|
Post by charlie on Aug 16, 2008 10:13:42 GMT 1
HV/71 hade ca 40 (inklusive mig) på sin premiärträning Brynäs hade över 3000 på sin jippoträning Gissa om Brynäs regerar i Elitserien! Och gissa om HV är avundsjuka på Brynäs!! Mörrum har haft "över 900" på sina jippoträningar enligt blekingetidningar de senaste åren. Alla andra har varit sååå imponerade och haft sååå stor respekt för Mörrum de senaste åren! Eller??? Någon verkar besvärad av mycket publik och/eller stora folksamlingar? Eller missförstod jag, det kanske var så att du menade att om det kommer mycket folk så blir det per automatik ett s.k. jippo? Kan man då anta att du far illa av konst som många njuter av. Kan man då också anta att du ogillar musik som många tycker om (och då ännu mer så om det i samband med en konsert anordnas någon typ av populärt jippo). Med tanke på allt detta vill jag informera dig om att du just nu befinner dig på ett mycket omtyckt, väldigt välbesökt och ibland en smula jippobetonat forum. Jag vill också berätta att www.khk.se är en av Sportsveriges mest besökta hemsidor (också den närmar sig ibland något jippoämne typ Camp KHK). När serien börjar kan Karlskrona se fram emot fler än 2100 sålda säsongskort. 18 jippon. Om vi vinner? Det vete f-n. Men kul ska vi ha. Även om det kommer att klia rejält hos en del. Jippi!
|
|
|
Post by mikkel on Aug 16, 2008 10:14:57 GMT 1
Frågor från mej lyder:
Har någon bett er andra supporters att ni ska vara avundsjuka? Har någon bett er andra supporters att ni ska vara imponerade?
Är det inte så att vi (KHK:are) har bara berättat detta och att VI är stolta och glada för det som just nu händer i vår stad?
|
|
|
Post by charlie on Aug 16, 2008 10:29:43 GMT 1
HV/71 hade ca 40 (inklusive mig) på sin premiärträning Brynäs hade över 3000 på sin jippoträning Gissa om Brynäs regerar i Elitserien! Och gissa om HV är avundsjuka på Brynäs!! Mörrum har haft "över 900" på sina jippoträningar enligt blekingetidningar de senaste åren. Alla andra har varit sååå imponerade och haft sååå stor respekt för Mörrum de senaste åren! Eller??? Samtidigt kan man ju undra vad det annars så välorganiserade och skickliga HV håller på med. Någon kanske skulle köra en kurs i varumärkesbyggnad - för där har dom - trots sin framgång - en bit kvar. (Nu sa jag inte att KHK är bättre än HV71 så att inga implosioner inträffar). Samtidigt: Är vi inte bättre än HV? Sist vi möttes så tror jag vi spöade dom med 7-2 borta. Eller hur var det Mr C? ;D
|
|
|
Post by mikkel on Aug 16, 2008 10:59:51 GMT 1
Tack mysing för att du inte missunnar oss detta nu.
Efter att ha läst dina 2 inlägg här nu, kan jag konstatera att du inte missunnar oss.....hmmmm
|
|
|
Post by HF on Aug 16, 2008 12:03:57 GMT 1
Men det är ju skitkul att ni har mycket folk, men vi skriver om våran publik..om ni inte vill skriva på erat forum om eran publik så är väl inte det vårat fel..eller? Taif har väl alltid haft en trogen publik på en bit över 1000 pers, imponerande för ett sånt litet samhälle. Taif är ju som Leksand..tvi tvi tvi..ett klassiskt lag som drar folk långt utanför sockengränsen.
