|
Post by mace on Nov 14, 2008 23:21:15 GMT 1
Gör er själva en tjänst och kom på en egen ramsa! Har ni ingen självrespekt? Sno ramsor rakt av och bara ändra 3-4 ord? Allvar grabbar! HAHAHA! Alla snor av alla det måste du väl fatta? Någon speciell ramsa du menar? Du måste vara en KIKare?
|
|
duffy
Nybörjare
|
Post by duffy on Nov 14, 2008 23:51:40 GMT 1
Gör er själva en tjänst och kom på en egen ramsa! Har ni ingen självrespekt? Sno ramsor rakt av och bara ändra 3-4 ord? Allvar grabbar! HAHAHA! Alla snor av alla det måste du väl fatta? Någon speciell ramsa du menar? Du måste vara en KIKare? Ni har ju snott vissa ramsor som är specifika för vissa lag. Pippi långstrumpramsan (IFK Göteborg) Ett skott ett mål för.. (Malmö FF) Sen har ni den värsta: "Det är vi som är KHK ( Hammarby IF) En snubbe i denna tråden lägger även upp ett förslag på en ramsa som är Bajen (Hammarby) mer eller mindre. ""Från rosenholm, kommer vårt lag, vi spöar TIGRARNA och STEELERS varje dag. Och fanan vår, är svart och röd, ja NI ska passa er för vi är KHK."" Detta är ramsor/sånger som är typiska för dessa lagen. Ni har snott allihopa och gjort om dem till er egna! Så min fråga är: Har ni ingen respekt mot ER själva och ER supporterkultur?
|
|
|
Post by hoxha on Nov 14, 2008 23:59:25 GMT 1
HAHAHA! Alla snor av alla det måste du väl fatta? Någon speciell ramsa du menar? Du måste vara en KIKare? Ni har ju snott vissa ramsor som är specifika för vissa lag. Pippi långstrumpramsan (IFK Göteborg) Ett skott ett mål för.. (Malmö FF) Sen har ni den värsta: "Det är vi som är KHK ( Hammarby IF) En snubbe i denna tråden lägger även upp ett förslag på en ramsa som är Bajen (Hammarby) mer eller mindre. ""Från rosenholm, kommer vårt lag, vi spöar TIGRARNA och STEELERS varje dag. Och fanan vår, är svart och röd, ja NI ska passa er för vi är KHK."" Detta är ramsor/sånger som är typiska för dessa lagen. Ni har snott allihopa och gjort om dem till er egna! Så min fråga är: Har ni ingen respekt mot ER själva och ER supporterkultur? Är inte Pipp-ramsan Eintracht Frankfurt? får man sno utanför sverige?? Förklara reglerna du allvetande...... ALLA kopierar!!!!!
|
|
|
Post by mace on Nov 15, 2008 0:13:52 GMT 1
HAHAHA! Alla snor av alla det måste du väl fatta? Någon speciell ramsa du menar? Du måste vara en KIKare? Ni har ju snott vissa ramsor som är specifika för vissa lag. Pippi långstrumpramsan (IFK Göteborg) Ett skott ett mål för.. (Malmö FF) Sen har ni den värsta: "Det är vi som är KHK ( Hammarby IF) En snubbe i denna tråden lägger även upp ett förslag på en ramsa som är Bajen (Hammarby) mer eller mindre. ""Från rosenholm, kommer vårt lag, vi spöar TIGRARNA och STEELERS varje dag. Och fanan vår, är svart och röd, ja NI ska passa er för vi är KHK."" Detta är ramsor/sånger som är typiska för dessa lagen. Ni har snott allihopa och gjort om dem till er egna! Så min fråga är: Har ni ingen respekt mot ER själva och ER supporterkultur? Du svarade inte på min fråga ifall du är en KIKare?
|
|
KYD2
Ungdomslirare
|
Post by KYD2 on Nov 15, 2008 10:31:25 GMT 1
HAHAH "duffy" kan du inte säga samma sak till stockholmslagens supportrar?? Och vart har dom fått ramsorna ifrån....förmodligen "utlandet" som i sin tur kopierar ramsor av varandra. Visst, det finns väl några ramsor dom kopierat nästan rakt av, men vad spelar det för roll när man ligger i div1? !
|
|
|
Post by HF on Nov 15, 2008 17:41:59 GMT 1
Alla staplar däck i Gislaved. Gör dom det fortfarande?
|
|
|
Post by HF on Nov 15, 2008 17:43:35 GMT 1
Gör nåt av Rockstar!
