|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 18, 2005 18:34:58 GMT 1
Ja, mot ZVO blev det noll, men mot SKA blev det fyra PIM. Verkar lovande ;D
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 18, 2005 20:45:24 GMT 1
Är ju bara bra om han nu spelat i högsta ligan igen. Tyder på att han håller hög klass. Det blir svårt att göra mål på KHK med pavol o Martin i form Hur som helst en spelare som är klassen bättre än spelare som värvas till en div1-klubb i västra delen av länet
|
|
|
Post by Brutus on Dec 19, 2005 2:40:03 GMT 1
Inte lite tidigt att berömma & rosa en kille (gubbe) ingen ens sett på isen?? Har vi koll på vilka han spelat med under dessa år då han nu gjort bra ifrån sig? Statestik i all ära men det säger egentligen inte ett skit om jag ska vara kritisk. Visst jag är alltid negativ, säkert kan han tillföra endel men vi vet ju inte om vad han kan individuellt. Att ligorna han spelat i är bra råder knapp tvivel om men hur är denne gubbe utan sina betydligt duktigare & mer rutinerade backpartners i ett div tre lag?? Utan dessa vid sin sida kansk han inte är någon höjdare trots mkt spel i statestik & listor. Gubben kan likaväl vara ett stjärnskott som orkar hur mkt som hellst, skolad i ryskt manér (vilket jag hoppas) men som sagt ingen har ens sett killen varken i spel eller annat.
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 19, 2005 8:23:53 GMT 1
Inte lite tidigt att berömma & rosa en kille (gubbe) ingen ens sett på isen?? Har vi koll på vilka han spelat med under dessa år då han nu gjort bra ifrån sig? Statestik i all ära men det säger egentligen inte ett skit om jag ska vara kritisk. Visst jag är alltid negativ, säkert kan han tillföra endel men vi vet ju inte om vad han kan individuellt. Att ligorna han spelat i är bra råder knapp tvivel om men hur är denne gubbe utan sina betydligt duktigare & mer rutinerade backpartners i ett div tre lag?? Utan dessa vid sin sida kansk han inte är någon höjdare trots mkt spel i statestik & listor. Gubben kan likaväl vara ett stjärnskott som orkar hur mkt som hellst, skolad i ryskt manér (vilket jag hoppas) men som sagt ingen har ens sett killen varken i spel eller annat. Jovisst är det så. Men som du säger han har spelat på hög nivå. 20 år på raken i högsta liga i det tempo som råder där. Han MÅSTE ha en viss kvalitet för att klar detta oavsett hur bra omgivning han haft. Däremot har han ju lanserats som e defensiv back.Så han kommer nog inte att sticka ut. Men förhoppningvis göra ett mycket bra jobb i försvarsarbetet. Men blir Pavol inte helt sågad av brutus så får vi vara nöjda. Då har han gjort det bra
|
|
|
Post by Brutus on Dec 20, 2005 21:49:14 GMT 1
Inte lite tidigt att berömma & rosa en kille (gubbe) ingen ens sett på isen?? Har vi koll på vilka han spelat med under dessa år då han nu gjort bra ifrån sig? Statestik i all ära men det säger egentligen inte ett skit om jag ska vara kritisk. Visst jag är alltid negativ, säkert kan han tillföra endel men vi vet ju inte om vad han kan individuellt. Att ligorna han spelat i är bra råder knapp tvivel om men hur är denne gubbe utan sina betydligt duktigare & mer rutinerade backpartners i ett div tre lag?? Utan dessa vid sin sida kansk han inte är någon höjdare trots mkt spel i statestik & listor. Gubben kan likaväl vara ett stjärnskott som orkar hur mkt som hellst, skolad i ryskt manér (vilket jag hoppas) men som sagt ingen har ens sett killen varken i spel eller annat. Jovisst är det så. Men som du säger han har spelat på hög nivå. 20 år på raken i högsta liga i det tempo som råder där. Han MÅSTE ha en viss kvalitet för att klar detta oavsett hur bra omgivning han haft. Däremot har han ju lanserats som e defensiv back.Så han kommer nog inte att sticka ut. Men förhoppningvis göra ett mycket bra jobb i försvarsarbetet. Men blir Pavol inte helt sågad av brutus så får vi vara nöjda. Då har han gjort det bra Vi får väl se hur mkt han gör för LAGET.. sedan sågar jag därefter..
|
|
|
Post by Hockeyoraklet on Dec 27, 2005 19:51:46 GMT 1
Har han kommit till Karlskrona än ?
Han skulle ju flyga hit 26 dec.
|
|
|
Post by Jonas74 on Dec 28, 2005 10:13:31 GMT 1
Har han kommit till Karlskrona än ? Han skulle ju flyga hit 26 dec. Japp han är här. Bild på honom i tidningen idag med matchtröjan på sig. "Jag tycker om kroppskontakt" ;D Kan bli en del tacklingar, kanske.
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 28, 2005 10:26:56 GMT 1
|
|
|
Post by Jonas74 on Dec 28, 2005 11:02:26 GMT 1
Får hoppas att Tobbe lyckas fixa dispans till han då, som det står i tidningen.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 28, 2005 13:01:14 GMT 1
Måste man ha det i trean?
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 28, 2005 14:20:24 GMT 1
Måste man ha det i trean? utgår från att det är samma regler oavsett division
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 28, 2005 16:03:37 GMT 1
Regeln om visir i ishockey kom i slutet av 1980-talet och nya bestämmelser kommer hela tiden. Den regel som finns nu lyder: "Alla seniorspelare födda1966 eller senare skall bära visir" (internationellt 1974 och senare).
Detta innebär att Mats Kellman slipper om han vill... ;D
Tips till Pavol om inte dispansen går igenom: Plasten som används i visiret är polykarbonat, som är hydrofobt. Bindningskrafterna mellan den fasta- och vätskefasen är svaga i jämförelse med krafterna mellan vattenmolekylerna. Vattendropparna som kondenseras bildar därför droppar. Vi önskar därför att ytan ska bli mer hydrofil, med större inslag av vätebindningar, så att vattendropparna flyter ut och bildar en tunn men klar film som inte skymmer sikten. M.a.o. Gnid på lite schampo... ;D
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 28, 2005 23:04:34 GMT 1
Måste man ha det i trean? utgår från att det är samma regler oavsett division Ok, för Glimmas ryss har ju inte det. Men han är väl gammal som gatan då.
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 29, 2005 9:03:12 GMT 1
utgår från att det är samma regler oavsett division Ok, för Glimmas ryss har ju inte det. Men han är väl gammal som gatan då. 08.05.65
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 29, 2005 9:04:15 GMT 1
utgår från att det är samma regler oavsett division Ok, för Glimmas ryss har ju inte det. Men han är väl gammal som gatan då. Japp, han är precis som Kellman född 1965. Den 8 maj för att vara exakt.
|
|