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Aug 16, 2008 12:42:23 GMT 1
Samtidigt kan man ju undra vad det annars så välorganiserade och skickliga HV håller på med. Någon kanske skulle köra en kurs i varumärkesbyggnad - för där har dom - trots sin framgång - en bit kvar. (Nu sa jag inte att KHK är bättre än HV71 så att inga implosioner inträffar). Samtidigt: Är vi inte bättre än HV? Sist vi möttes så tror jag vi spöade dom med 7-2 borta. Eller hur var det Mr C? ;D HV har en alldeles nyanställd marknadschef efter Janne Hedell. Han kanske borde be om en praktikplats hos KHK för att läsa sig detta med att bygga ett starkt varumärke! Ingen är nog besvärad av mycket publik, allra minst TAIFare som är vana vid både 3 och 4000 på läktaren. Och Tingsryd hade 1315 på en träningsmatch den 18/8 2005 så 1 026 är inget att yvas över! Nej, det som är lite patetiskt ibland är den hybris och den fokusering det blivit kring detta med publiken. Precis allting tycks fokuseras på detta. När Tingsryd hade 1315 för ett par år sedan på en tidig träningsmatch kan jag inte minnas att det skrevs mer än ett par rader om saken. Själfallet kul med intresse men som sagt, den hybris som ni drabbats av är lite - ursäkta - patetisk. Sen tror jag nog att du följt de olika debatter som funnits på olika forum där Goisare, OIKare och Tafare m.fl. anklagas för att vara "avundsjuka" osv. Så det är definitivt inte tagit ur luften. Fortsätt med er hybris ni! Fortsätt att skriva spaltmetrar om diverse jippofotbollsmatcher och publiksiffror och camper etc. Men acceptera att det skapar ett leende på läpparna hos många andra och att ni får en och annan syrlig kommentar. Vi missunnar er absolut inget att detta. Njut av läget så länge det varar. Vi övriga tar det rätt lugnt under vår småländska korkek. Det kommer allvarligare tider, gissa om vi kommer att vara där då! Vad är det för Hybris med KHK och mycket folk? Vet du vad ordet Hybris betyder? Att KHK drar mycket publik är fakta och allmänt känt. Inte Hybris? För oss här i Karlskrona betyder mycket folk bland annat extra pengar, jag vet inte vad det betyder för Tingsryd. När jag läser på ert eget forum ser jag att mycket publik i Tingsryd = problem. Vissa saker blir man aldrig riktigt klok på?.......
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Aug 16, 2008 12:47:19 GMT 1
HV/71 hade ca 40 (inklusive mig) på sin premiärträning Brynäs hade över 3000 på sin jippoträning Gissa om Brynäs regerar i Elitserien! Och gissa om HV är avundsjuka på Brynäs!! Mörrum har haft "över 900" på sina jippoträningar enligt blekingetidningar de senaste åren. Alla andra har varit sååå imponerade och haft sååå stor respekt för Mörrum de senaste åren! Eller??? Ja de matcher jag sett i Gävle och i Jönköping är det betydligt bättre drag i Jönköping. Det går inte att gämföra! Som natt och dag...... Avunsjuka? Det tro jag knappt! Att titta på elitprospect vilket lag som blir bäst är väl si sådär, som vissa gör. Men att dra slutsatser efter antalet besökare på en jippoträning. Där blir jag riktigt tveksam?
|
|
|
Post by charlie on Aug 16, 2008 13:31:40 GMT 1
Bäste Mysing: Jag följer inga andra forum än detta då det berör min klubb Karlskrona. Jag förstår inte, om det nu "inte är någonting att yvas om", varför du är här och yvas om det hela tiden.
Jag skrev också uttryckligen att jag, för att du skulle slippa implodera, inte avsåg att KHK ur varumärkesbyggnadssynpunkt är bättre än HV. Det kunde nog inte skrivas tydligare. Däremot betyder det inte att HV inte har någonting kvar att lära. KHK har haft flera studiebesök ifrån föreningar som vill se hur vi agerar. Bl.a. en elitserieklubb har varit här för att ta intryck. Kanske är det så att man i dessa större föreningar lyckats bättre för att man ser, lär och tar till sig av nya intryck. På samma sätt byter KHK erfarenheter och hämtar lärdom från flera klubbar. Den fina lagandan och attityden, alltså hur man fostrar spelare uppe i Tingsryd, har diskuterats mycket internt. För att nämna ett exempel.
Ingen elitserieklubb vågar idag luta sig tillbaks och tro att kulturen ska greja biffen.
Få - om ens någon - håller på och skriver folk på näsan.
Hockeyn genomgår en "kulturrevolution" som du verkar antingen ha missat eller helt har missförstått.
Jag tycker att det är jättekul att TAIF hade 1300 på en träningsmatch för några år sedan. Men publiksuccéer är färskvara och för OIK var detta troligen ett rekord - och det skedde igår. Jag förstår inte varför du inte kan se det positiva i det.
Det måste klia in i bomben med tanke på att du orkar lägga så mycket tid och energi på allt som händer här och som sagt "inte är någonting att yvas över".
21:e september anländer vi till Tingsryd och fyller hallen med över 1000 Karlskroniter.
Kanske inte heller något att yvas över.
