|
Post by Professorn on Mar 11, 2008 23:08:39 GMT 1
Tycker att det är bättre att starta en ny tråd som handlar om "silly season" inför nästa säsong. Hoppas att det blir spel i ettan så kommer detta bli riktigt trevligt!!!
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:10:52 GMT 1
Jag var lite kvick inan idag som skrev i gamla "silly tråden".
Håller dock med om vad Dragskott sa. Vi ger killarna lugn och ro nu och startar Silly tråden efter kvalet.
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Mäki on Mar 11, 2008 23:38:42 GMT 1
Vi väntar med spekulationer tills säsongen är avslutad?
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 11, 2008 23:44:48 GMT 1
Vi väntar med spekulationer tills säsongen är avslutad? Sant !!!!
|
|
|
Post by #72 Foppa on Mar 12, 2008 8:40:55 GMT 1
På flera andra supporterforum så låser man tråden "Silly Season" tills det verkligen är dags för silly.... vore inte det nåt? Tycker som ovanstående, låt de hjältar som är på isen nu, få spela i lugn och ro!
|
|
|
Post by BigDog on Mar 21, 2008 20:41:26 GMT 1
På flera andra supporterforum så låser man tråden "Silly Season" tills det verkligen är dags för silly.... vore inte det nåt? Tycker som ovanstående, låt de hjältar som är på isen nu, få spela i lugn och ro! WORD
|
|
|
Post by hockeykhk on Mar 21, 2008 22:27:08 GMT 1
jag tror inte det är stressande för spelarna att se vad vi tycker o tänker - tvärtom för de som velar, de blir peppade att stanna om supportrarna vill det! :-)
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 22, 2008 8:47:13 GMT 1
jag tror inte det är stressande för spelarna att se vad vi tycker o tänker - tvärtom för de som velar, de blir peppade att stanna om supportrarna vill det! :-) Men det är nog inte just nu de ska fundera på det. Det kan de göra efter 2 april
|
|
|
Post by Joewson on Mar 22, 2008 11:43:22 GMT 1
Spelarna läser inte på forumet. Så vi kan spekulera bäst vi vill.
|
|
|
Post by offe1988 on Mar 22, 2008 11:50:54 GMT 1
Klart dem gör!!!!! en del i alla fall
|
|
|
Post by Joewson on Mar 22, 2008 15:18:03 GMT 1
Jag har hört att man ska köpa ut Lidström, Zetterberg och Holmström från sina NHL-kontrakt. De ville spela för en förening som var på väg upp. Men det var bara om vi går upp till div1.
Seriöst, jag vet att det är silly season snart men lite eftertanke innan man postar ett silly rykte hade varit bra. Att Prestberg skulle gå till KHK är lika sannolikt som att de tre jag nämnde ovan går till KHK. Att tillexempel J.Svensson skulle gå till KHK ser jag inte som en omöjlighet, men elitseriespelare känns ganska osannolikt. Det viktigaste är väl att vi får behålla de spelare som vi har nu. De flesta av dem iaf.
OBS. Sarkasm när jag sa att Lidström, Holmström och Z är på väg ifall det var någon som tog det på allvar. Det är bara rykten. OBS.
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 22, 2008 15:24:33 GMT 1
Jag har hört att man ska köpa ut Lidström, Zetterberg och Holmström från sina NHL-kontrakt. De ville spela för en förening som var på väg upp. Men det var bara om vi går upp till div1. Seriöst, jag vet att det är silly season snart men lite eftertanke innan man postar ett silly rykte hade varit bra. Att Prestberg skulle gå till KHK är lika sannolikt som att de tre jag nämnde ovan går till KHK. Att tillexempel J.Svensson skulle gå till KHK ser jag inte som en omöjlighet, men elitseriespelare känns ganska osannolikt. Det viktigaste är väl att vi får behålla de spelare som vi har nu. De flesta av dem iaf. OBS. Sarkasm när jag sa att Lidström, Holmström och Z är på väg ifall det var någon som tog det på allvar. Det är bara rykten. OBS. Vad är din poäng med detta inlägg? Otydligare än så kan det nog inte bli!!
|
|
|
Post by Joewson on Mar 22, 2008 15:36:27 GMT 1
Jag menar att man kan hålla det på en rimlig nivå. Det är så meningslöst att ens diskutera Prestbergs vara eller icke vara i KHK. Ska vi höra sillyrykten så ska de iaf vara rimliga. Och att Prestberg skulle välja KHK är totalt UTESLUTET.
Vill faktiskt få upp ögonen för att dels:
1. Vi är INTE klara för div1. 2. Vi har inga resurser för att värva elitseriespelare. 3. Kanske bättre ifall vi kan behålla många från den truppen vi redan har.
Jag och många andra med mig tycker det är roligare att höra om rimliga värvningar istället för Prestberg och Weinhandl tillexempel. Det finns ju människor som tror att vi har resurser till sådnana värvningar men vi är LÅNGT ifrån den verkligheten. Vissa här inne tror att vi kan lägga flera miljoner på en enda värvning.
|
|
|
Post by HF on Mar 22, 2008 15:42:27 GMT 1
Jag menar att man kan hålla det på en rimlig nivå. Det är så meningslöst att ens diskutera Prestbergs vara eller icke vara i KHK. Ska vi höra sillyrykten så ska de iaf vara rimliga. Och att Prestberg skulle välja KHK är totalt UTESLUTET. Vill faktiskt få upp ögonen för att dels: 1. Vi är INTE klara för div1. 2. Vi har inga resurser för att värva elitseriespelare. 3. Kanske bättre ifall vi kan behålla många från den truppen vi redan har. Jag och många andra med mig tycker det är roligare att höra om rimliga värvningar istället för Prestberg och Weinhandl tillexempel. Det finns ju människor som tror att vi har resurser till sådnana värvningar men vi är LÅNGT ifrån den verkligheten. Vissa här inne tror att vi kan lägga flera miljoner på en enda värvning. jag tror inte Prestberg inlägget var direkt allvarligt menat...
|
|
|
Post by Joewson on Mar 22, 2008 16:01:44 GMT 1
Det är bara det att det finns människor som tror att det är allvar. Att vi har resurser för att värva elitseriespelare. Men att Arto Miettinen, Larry Pilut och Anders Åkesson kändes omöjligt inför säsongen men blev verklighet senare kan jag inte förneka. Man får drömma, men om det är extrema rykten så kan man väl ha en källa eller något som kan styrka det man säger. Annars kan man ju bara ta valfri elitspelare och säga att de är på väg hit.
Om jag ska vara helt ärlig så är jag väldigt nöjd om man kan behålla nuvarande trupp. Behöver spetsa lite med ett par spelare men om man kan behålla nuvarande trupp så hade det varit väldigt bra inför framtiden!
|
|