|
Post by oneandonly on Nov 19, 2008 1:03:49 GMT 1
Jag skiter i vart ramsan eller vad den har för historia utan funkar den för KHK så kör vi på det. Laget och alla i publiken utom supertrampan gillar det och vi kommer fortsätta "sjunga" klappa ja va fan som helst på NNÖ bara det är ett håll igång. Ja vill man inte utveckla sig till något unikt så är det ju inget snack om att du vill välja den lättaste vägen. Jävligt tråkigt enligt mig. Jag vet många som tycker det är jävligt pinsamt att KHK använder sig av den så mycket som de gör. Både bland KHK-supportrar och framförallt hos motståndarssupportrar. "De har en bra ljudvolym men deras sångarkiv är det sämsta jag någonsin hört" brukar det låta när man pratar med utomstående. Nu har jag inte varit på någon match iår så jag har sluppit ogilla den i arenan. Du går alltså efter devisen: Klagar mest och syns minst...... För att vara lite allvarlig: Blir ALLTID bra tryck i den på bortamatcher, så det är absolut inte så många som Du påstår. Tips: Köp Camp KHK dvd och yssna och se......
|
|
|
Post by HF on Nov 19, 2008 7:40:51 GMT 1
|
|
|
Post by #72 Foppa on Nov 19, 2008 9:44:22 GMT 1
SKANDAL!!!!!!!! Hur fan vågar dom sno den från oss!! ;D ;D ;D Kan inte du ta ett snack med dom på deras forum "supertramp"?
|
|
|
Post by aslog on Nov 19, 2008 10:38:31 GMT 1
SKANDAL!!!!!!!! Hur fan vågar dom sno den från oss!! ;D ;D ;D Kan inte du ta ett snack med dom på deras forum "supertramp"? jag tror ni glömde läsa kommentarerna.
|
|
|
Post by Supertramp on Nov 19, 2008 15:18:14 GMT 1
SKANDAL!!!!!!!! Hur fan vågar dom sno den från oss!! ;D ;D ;D Kan inte du ta ett snack med dom på deras forum "supertramp"? Jo, eftersom jag själv sitter på ett inbjudes-forum på 100 pers där alla styrande personer till sveriges största supportergruppering inom fotboll/hockey är aktiva, så har jag inga svårigheter till skriva något till dom. Som tur väl är så försöker de redan få bort den ifrån sin läktare då ramsan endast startas av några lokala fyllon utan någon som helst koll på kulturen.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Nov 19, 2008 15:22:37 GMT 1
SKANDAL!!!!!!!! Hur fan vågar dom sno den från oss!! ;D ;D ;D Kan inte du ta ett snack med dom på deras forum "supertramp"? Jo, eftersom jag själv sitter på ett inbjudes-forum på 100 pers där alla styrande personer till sveriges största supportergruppering inom fotboll/hockey är aktiva, så har jag inga svårigheter till skriva något till dom. Som tur väl är så försöker de redan få bort den ifrån sin läktare då ramsan endast startas av några lokala fyllon utan någon som helst koll på kulturen. Hur ser det ut i Assyriska? ska den bort där också?
|
|
|
Post by Supertramp on Nov 19, 2008 15:37:44 GMT 1
Jo, eftersom jag själv sitter på ett inbjudes-forum på 100 pers där alla styrande personer till sveriges största supportergruppering inom fotboll/hockey är aktiva, så har jag inga svårigheter till skriva något till dom. Som tur väl är så försöker de redan få bort den ifrån sin läktare då ramsan endast startas av några lokala fyllon utan någon som helst koll på kulturen. Hur ser det ut i Assyriska? ska den bort där också? Det är de ingen mer än de själva som kan bestämma. De är redan så fruktansvärt pinsamma i allt annat de gör så det rör mig inte ryggen. Ingen har copyright på några läktarsånger, men tar man sånger som är så grovt förknippade med andra lag som "Det är vi som är Hammarby", som KHK har gjort så får man leva med att det ger ett löjligt skimmer över hela supporterkulturen inom klubben. Men ni bryr er ju inte, och diskussionen känns därför ganska avklarad. Nu ska jag in och kolla jippot mellan Mif Redhawks - Växjö Lakers i Malmö Arena. Hej på er!
