|
Post by offe1988 on Sept 28, 2008 19:53:42 GMT 1
Risk att den blir uttjatad annars o de vore synd,
|
|
|
Post by TOMTEN on Sept 28, 2008 20:02:33 GMT 1
Här kommer ett nytt förslag som är enkelt att sjunga för alla!
Låten är Bonnie Tylers gamla slagdänga "Heartache"
VI SKA VINNA! VINNA DENNA MATCHEN! VINNA HÄR PÅ LÄKTAR´N FÖR VI ÄR JU KHK! (eller varför inte Black Bugs?)
Låter väl bra?
|
|
|
Post by TOMTEN on Sept 28, 2008 20:03:53 GMT 1
Tycker vi köpelag bara mot TAIF Håller med!!
|
|
|
Post by Mäki on Oct 13, 2008 13:01:34 GMT 1
Blev några nya ramsor på hockeyresan, tänker inte skriva vilka det blev, men det är lätta ramsor, så bara haka på på onsdag när vi möter skövde!
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 13, 2008 16:04:53 GMT 1
Blev några nya ramsor på hockeyresan, tänker inte skriva vilka det blev, men det är lätta ramsor, så bara haka på på onsdag när vi möter skövde! Tror dom blir riktigt vassa när alla kan dem.
|
|
|
Post by Mäki on Oct 15, 2008 12:21:20 GMT 1
det tror jag också OAO!
|
|
|
Post by hinken on Oct 15, 2008 12:31:08 GMT 1
Dom är riktigt bra, med en nackdel, å de va ju att martin skulle sjunga en av dom hela tiden Lite veriation sen så blir det kalas =)
|
|
tobias
Ungdomslirare
|
Post by tobias on Oct 15, 2008 19:39:43 GMT 1
Vad är det för ramsor då? Jag har inte möjlighet att närvara på alla matcher, men när jag går står jag i huvudsak. Och nej, jag brukar inte vara rädd för att ta i vad gäller "sången". Finns säkert fler exempel på personer likt mig, som med stor sannolikhet hade haft nytta av att få se texten innan.
|
|
|
Post by anticonnie on Oct 15, 2008 22:19:56 GMT 1
Tycker de "nya" ramsorna var bra och lätta Men FATTAR inte varför folk kan stå med armarna i kors på NNÖ när KHK visar upp en sådan inställning som de gjorde ikv. Vi var inte många som höll låda och vi många gånger stryk av skövdes klack och jag tycker att de var bra! Riktigt kul att det kommer klackar till TAK och visar upp sig på sin bästa sida. OIK,Pantern och skövde har haft klack med sig men visst panters klack var inte stor men de var bra. Riktigt kul när det kommer lite folk på bortastå MEN är det inte fler som tar ton på NNÖ så kommer ALLA motståndarklackar sjunga sönder oss. Tack till de som tog ton på NNÖ ikv för ni är viktiga för KHK.
|
|
|
Post by T.Engdahl on Oct 16, 2008 6:18:12 GMT 1
Tycker de "nya" ramsorna var bra och lätta Men FATTAR inte varför folk kan stå med armarna i kors på NNÖ när KHK visar upp en sådan inställning som de gjorde ikv. Vi var inte många som höll låda och vi många gånger stryk av skövdes klack och jag tycker att de var bra! Riktigt kul att det kommer klackar till TAK och visar upp sig på sin bästa sida. OIK,Pantern och skövde har haft klack med sig men visst panters klack var inte stor men de var bra. Riktigt kul när det kommer lite folk på bortastå MEN är det inte fler som tar ton på NNÖ så kommer ALLA motståndarklackar sjunga sönder oss. Tack till de som tog ton på NNÖ ikv för ni är viktiga för KHK. Håller me, ramsorna var bra och vi kan ha ännu bättre tryck på dom. Det gäller bara att folk visa hjärta och ta i från tårna och det kommer behövas på söndag annars kan de bli en jobbig kväll
|
|
tobias
Ungdomslirare
|
Post by tobias on Oct 16, 2008 13:02:41 GMT 1
Jag upprepar, hur går de nya ramsorna?
|
|
|
Post by Mäki on Oct 16, 2008 14:25:12 GMT 1
Ramsa 1: En för alla-alla för en!
Ramsa 2: Åååh KHK! Shalalalalalalala osv.
Ramsa 3: Vi är KHK! Ja vi är KHK! Och inga andra kan oss ta för vi är KHK!
Ramsa 4: För vi, kommer från Blekinge, kommer från Blekinge! Karlskrona är vår stad, röd o svart, kämpa på KHK!
Ramsa 5: Mera mål, mera mål, mera mål, mera mål, mera mål ,mera mååål, sen kan man ändra texten till "KHK" eller "Calle Höök", "Ottinger" o.s.v.
|
|
tobias
Ungdomslirare
|
Post by tobias on Oct 16, 2008 20:23:38 GMT 1
Tackar Mäki! De ska väl inte vara så svåra att lära sig. Härligt med lite nya ramsor.
|
|
|
Post by Timsan on Nov 3, 2008 18:24:01 GMT 1
Melodi: Country roads
Första.
Text:Karlskrona, våran stad KHK, vårat lag Vi ska kämpa, för en seger Kämpa på, KHK
eller så kan man köra denna ramsan me.
Text:Hjärat slår, varje dag För KHK, vårat lag För vi älskar, vårat lag Mitt Hjärta slår, För KHK!
Vilken tycker ni låter bäst ?
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 3, 2008 21:06:36 GMT 1
Jag tycker inte den ena utesluter den andra.
|
|