|
Post by oneandonly on Jan 25, 2008 23:04:12 GMT 1
Redan 51 andelar sålda !!!! ( Bara under torsdagen och dagarna innan löning.) Fantastiskt !
Nu stängt för denna veckan.
Det innebär i nuläget 2 V75 bolag och 3825 rader vardera på båda till Jackpotomgången.
FL har därmed REDAN nu tjänat in ytterligare 1275 kr.
Totalt har detta redan inbringat 10.288 kr till FL och det på mindre än 4 veckor.
Mer lär det bli........
Vill Du också ha chansen att vara med på JACKPOT MILJONERNA ?
Vågar Du chansa och INTE vara med när VI nu går för MILJONER på lördag ?.......
TILLSAMMANS är vi STARKA !!!!
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 27, 2008 14:04:23 GMT 1
Hej alla andelsägare i allt för KHK ! Här kommer lite förklaringar + VIKTIG information/fråga. Först lite förklaringar. Några har frågat varför VI inte hade sjuan, när vi hade alla rätt bland de gulmarkerade. Ska försöka förklara. Vi spelar ett reducerat system som kostat 13.400 kr att lämna in utan reducering. Med andra ord dyrt. Vi reducerar ner det. Om Ni tittar på andelsbrevet som var i första maiet. Då ser Ni att första utgången heter Utgångsrad+Förstärkning. (Min U-rad som jag förstärkte upp.) Krav: Minst 1 vinnare. Om Du tittar så fick VI in 2 vinnare där. Alltså uppfyllt. Utgånngsrad 2 har jag döpt till Utgång I. Där har VI 5 hästar i avd 2 och 2 hästar i avd 5. Krav: Minst 1 måste vinna. Facit: Ingen av dem vann. Sanning: I våra tips var Nr 8 i avdelning 2 vår speciella luring i omgången. Vi skrev: "VinnMeras luring i omgången är: Nr 8 Monas Mayday i V75-2 som är en sexårig dam från Hagmyren. Hon gjorde i fjol nitton starter, tog plats i åtta av dessa och vann tre. Var ute på V75 vid fyra tillfällen med placeringarna 0-2-7-4. Möter den här gången absolut passande motstånd. Senaste segern kom i november månad då hon ledde ett race runt om på Solänget och vann före Keep In och Lenard. Var senast ute på Valla, men då blev det tyvärr galopp efter ett par hundra meter. Felfri nu och lite klaff från innerspår på tillägg så ska övriga passa sig. I nuläget bara streckad på åtta procent och Vi säger: Se upp ! " I sista stund började jag tappa "feelingen för henne och tog inte med henne som 1 av nyckelhästarna....... I avd 5 valde jag mellan att ha Nr 1 eller Nr 3 som en av U-hästarna Valde tyvärr Nr 3. Detta trots att J-O Persson sa: "Jag rekommenderar alltså streck för min egen 8 Voje Faks samt för de två helintressanta motbuden 6 Vimseld och 1 Aldermarin." Hade jag gjort dessa 2 valen rätt, då hade alla utgångarna suttit och sjuan varit som en smäck.. Det hade också blivit 22 sexor och 144 femmor. Så små är marginalerna ibland. Hade VI inte reducerat och lämnat in de gulmarkerade rakt av, då hade VI inte behövt utgångar eller andra krav. Skillnaden är då att systemets ram var på 26.880 rader då kostat 13.440 kr att lämna in. När man reducerar har man emellanåt stolpe ut som igår. V75 är ett spel där man ska sikta på 4-5 rejäla utdelningar (sexsiffrigt och uppåt) + flera mindre per år. Då blir det riktigt vinstbärande. Nästa gång marginalerna med oss. Tills dess får VI trösta oss med att vi var "rätt ute". Hoppas jag förklarat så Ni förstår. Hör av Er annars. Inte Ni som är "tröga", utan snarare jag som inte varit tillräckligt pedagogisk. Resultat och Förslag: 17 stycken femmor till ett värde av 40 kr styck. Totalt 680 kr - 68 kr (totalt 136 kr till FL då det är 2 bolag.) till FL=612 kr = 1224 rader till nästa veckas V75:a. Jag föreslår att alla betalar in 50 Kr för varje andel man hade denna veckan. 50 kr x 51 andelar = 2550 Kr - 255 kr till FL = 2295 Kr + 612 kr x 2 (vinsterna) = 3519 kr. Det gör 2 V75 bolag med 25,5 andelar i varje och båda bolagen spelar 3519 rader nästa lördag. Hör av Er och berätta vad Ni tycker ! Ha det bäst !
|
|
|
Post by jompa on Jan 27, 2008 14:13:37 GMT 1
En utmärkt idè tycker jag. Du har mitt fulla förtroende OAO, kör hårt, det blir dyrare spelare till ettan.
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 27, 2008 16:54:00 GMT 1
Jättebra idé!!! Då innebär det således att det BARA är vi som spelade DENNA vecka som är med i detta bolag nästa vecka?
Alla vi betalar också in 50:- per andel som vi hade denna vecka!
Antar att det var så tanken var?
|
|
|
Post by hockeylover on Jan 27, 2008 18:41:25 GMT 1
Bra idé OaO!!! Go for it!
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 31, 2008 15:45:35 GMT 1
Hur blev det skulle man in med en 50-lapp per andel?
|
|
|
Post by HF on Jan 31, 2008 16:09:19 GMT 1
Hur blev det skulle man in med en 50-lapp per andel? Vi vann lite förra veckan och de som var med då kör denna veckan och får då betala in 50 spänn för att det ska bli en full andel.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 1, 2008 8:58:28 GMT 1
Hur blev det skulle man in med en 50-lapp per andel? Vi vann lite förra veckan och de som var med då kör denna veckan och får då betala in 50 spänn för att det ska bli en full andel. OK tack Jag är med
|
|
|
Post by dragskott on Feb 1, 2008 12:31:17 GMT 1
Jag är med.
|
|
|
Post by HF on Feb 2, 2008 21:26:34 GMT 1
Någon som rättat?
|
|
|
Post by chilipulver on Feb 2, 2008 21:34:27 GMT 1
HAr försökt mig på detta förut och misslyckats totalt. Förra veckan trodde jag vi hade 7 rätt! Men så var det ju inte . Har gett upp! Inväntar någon som kan sånt!
|
|
|
Post by dexter on Feb 3, 2008 12:54:34 GMT 1
Kommer det att gå att köpa andelar i FL travet på matchen idag? Vem svarar på frågor om det och till vem anmäler man sig?
|
|
|
Post by HF on Feb 3, 2008 14:24:24 GMT 1
Kommer det att gå att köpa andelar i FL travet på matchen idag? Vem svarar på frågor om det och till vem anmäler man sig? det kommer nog upp här när det är på gång nästa gång.
|
|
|
Post by jompa on Feb 4, 2008 10:39:53 GMT 1
Någon som vet hur det gick i helgen?
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Feb 4, 2008 12:30:46 GMT 1
åt pipan ... va visst inget roligt underlagpå banan för travet .. va häst lotto enligt OaO
men är väll lite av spelet .. även ärrade trav tippare går bet ..
Bara att ta nya tag ...
|
|