|
Post by tanstari on Feb 9, 2006 11:30:00 GMT 1
Jimmy Andersson får 5 matchers avstängning Påföljden på Jimmys matchstraff i Sölvesborg 29/1 blev en avstängning till 20/2. Detta innebär att Jimmy är spelklar till bortamatchen mot Åstorp som avslutar grundserien. Totalt avstängdes Jimmy således från spel i 5 matcher. saxat från KHKs hemsida och jag tyckte det var hårt att han inte fick spela resten av matchen Bergqvist vilken skandal han är
|
|
|
Post by newman on Feb 9, 2006 11:32:21 GMT 1
Låter som ett tidigt aprilskämt!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 9, 2006 11:32:51 GMT 1
Alldeles för hårt straff för Jimmy, Bergqvist var ett tillräckligt hårt straff för hela KHK.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 9, 2006 11:37:47 GMT 1
Hmm, vad var det som hände? Exakt!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 9, 2006 11:40:00 GMT 1
Jimmy kastade handskarna och visade vem som var bäst på boxas.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 9, 2006 11:42:03 GMT 1
Jimmy kastade handskarna och visade vem som var bäst på boxas. Vilken klant
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 9, 2006 11:43:27 GMT 1
Japp, det vara han (Sölvsborgaren) fick inte in ett enda slag.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 9, 2006 11:55:02 GMT 1
Så du menar att du försvarar sån idioti? (Det går väl att nita nån med handskarna på)
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 9, 2006 12:07:38 GMT 1
Måste jag hålla med om att det var klantigt att kasta handskarna. Han borde veta påföljderna.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Feb 9, 2006 12:13:02 GMT 1
Så du menar att du försvarar sån idioti? (Det går väl att nita nån med handskarna på) Det är jävligt svårt att knocka någon med hockeyhandskar det är bara att hoppas på att tönten verkligen förtjänade en ordentlig omgång.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 9, 2006 12:20:05 GMT 1
Så du menar att du försvarar sån idioti? (Det går väl att nita nån med handskarna på) Det är svårt att nita någon överhuvudtaget med eller utan handskar när man står på ett par skridskor och vevar. Personligen tyker jag att det hade räckt med matchstraff för slagsmål, det finns mycket värre saker som man borde får hårdare straff för. Sedan hade det alldrig det nog aldrig blivit något slagsmål om dumhuvudet (Bergqvist) inte dömt till SIK´s fördel hela matchen, det var nog frustration som utlöste det hela.
|
|
|
Post by tanstari on Feb 9, 2006 12:31:39 GMT 1
jimmy kastade inte hadskarna de var på hela tiden.
|
|
|
Post by HF on Feb 9, 2006 12:33:20 GMT 1
Tobbe hade visst skrivit ett brev som gjorde att straffet inte blev längre, kkunde blivit över kvalet också annars.
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 9, 2006 12:59:25 GMT 1
Jag vet inte vad som hände och jag kan egentligen inte yttra mig i frågan om avstängningen men jag gör det ändå.
Vi som har sett hockey under dom senaste femton åren vet att skaderisken vid slagsmål är mindre (minimal) än en tackling i ryggen, mot huvudet, slashing och spearing mot mjukdelar. Jag tycker att domarna SKA ta till nolltolerans mot sådana händelser och våga rapportera det till förbundet så att "grisspelarna" får kännbara straff. Jag är inte för våld ihop med ishockey men ishockey är ju en kampsport man mot man.
|
|
|
Post by Staffan on Feb 9, 2006 14:07:52 GMT 1
Felet var ju inte bara att han slogs. När man fortsätter att banka ursinnigt på en spelre som redan ligger ner så tycker jag det är motiverat med några matchers avstängning.
|
|