Men vi hörs.
|
|
|
Post by Les Paul on Aug 16, 2008 23:46:33 GMT 1
HV/71 hade ca 40 (inklusive mig) på sin premiärträning Brynäs hade över 3000 på sin jippoträning Gissa om Brynäs regerar i Elitserien! Och gissa om HV är avundsjuka på Brynäs!! Mörrum har haft "över 900" på sina jippoträningar enligt blekingetidningar de senaste åren. Alla andra har varit sååå imponerade och haft sååå stor respekt för Mörrum de senaste åren! Eller??? Du kallar detta sakligt inlägg. Jag tycker det är en provokation. Varför får inte vi glädjas med våra publiksiffror,sportsliga framgångar och det mediala intresse som KHK skapar? Vi är nöjda med det även om vi inte kommer upp i taifs klass och alla andra elitklubbar från hockeyns begynnelse.
|
|
|
Post by kraftwerk on Aug 17, 2008 8:25:06 GMT 1
HV/71 hade ca 40 (inklusive mig) på sin premiärträning Brynäs hade över 3000 på sin jippoträning Gissa om Brynäs regerar i Elitserien! Och gissa om HV är avundsjuka på Brynäs!! Mörrum har haft "över 900" på sina jippoträningar enligt blekingetidningar de senaste åren. Alla andra har varit sååå imponerade och haft sååå stor respekt för Mörrum de senaste åren! Eller??? Du kallar detta sakligt inlägg. Jag tycker det är en provokation. Varför får inte vi glädjas med våra publiksiffror,sportsliga framgångar och det mediala intresse som KHK skapar? Vi är nöjda med det även om vi inte kommer upp i taifs klass och alla andra elitklubbar från hockeyns begynnelse. Tror det bottnar i lite avund och rädsla tyvärr
|
|
|
Post by Basbatten on Aug 17, 2008 10:16:30 GMT 1
Tror det bottnar i lite avund och rädsla tyvärr Jo, nog är det så alltid. Den kungliga svenska avundsjukan tillåter ingen individ eller gruppering att oattackerat njuta av framgångens sötma. I detta läge, där Karlskrona Hockeyklubb surfar på framgångens våg, tillgrips olika metoder i syfte att plocka ner "poplaget" på jorden. Någon har då kommit fram till att kultur, tradition och historik är grundpelarna på vilka en idrottsförening är uppbyggd. Ingen KTH och det är kört. Med risk för att jorden skall rämna och domedagen infinna sig påstår jag att man klarar sig ganska bra med en stabil förening med stabil ekonomi och gedigen organisation, ett älskat representationslag, en modern arena, en hängiven och stor publik samt ett dj--la drag i största allmänhet. Ni som har hittat hit utifrån får ursäkta men faktum är att detta upplever man i "Staun" . Upplevs det i Olofström? Upplevs det i Tingsryd?
|
|
Johan "darkstrom" Dahlquist
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Aug 28, 2008 7:23:15 GMT 1
Tror det bottnar i lite avund och rädsla tyvärr Jo, nog är det så alltid. Den kungliga svenska avundsjukan tillåter ingen individ eller gruppering att oattackerat njuta av framgångens sötma. I detta läge, där Karlskrona Hockeyklubb surfar på framgångens våg, tillgrips olika metoder i syfte att plocka ner "poplaget" på jorden. Någon har då kommit fram till att kultur, tradition och historik är grundpelarna på vilka en idrottsförening är uppbyggd. Ingen KTH och det är kört. Med risk för att jorden skall rämna och domedagen infinna sig påstår jag att man klarar sig ganska bra med en stabil förening med stabil ekonomi och gedigen organisation, ett älskat representationslag, en modern arena, en hängiven och stor publik samt ett dj--la drag i största allmänhet. Ni som har hittat hit utifrån får ursäkta men faktum är att detta upplever man i "Staun" . Upplevs det i Olofström? Upplevs det i Tingsryd? Inte för att vara sån, men att begränsa detta fenomenet till sverige är en grov underdrift, det ligger i människans natur att vara avundsjuk :>
|
|
|
Post by Basbatten on Aug 28, 2008 18:02:22 GMT 1
Hallå där min bäste Darkstrom. Jag begränsar inte fenomenet avundsjuka till Svea rike. Min formulering utesluter inte omvärlden. Däremot kan avundsjuka betraktas som ett nationellt fenomen bland de åtskilliga svenskar som är familjära med begreppet Jantelagen. Man skall inte djävlas med gammalt folk så det så ;D
|
|