|
Post by Sardaukar on Jan 22, 2006 0:46:11 GMT 1
JA ,precis ni som håller med mig! Tack JJB. Hall och nr. 10 i Diö skulle bli mkt bra i tvåan. I rätt omgivnig så skulle det funka. Visst att värva in spelare från allsvenskan el div ett,inte mig emot . Men det kosta oxå. Men man ska kanske försöka att plocka russinen i kakan idiv lll . det kan bli billigare så. Värva Hall o Håkan!!!! Russinen är förmodligen redan urplockade ur kakan, speciellt i skåne regionen där det finns hur många div 1 och div 2 klubbar som helst! Tror det är bättre att satsa på annat än div 3 spelare ifall KHK ska komma någonstans. Hur många bra spelare finns inte i tvåan eller ettan? Värva inga div3 spelare.... Tänk om alla lag tänkte så. Då hade det varit omöjligt för en div3-spelare att avancera. KRIF hade iaf mage nog att värva Peter Karlsson som exempel.
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 22, 2006 1:02:34 GMT 1
Russinen är förmodligen redan urplockade ur kakan, speciellt i skåne regionen där det finns hur många div 1 och div 2 klubbar som helst! Tror det är bättre att satsa på annat än div 3 spelare ifall KHK ska komma någonstans. Hur många bra spelare finns inte i tvåan eller ettan? Värva inga div3 spelare.... Tänk om alla lag tänkte så. Då hade det varit omöjligt för en div3-spelare att avancera. KRIF hade iaf mage nog att värva Peter Karlsson som exempel. ´ Har Peter K tillfört så mycket då? 19 matcher spelade 7 Peter Karlsson 4 6 10
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 22, 2006 1:48:03 GMT 1
Tänk om alla lag tänkte så. Då hade det varit omöjligt för en div3-spelare att avancera. KRIF hade iaf mage nog att värva Peter Karlsson som exempel. ´ Har Peter K tillfört så mycket då? 19 matcher spelade 7 Peter Karlsson 4 6 10 Ja enligt kallingarna själva. Siffror är ju inte så intressant för en back heller. redskins.10.forumer.com/viewtopic.php?t=7
|
|
|
Post by youngblood on Jan 22, 2006 8:10:08 GMT 1
OM nu KHK går upp så tror jag nog att ledningen i KHK vet vad som krävs för att spela i div2 och kommer därför att ställa större krav på sponsorer,publik. Tex jag hade inte gnällt om de hade redan nu höjt inträdet till 70:- respektive 40:- för att kunna rusta för nästa säsong.l Visst jag vet att jag går in gratis men jag betalar alltid för en av grabbarna och smäller en hel del inne i arenan via kiosken och övrigt.
En liten ide gällande alla men framför allt vi i "klacken" Jag utmannar alla att köpa en puck i pucktävlingen och redan där se till att intäkterna ökar.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 22, 2006 8:15:43 GMT 1
|
|
|
Post by HF on Jan 22, 2006 9:20:02 GMT 1
Tänk om alla lag tänkte så. Då hade det varit omöjligt för en div3-spelare att avancera. KRIF hade iaf mage nog att värva Peter Karlsson som exempel. ´ Har Peter K tillfört så mycket då? 19 matcher spelade 7 Peter Karlsson 4 6 10 så du tycker inte det är bra med 10 poäng på 19 matcher för en back...
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 22, 2006 9:56:52 GMT 1
Han har gjort 44 p hittills denna säsong! Värva Hall ! Håller med, värva Hall han lär även hålla för att spela i div. 2 utan problem. Vilken miss Trelleborg o andra klubbar gjort som inte värvat denna stjärna ........ Hall har försökt i både ettan o tvåan utan framgång. Men det är ju poulistiskt att lyfta fram en spelare som gör många poäng. Vem vet det kanske finns en sueprback i Åstorp som knappt gjort en poäng men trots det skulle betyda mer i KHK ? Men egentligen behöver jag inte argumentera nog. Jag känner mig lugn eftersom jag utgår från att KHK har högre ambitioner vad gäller nyförvärven än många i forumet.
