|
Post by offe1988 on Jan 30, 2008 20:59:10 GMT 1
Okej kanske till nästa höst så får vi öva in nya ramsor på försäsongen
|
|
|
Post by karlskrona on Jan 30, 2008 22:38:42 GMT 1
Någon som har hört låten där "refrängen" går såhär: ALLA SOM INTE DANSAR ÄR VÅLDTÄCKSMÄN . ? ... Om vi möblerar lite i textem och sjunger "ALLA SOM INTE HOPPAR ÄR KRIFARE" så blir det nog rätt bra tryck i derbyt hemma. Tänk hela NNÖ stå och hoppa och sjunga den.
GRYMT !
|
|
|
Post by T.Engdahl on Jan 30, 2008 23:32:23 GMT 1
Vem säger att vi måste börja me nya ramsor nästa säsong? Tycker att vi ska köra Kustens Vackra Stad på söndag mot ASK! Man få köra den ett par ggr så att den sätter sig!
|
|
|
Post by khathinka on Jan 31, 2008 1:17:08 GMT 1
Någon som har hört låten där "refrängen" går såhär: ALLA SOM INTE DANSAR ÄR VÅLDTÄCKSMÄN . ? ... Om vi möblerar lite i textem och sjunger "ALLA SOM INTE HOPPAR ÄR KRIFARE" så blir det nog rätt bra tryck i derbyt hemma. Tänk hela NNÖ stå och hoppa och sjunga den. GRYMT ! Tummen upp på den.. ;D
|
|
|
Post by offe1988 on Jan 31, 2008 9:32:27 GMT 1
Vem säger att vi måste börja me nya ramsor nästa säsong? Tycker att vi ska köra Kustens Vackra Stad på söndag mot ASK! Man få köra den ett par ggr så att den sätter sig! Gärna för mig den verkar vara grym
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Jan 31, 2008 19:39:49 GMT 1
För er som gärna snackar ramsor och Tifo så är vi ett gäng som tänkte träffas i arena kaffeterian på söndag kl 15:30.
har du kanske inte tid att dykaupp men vill vara med och fixa med tifon ändå så skriv ett meddelande och så ska vi nog kunna hitta på något till dig också
|
|
|
Post by khathinka on Jan 31, 2008 20:39:08 GMT 1
För er som gärna snackar ramsor och Tifo så är vi ett gäng som tänkte träffas i arena kaffeterian på söndag kl 15:30. har du kanske inte tid att dykaupp men vill vara med och fixa med tifon ändå så skriv ett meddelande och så ska vi nog kunna hitta på något till dig också Du vet att jag alltid är med dig Mongis.
|
|
|
Post by karlskrona on Feb 1, 2008 15:25:24 GMT 1
Någon som har hört låten där "refrängen" går såhär: ALLA SOM INTE DANSAR ÄR VÅLDTÄCKSMÄN . ? ... Om vi möblerar lite i textem och sjunger "ALLA SOM INTE HOPPAR ÄR KRIFARE" så blir det nog rätt bra tryck i derbyt hemma. Tänk hela NNÖ stå och hoppa och sjunga den. GRYMT ! Tummen upp på den.. ;D Då kör vi på den ?
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 1, 2008 15:28:14 GMT 1
Någon som har hört låten där "refrängen" går såhär: ALLA SOM INTE DANSAR ÄR VÅLDTÄCKSMÄN . ? ... Om vi möblerar lite i textem och sjunger "ALLA SOM INTE HOPPAR ÄR KRIFARE" så blir det nog rätt bra tryck i derbyt hemma. Tänk hela NNÖ stå och hoppa och sjunga den. GRYMT ! Låter som en kopia av FBK:s klack...
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 3, 2008 18:06:16 GMT 1
Någon som har hört låten där "refrängen" går såhär: ALLA SOM INTE DANSAR ÄR VÅLDTÄCKSMÄN . ? ... Om vi möblerar lite i textem och sjunger "ALLA SOM INTE HOPPAR ÄR KRIFARE" så blir det nog rätt bra tryck i derbyt hemma. Tänk hela NNÖ stå och hoppa och sjunga den. GRYMT ! Låter som en kopia av FBK:s klack... Varenda sång "ni" anvænder er av ær ju direkt tagna, utan større omformulering, ifrån andra klubbar. "Kustens vackra stad", dær får ni se till att slipa lite på texten. Black Bugs passar ju inte alls verbalt i den nuvarande meningen. "Åh rödsvarta, för evigt trogna - Till KHK Vi är det bästa laget ifrån kusten vackra stad Vi står på vårat ståplats, där vi sjunger för vårt lag"Hade jag som førslag før ett år sedan, och det kænns fortfarande mer cleant. Dock inte perfekt.
|
|
|
Post by ultras99 on Feb 16, 2008 11:42:47 GMT 1
En annan ramsa jag läst om här eller på bb.se som fastnade i huvudet på mig låt: Rule Britannia Karlskrona hockey karlskrona hockeyklubb visa hjärta käka puck för vi ska upp Rule Britannia ska vi ha meen ja undrar haru nånisn hört ramsan ? får inte ihop texten me melodin :S tkr att vi ska ha denna text Heja Röd Svart Röd Svart e vårt lag Röd Svart vinner varje läktar slag !
|
|
|
Post by dragskott on Feb 16, 2008 12:32:12 GMT 1
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Feb 16, 2008 12:46:26 GMT 1
En annan ramsa jag läst om här eller på bb.se som fastnade i huvudet på mig låt: Rule Britannia Karlskrona hockey karlskrona hockeyklubb visa hjärta käka puck för vi ska upp Rule Britannia ska vi ha meen ja undrar haru nånisn hört ramsan ? får inte ihop texten me melodin :S tkr att vi ska ha denna text Heja Röd Svart Röd Svart e vårt lag Röd Svart vinner varje läktar slag ! jag har inga problem med att få ihop det. däremot får jag inte din att funka, vi kanske tänker på olika ställen i låten? men vist det kanske är bättre att börja med heja röd svart karlskorna hockeyklubb visa hjärta käcka puck för vi ska upp
|
|
|
Post by ultras99 on Feb 16, 2008 21:46:48 GMT 1
Rule Britannia ska vi ha meen ja undrar haru nånisn hört ramsan ? får inte ihop texten me melodin :S tkr att vi ska ha denna text Heja Röd Svart Röd Svart e vårt lag Röd Svart vinner varje läktar slag ! jag har inga problem med att få ihop det. däremot får jag inte din att funka, vi kanske tänker på olika ställen i låten? men vist det kanske är bättre att börja med heja röd svart karlskorna hockeyklubb visa hjärta käcka puck för vi ska upp din version gör ramsan bara mkt svårare för många ord i slutet www.youtube.com/watch?v=aaY6G-yX4YI Ramsan ska gå snabbt
|
|
|
Post by Hockeyoraklet on Feb 16, 2008 21:56:22 GMT 1
Heja Röd Svart karlskorna hockeyklubb Röd Svart vinner varje läktar slag !
I mitt tycke så är denna text OSLAGBAR
|
|