|
Post by Mäki on Apr 8, 2008 21:03:14 GMT 1
Tjena!
Startar denna tråd då jag tycker vi ska ha lite flaggverkstad. Hade varit skönt med lite nya flaggor til nästa säsong, och har vi fler innebär det att vi kan ha fler och roligare tifo, t.ex kaos tifon.
Jag håller på att skissa på några nya flaggor till nästa säsong. Hade tänkt göra en riktigt stor flagga. Så tänkte kolla med er, är det någon som är villig att hjälpa till + att vi som hjälper till delar på priset? Kan kosta en slant för hela flaggan, inte säker på pris än. Hör av er via PM isf!
tack på förhand! / Mäki
|
|
Burt
Björnligan
|
Post by Burt on Apr 9, 2008 8:25:41 GMT 1
Tjena! Startar denna tråd då jag tycker vi ska ha lite flaggverkstad. Hade varit skönt med lite nya flaggor til nästa säsong, och har vi fler innebär det att vi kan ha fler och roligare tifo, t.ex kaos tifon. Jag håller på att skissa på några nya flaggor till nästa säsong. Hade tänkt göra en riktigt stor flagga. Så tänkte kolla med er, är det någon som är villig att hjälpa till + att vi som hjälper till delar på priset? Kan kosta en slant för hela flaggan, inte säker på pris än. Hör av er via PM isf! tack på förhand! / Mäki Är det inte bättre at kolla med BB först och se vad de kan hjälpa till med i fråga om materialkostnad innan du går ut och ber om allmosor? Sen startade jag en tråd som heter Sommarsångsträning och om du hade läst ordentligt i den så hade du kommit fram till att det är just sådana ovan nämnda saker + sång och rams övning, som vi ska göra och då hade du inte behövt starta denna tråd, men jag antar att du är med på Sommarsångsträningen och finslipar ditt skinnbankande...
|
|
|
Post by den_galna_ryssen on Apr 9, 2008 19:01:31 GMT 1
håller också på fixa lite nya flaggor inför säsongen hade varit roligt om vi kunde har ett kaos tifo mot tingryd eller oik
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Apr 9, 2008 20:27:30 GMT 1
Hur går det med Tifo gruppen?? .. låter som det skall vara en grupp istället för 3-4.
bättre att samla gruppen så vi andra kan hjälpa till.
|
|
|
Post by Mäki on Apr 10, 2008 11:46:08 GMT 1
Jo men vilka är gruppen då? Verkar ju bara som att det är ett fåtal som lägger ner tid på att fixa flaggor. DÄRFÖR startade jag tråden.
Det är ju bättre att gå ut till folket istället så kan ju BB använda pengarna till bortamatcher istället. det är iaf min åsikt. Fast det kanske var korkat tänktav mig att vilja ha igång en flaggverkstad. Om andra nu tycekr det får jag väll helt enkelt be så mycket om ursäkt.
|
|
|
Post by offe1988 on Apr 10, 2008 17:54:17 GMT 1
Ska inte en Tifo grupp utses på nästa styrelse möte??
|
|
Burt
Björnligan
|
Post by Burt on Apr 10, 2008 20:58:00 GMT 1
EN Tifo grupp finns redan och det är inte sagt att det bara är TIFO gruppen som ska syssla med TIFO, själv har jag varit med och ordnat TIFO utan att vara med i TIFO gruppen.
|
|
|
Post by Mäki on Apr 10, 2008 22:01:37 GMT 1
Ja och vem har inte det?
|
|
|
Post by Mäki on Apr 10, 2008 22:02:43 GMT 1
Men det känns som att ingen är intresserad av "Flaggverkstaden" så jag lägger ner detta nu. Är det ingen som vill lägga lite tid på att fixa flaggor till TIFON så skiter vi i det.
|
|
|
Post by BigDog on Apr 11, 2008 6:52:00 GMT 1
Men det känns som att ingen är intresserad av "Flaggverkstaden" så jag lägger ner detta nu. Är det ingen som vill lägga lite tid på att fixa flaggor till TIFON så skiter vi i det. Varför det? Jag tror att lite "öststatsstyrning" på supporterklubben är vad de flesta nog vill som det verkar nu kan det upplevas förvirrande att den ena personen efter den andra vill dra igång något eget. - Inget fel med det men.... Organisation är A&O om det ska bli riktigt häftigt i höst/vinter.
|
|
Burt
Björnligan
|
Post by Burt on Apr 11, 2008 7:47:22 GMT 1
Men det känns som att ingen är intresserad av "Flaggverkstaden" så jag lägger ner detta nu. Är det ingen som vill lägga lite tid på att fixa flaggor till TIFON så skiter vi i det. Varför det? Jag tror att lite "öststatsstyrning" på supporterklubben är vad de flesta nog vill som det verkar nu kan det upplevas förvirrande att den ena personen efter den andra vill dra igång något eget. - Inget fel med det men.... Organisation är A&O om det ska bli riktigt häftigt i höst/vinter. BB ska väl ha ett årsmöte inom kort och då hoppas jag att vi kan lösa alla dessa funderingar och olika gruppingar så att vi som supportrar drar åt samma håll och blir mer organiserade.
|
|
|
Post by offe1988 on Apr 11, 2008 20:14:14 GMT 1
Ja Mäki jag är så klart ¨på med men vänta till årsmötet så tar vi upp det där, Då kanske vi kan få lite ekonomiskt stöd med
|
|
Johan "darkstrom" Dahlquist
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Apr 12, 2008 0:11:11 GMT 1
Tjena! Startar denna tråd då jag tycker vi ska ha lite flaggverkstad. Hade varit skönt med lite nya flaggor til nästa säsong, och har vi fler innebär det att vi kan ha fler och roligare tifo, t.ex kaos tifon. Jag håller på att skissa på några nya flaggor till nästa säsong. Hade tänkt göra en riktigt stor flagga. Så tänkte kolla med er, är det någon som är villig att hjälpa till + att vi som hjälper till delar på priset? Kan kosta en slant för hela flaggan, inte säker på pris än. Hör av er via PM isf! tack på förhand! / Mäki Bara o fråga så ställer jag upp mäki :-)
|
|
|
Post by Mäki on Apr 12, 2008 14:22:33 GMT 1
Ja det är lugnt Johan "Darkstrom" Dahlquist
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Apr 12, 2008 14:42:56 GMT 1
tja jag gilla att hänga med småpojkar så jag är också på, men jag tycker också att vi väntar tills efter årsmötet
|
|