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Nov 20, 2008 10:15:51 GMT 1
Allt fler kallar oss lite avundsjukt för poplag.
Kanske dax att sätta ner foten och erkänna att KHK är närmast omåttligt populära.
Här är mitt bidrag.
.........
Poplag,
Ja vi är faktiskt poplag.
Lockar mycket folk.
Men det gör inte ni.
För ni har inga supportrar.
..
Man kan också byta ut sista raden
Till:
För ni har inget som lockar...
....
Melodi: skattevisan om Tajf.....
|
|
|
Post by scrat on Nov 20, 2008 19:04:34 GMT 1
Allt fler kallar oss lite avundsjukt för poplag. Kanske dax att sätta ner foten och erkänna att KHK är närmast omåttligt populära. Här är mitt bidrag. ......... Poplag, Ja vi är faktiskt poplag. Lockar mycket folk. Men det gör inte ni. För ni har inga supportrar. .. Man kan också byta ut sista raden Till: För ni har inget som lockar... .... Melodi: skattevisan om Tajf..... ..vet faktiskt inte om jag gillar att vi använder denna. Melodin påminner lite om refrängen i "Hand i hand" av Magnus Uggla. Har någon kollat upp att det är OK att den används i TAK? Skämt åsido, jag tycker att debatten är låg. Alla tar från alla precis son OAO sa tidigare. Man hör tom samma melodier från olika arenor i Premiere League.
|
|
|
Post by Timsan on Nov 23, 2008 3:17:17 GMT 1
tjabb tjabb åter tjabb =/
|
|
|
Post by scarpino on Nov 25, 2008 18:49:08 GMT 1
imorgon, kan vi inte sjunga ramsan: dom har fingret i munnen. ja dom har fingret i muuunneen. ja dom har fingret i munnen...
|
|
Frölunda
Ungdomslirare
Det jag inte vet om hockey , det vet n?gon annan
|
Post by Frölunda on Nov 25, 2008 21:16:20 GMT 1
imorgon, kan vi inte sjunga ramsan: dom har fingret i munnen. ja dom har fingret i muuunneen. ja dom har fingret i munnen... Och det har inte vi för Sebbe har galler Detta kan vi inte sjunga mot KIK däremot när vi möter OIK Ja, jag vet att den var dålig
|
|
|
Post by aslog on Nov 27, 2008 10:18:00 GMT 1
nog för att fransson förtjänar en egen ramsa, men "...för vi har oskar i målet" går ju faktiskt att ändra om lite hur man vill. "...för vi har sebbe och henning", "...för vi har carl-johan svensson", "...för vi har roger och rådd... nä. justdetja. men äh, ni fattar grejen?
|
|
|
Post by Timsan on Nov 27, 2008 21:28:47 GMT 1
Den ramsan vi kör "Ååååååå khk tjalalalalalala tjalalalalala tjalalalala!"
Jag tycker att vi får för dåligt tryck på " tjalala " så varför kan vi inte testa och sjunga.
"Åååååååå K H K! Ååååååå vi älskar KHK! Ingen stoppa vårat spel! Åååh så ta vi tre poäng!" osv..?
Vad tycker ni ?
|
|
|
Post by wolger on Nov 28, 2008 0:51:27 GMT 1
Vi är av många olika yrken som går på hockey. Själv har jag följt khk sen 3:an. Tycker att ramsan: Spela hockey bonn-jävlar!! är jävligt tråkig. Jag själv är bonde och många där jag sitter har reagerat negativt på detta.
|
|