|
|
|
Post by Jojkrider on Jan 22, 2006 14:25:15 GMT 1
Klarar Nacka att värva så här borde KHK greja det till nästa säsong också
Sxat fån Nackas hemsida
"När vi andra käkade julskinka och drack glögg jobbade sportchefen extra hårt med att ytterligare förstärka laget inför det - förhoppningsvis - stundande kvalet. Och det var mödan värt. Bland flera lyckade värvningar är det kanske framförallt två som märks: Jonas Blanck, som kom till Nacka från Rögle i början av säsongen men som, hamnade i Hammarby är tillbaka i Nacka Ishall. Jakob Gunler, från Luleå, via Trångsund till Nacka. Jakob är kanske den mest meriterade spelaren i hela Alltvåan med bland annat ett SM-guld med Luleå i bagaget. Kolla in truppen på A-lagssidan."
|
|
|
Post by HF on Jan 22, 2006 19:14:33 GMT 1
Håller med, värva Hall han lär även hålla för att spela i div. 2 utan problem. Vilken miss Trelleborg o andra klubbar gjort som inte värvat denna stjärna ........ Vem vet det kanske finns en sueprback i Åstorp som knappt gjort en poäng men trots det skulle betyda mer i KHK ? Jag känner mig lugn eftersom jag utgår från att KHK har högre ambitioner vad gäller nyförvärven än många i forumet. håller med fullständigt
|
|
|
Post by pirre on Apr 9, 2006 7:21:49 GMT 1
Hittade detta på DIÖ´s hemsida! Vi blir tydligen inte av med vissa lag ;D Planeringen igång för säsongen 06/07! 2006-04-08 11:41:13 Diö Hockey planerar för att ta steget upp till div 2. Vi har under 3 år jobbat fram en stabil grund att stå på och nu känner vi oss mogna att ta steget upp till nästa serienivå. Du kommer att kunna följa hur A-laget tar form, aktiviteter kring juniorlaget...
|
|
|
Post by kraftwerk on Apr 9, 2006 8:04:28 GMT 1
Hittade detta på DIÖ´s hemsida! Vi blir tydligen inte av med vissa lag ;D Planeringen igång för säsongen 06/07! 2006-04-08 11:41:13 Diö Hockey planerar för att ta steget upp till div 2. Vi har under 3 år jobbat fram en stabil grund att stå på och nu känner vi oss mogna att ta steget upp till nästa serienivå. Du kommer att kunna följa hur A-laget tar form, aktiviteter kring juniorlaget... De hade 20 st ur egna jun-leden förra säsongen ! Respekt ! om de nu spetsar med ett par utifrån så blir de att räkna med.
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 9, 2006 11:15:05 GMT 1
Hittade detta på DIÖ´s hemsida! Vi blir tydligen inte av med vissa lag ;D Planeringen igång för säsongen 06/07! 2006-04-08 11:41:13 Diö Hockey planerar för att ta steget upp till div 2. Vi har under 3 år jobbat fram en stabil grund att stå på och nu känner vi oss mogna att ta steget upp till nästa serienivå. Du kommer att kunna följa hur A-laget tar form, aktiviteter kring juniorlaget... Hmm...okej. Ska bli kul att se hur detta utvecklar sig. De kommer få det tufft tror jag.
|
|
|
Post by Loppan on Apr 10, 2006 18:55:10 GMT 1
Nä,ni slipper oss inte, Diö är på G.....En del spelare va erbjudna att gå till Alvesta,men då hälsade några dom,att gör ni så så ses vi i kvalet,för Alvesta kommer ramla ner då de knappt har ett A-lag och Diö går vidare...och då ändrade dom sig..........Tycker ni kan va lite schyssta och ge killarna en chans:)
|
|
|
Post by Loppan on Apr 10, 2006 18:59:49 GMT 1
Och förresten,ska NI stanna kvar i 2.an? ?? Trodde jag blev supporter i ett lag som skulle till 1.an?
|
|
|
Post by pirre on Apr 10, 2006 18:11:06 GMT 1
Och förresten,ska NI stanna kvar i 2.an? ?? Trodde jag blev supporter i ett lag som skulle till 1.an? Jag ger tvåan max 2 år sen HEJDÅ ses i ettan!
|
|