|
Post by Timsan on Sept 20, 2008 13:00:30 GMT 1
Melodi: www.youtube.com/watch?v=Edn-Jcrd3VkPå Tiden 2:54! Ramsa: Tjalalala - lalala! tjalalala - lalala! weeeeeeeeei KHK! Tycker vi kör me den på söndag och hoppa sönder deras hall! ^^, /Niklas Och Timsan Du är rätt ny va ? vilket som så har du ju inte så där bra koll på läget junior ! Joo, jag vet att vi kör en "Tjalalala tjalalala weeeei KHK!" Men om du tänker efter och lyssna riktigt så är inte dem lika dana. För den jag la upp går lite snabbare och sen är det mening att alla ska hoppa till den som jag la upp.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Sept 23, 2008 1:47:47 GMT 1
Köpelagsramsan är Kunglig!
|
|
|
Post by Jonas74 on Sept 23, 2008 6:31:12 GMT 1
Köpelagsramsan är Kunglig! Håller med till fullo, vilket tryck det blev med den i Tingsryd. Hoppas den går att göra om till att passa andra matcher med av någon sångkunnig skön sångare. ;D okej, okej. ;D
|
|
|
Post by HF on Sept 23, 2008 6:36:50 GMT 1
harry brandelius..gamla nordsjön ;-)
|
|
|
Post by Jason on Sept 23, 2008 13:35:34 GMT 1
Angående: Till attack... kämpa på osv osv osv Vore det inte bättre att avsluta med "till allettan ska vi gå"? Istället för "till eliten..." Känns närmre på något sätt...
|
|
|
Post by Jonas74 on Sept 24, 2008 16:12:30 GMT 1
Har funderat lite på köpelåten och gjort om den för att passa åtminstånde tre lag till.
Köpelag! Ja vi är ett köpelag. Vi köper vad vi vill. Men det kan inte ni, för ni kommer från skåne.
Vet inte om det kan funka, vad säger ni?
|
|
|
Post by mace on Sept 25, 2008 12:05:26 GMT 1
Har funderat lite på köpelåten och gjort om den för att passa åtminstånde tre lag till. Köpelag! Ja vi är ett köpelag. Vi köper vad vi vill. Men det kan inte ni, för ni kommer från skåne. Vet inte om det kan funka, vad säger ni? Ta bort "ett" mellan är och köpelag, så funkar det.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 25, 2008 14:01:07 GMT 1
Har funderat lite på köpelåten och gjort om den för att passa åtminstånde tre lag till. Köpelag! Ja vi är ett köpelag. Vi köper vad vi vill. Men det kan inte ni, för ni kommer från skåne. Vet inte om det kan funka, vad säger ni? Ta bort "ett" mellan är och köpelag, så funkar det. Rent melodiskt funkar det som det är: Hand-i-hand = Köp-e-lag (Till)-sam-ans-gick-vi =Ja-vi-är-ett... Det ända som saknas är motsvarigheten till tonen "till", men då denna mer eller mindre bara är en upptakt i melodin kan den gott strykas. Men att ta bort ordet "ett" som motsvarar "vi" i originalmelodin är katastrofalt... Nu tycker jag dock att hela ramsan är tramsig, funkade mot Tingsyd kanske. Men det här "för ni kommer från skåne" är väl lite god dag yxskaft... Eller... Jag Menar tänk på Malmö IF... Tänk Percy... Tänk köpelag... Men visst ja... jag är ju inte med i BB, så jag ska ju hålla tyst... Sorry...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 25, 2008 14:11:50 GMT 1
Ta bort "ett" mellan är och köpelag, så funkar det. Rent melodiskt funkar det som det är: Hand-i-hand = Köp-e-lag (Till)-sam-ans-gick-vi =Ja-vi-är-ett... Det ända som saknas är motsvarigheten till tonen "till", men då denna mer eller mindre bara är en upptakt i melodin kan den gott strykas. Men att ta bort ordet "ett" som motsvarar "vi" i originalmelodin är katastrofalt... Nu tycker jag dock att hela ramsan är tramsig, funkade mot Tingsyd kanske. Men det här "för ni kommer från skåne" är väl lite god dag yxskaft... Eller... Jag Menar tänk på Malmö IF... Tänk Percy... Tänk köpelag... Men visst ja... jag är ju inte med i BB, så jag ska ju hålla tyst... Sorry... Håller helt med ^^
|
|
|
Post by #72 Foppa on Sept 25, 2008 14:32:23 GMT 1
Men visst ja... jag är ju inte med i BB, så jag ska ju hålla tyst... Sorry... De flesta av oss är födda in(ne) i BB....
|
|
|
Post by HF on Sept 25, 2008 19:29:29 GMT 1
Har funderat lite på köpelåten och gjort om den för att passa åtminstånde tre lag till. Köpelag! Ja vi är ett köpelag. Vi köper vad vi vill. Men det kan inte ni, för ni kommer från skåne. Vet inte om det kan funka, vad säger ni? Är skåne en orsak till att de inte kan köpa spelare... ?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 25, 2008 19:31:23 GMT 1
Har funderat lite på köpelåten och gjort om den för att passa åtminstånde tre lag till. Köpelag! Ja vi är ett köpelag. Vi köper vad vi vill. Men det kan inte ni, för ni kommer från skåne. Vet inte om det kan funka, vad säger ni? Är skåne en orsak till att de inte kan köpa spelare... ? Tja.. jag hadde inte flyttat till skåne även om jag skulle fått skitbra betalt
|
|
|
Post by Jonas74 on Sept 28, 2008 9:05:13 GMT 1
Ja ja, vet att den inte är 100 eller ens 50%. Men kunde inte hitta något annat att klaga på. Men köpe ramsan funkar ju nu mot Kristianstad IK med, vad jag förstår det som från tidningarna. ;D
|
|
|
Post by HF on Sept 28, 2008 16:10:24 GMT 1
Kanske inte ska håna skånelagen för att de är från skåne, ni hyllar ju andre och har skåne i den ramsan. Vi har en del skåningar i laget och kanske inte ska skänka det till danmark.....
|
|
|
Post by offe1988 on Sept 28, 2008 19:53:23 GMT 1
Tycker vi köpelag bara mot TAIF
|
|