. Om du har mer fluff eller inte på din pryl tror jag inte har så stor betydelse, det är svårt att lära gamla hundar att sitta, och ännu svårare att få matchfunktionärer att byta rapporteringsställe, och ännu mer omöjligare att få dem att ringa in resultat till två ställen. (spekulation) Fast du norpar antagligen resultaten från Tibro, och isåfall har jag svårt att se hur det blir "bättre".
|
|
|
Post by klasse on Sept 19, 2007 0:51:24 GMT 1
med tanke på att KHK lär krossa de flesta lagen i år. Ja, vi har verkligen sett sken av det redan...
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 19, 2007 5:34:23 GMT 1
med tanke på att KHK lär krossa de flesta lagen i år. Ja, vi har verkligen sett sken av det redan... Jag trodde vi skulle möta div2 lag i serien, inte div1 lag. Har jag fel?
|
|
|
Post by Sickboy on Sept 19, 2007 7:48:48 GMT 1
Kommer att bli bättre än både BLT:s och tibros. Hurdå? Direktresultat är redan kraftigt väletablerad och baseras på att matchfunktionärerna "ringer in" sina resultat. Om du har mer fluff eller inte på din pryl tror jag inte har så stor betydelse, det är svårt att lära gamla hundar att sitta, och ännu svårare att få matchfunktionärer att byta rapporteringsställe, och ännu mer omöjligare att få dem att ringa in resultat till två ställen. (spekulation) Fast du norpar antagligen resultaten från Tibro, och isåfall har jag svårt att se hur det blir "bättre". Eller så har man en egen gubbe på plats i hallen..! Står klart och tydligt att det bara kommer gälla KHK:s matcher..!
|
|