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Nov 16, 2008 1:52:47 GMT 1
HAHAHA! Alla snor av alla det måste du väl fatta? Någon speciell ramsa du menar? Du måste vara en KIKare? Ni har ju snott vissa ramsor som är specifika för vissa lag. Pippi långstrumpramsan (IFK Göteborg) Ett skott ett mål för.. (Malmö FF) Sen har ni den värsta: "Det är vi som är KHK ( Hammarby IF) En snubbe i denna tråden lägger även upp ett förslag på en ramsa som är Bajen (Hammarby) mer eller mindre. ""Från rosenholm, kommer vårt lag, vi spöar TIGRARNA och STEELERS varje dag. Och fanan vår, är svart och röd, ja NI ska passa er för vi är KHK."" Detta är ramsor/sånger som är typiska för dessa lagen. Ni har snott allihopa och gjort om dem till er egna! Så min fråga är: Har ni ingen respekt mot ER själva och ER supporterkultur? nej vi har ingen kultur här i karlskrona det brukar ju alltid påpekas av utsocknes boende. Ser vi någonting vi tycker är bra så köper vi det eller tar det
|
|
|
Post by scarpino on Nov 16, 2008 21:40:13 GMT 1
HAHAHA! Alla snor av alla det måste du väl fatta? Någon speciell ramsa du menar? Du måste vara en KIKare? Ni har ju snott vissa ramsor som är specifika för vissa lag. Pippi långstrumpramsan (IFK Göteborg) Ett skott ett mål för.. (Malmö FF) Sen har ni den värsta: "Det är vi som är KHK ( Hammarby IF) En snubbe i denna tråden lägger även upp ett förslag på en ramsa som är Bajen (Hammarby) mer eller mindre. ""Från rosenholm, kommer vårt lag, vi spöar TIGRARNA och STEELERS varje dag. Och fanan vår, är svart och röd, ja NI ska passa er för vi är KHK."" Detta är ramsor/sånger som är typiska för dessa lagen. Ni har snott allihopa och gjort om dem till er egna! Så min fråga är: Har ni ingen respekt mot ER själva och ER supporterkultur? har inte astrid lindgren gnällt ska fan inte du heller göra det!! förövrigt tycker jag mest att det luktar dålig förlorare lång väg om dig....
|
|
|
Post by scarpino on Nov 17, 2008 0:20:57 GMT 1
lilla fransson sover nog gott inatt efter vinsten o ca20min konstant sång om han under 2a perioden! men hade man inte kunnat byta ut den sista biten mot: "för ni har sollet i målet" inte helatiden men ibland!!??
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Nov 17, 2008 1:31:22 GMT 1
lilla fransson sover nog gott inatt efter vinsten o ca20min konstant sång om han under 2a perioden! men hade man inte kunnat byta ut den sista biten mot: "för ni har sollet i målet" inte helatiden men ibland!!?? vi får väl hoppas att han sover gott för att han spelade riktigt bra och har hittat tillbaka till formen ifrån kvalspelet
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 17, 2008 1:36:28 GMT 1
Bara ett litet försiktigt förslag:
Melodi "Karlsson på taket"
"Svensson, Svensson världens bästa Svensson Svensson, Svensson Hoj här kommer Svensson"
(Hyllning till både C-J och Jimma.)
|
|
|
Post by Supertramp on Nov 17, 2008 11:38:07 GMT 1
www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9EText: Från rosenholm, kommer vårt lag, vi spöar TIGRARNA och STEELERS varje dag. Och fanan vår, är svart och röd, ja NI ska passa er för vi är KHK. Från rosenholm - Från rosenholm Kommer vårt lag - Kommer vårt lag vi spöar Tigrarna och Steelers varje dag - varje dag Och fanan vår - och fanan vår är svart och röd - är svart och röd JA NI SKA PASSA ER FÖR VI ÄR KHK!!! Vi verkar ju ha en hel del AIKare i publiken vi kanske kan ta lite från dom också... Det har ni inte redan gjort menar du? Sedan så är klippet du länkar till en bajensång, som aik ännu inte hunnit bajta.
|
|
|
Post by Supertramp on Nov 17, 2008 11:46:07 GMT 1
Gör er själva en tjänst och kom på en egen ramsa! Har ni ingen självrespekt? Sno ramsor rakt av och bara ändra 3-4 ord? Allvar grabbar! HAHAHA! Alla snor av alla det måste du väl fatta? Någon speciell ramsa du menar? Du måste vara en KIKare? Att sno melodier från utlandet kontra sno melodier och texter rakt av och endast ändra klubbnamnen ser de flesta skillnaderna i. Det är hederskodex att man inte snor sånger ifrån andra svenska klubbar. Självklart finns det undantag där två klubbar börjat köra sina sånger mer eller mindre samtidigt, och där ingen kan enas om vem som var först. Jag skulle då aldrig för i mitt liv sjunga en sång som jag vet att våra konkurenter var först med i Sverige. Sedan är det väl rätt skitsamma så länge man följer en nybildad hockeyklubb utan någon supporterkulturs historia. Dock måste jag hålla med om att det är sjukt pinsamt att hela KHK som förening bajtat av Hammarbys slagdänga " Det är vi som är Hammarby!"
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 17, 2008 12:04:55 GMT 1
HAHAHA! Alla snor av alla det måste du väl fatta? Någon speciell ramsa du menar? Du måste vara en KIKare? Att sno melodier från utlandet kontra sno melodier och texter rakt av och endast ändra klubbnamnen ser de flesta skillnaderna i. Det är hederskodex att man inte snor sånger ifrån andra svenska klubbar. Självklart finns det undantag där två klubbar börjat köra sina sånger mer eller mindre samtidigt, och där ingen kan enas om vem som var först. Jag skulle då aldrig för i mitt liv sjunga en sång som jag vet att våra konkurenter var först med i Sverige. Sedan är det väl rätt skitsamma så länge man följer en nybildad hockeyklubb utan någon supporterkulturs historia. Dock måste jag hålla med om att det är sjukt pinsamt att hela KHK som förening bajtat av Hammarbys slagdänga " Det är vi som är Hammarby!" Men Du glömde en sak............ Det är VI som är KHK har klubben "fått" av "Stauns"/Ronnebys största Hammarbyare (Han åker på fotboll, hockey, handboll-you name it. Inte bara i Sverige.) Han ger KHK ramsan och så kommer Du och sågar det. Lite konstigt i mina ögon.
|
|