|
Post by Jonas74 on Mar 22, 2008 16:18:26 GMT 1
Det är bara det att det finns människor som tror att det är allvar. Att vi har resurser för att värva elitseriespelare. Men att Arto Miettinen, Larry Pilut och Anders Åkesson kändes omöjligt inför säsongen men blev verklighet senare kan jag inte förneka. Man får drömma, men om det är extrema rykten så kan man väl ha en källa eller något som kan styrka det man säger. Annars kan man ju bara ta valfri elitspelare och säga att de är på väg hit. Om jag ska vara helt ärlig så är jag väldigt nöjd om man kan behålla nuvarande trupp. Behöver spetsa lite med ett par spelare men om man kan behålla nuvarande trupp så hade det varit väldigt bra inför framtiden! Precis, postar man en "silly värvning" så bör eller skall källan även den anges. Det vore mest rättvist mot alla.
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 22, 2008 16:24:41 GMT 1
Då förstår jag vad du menar och kan hålla med!
Det är väldigt många på detta forum som hävdar saker utan att ange någon källa överhuvudtaget.
"Jag träffade en på stan som sa så" tycker inte jag duger ens i en silly season tråd!!
Och ännu drygare är väl alla de som påstår "Jag har hört att det är en så och så meriterad spelare på väg till KHK" och sen kommer nästa "Då har vi nog hört samma"..... ;D
Helt meningslöst!!
Har man något att tillföra diskussionen så ut med språket, annars kan man lika gärna låta bli. Och har man något med substans i så ange gärna var det kommer ifrån!
Så tycker jag iallafall! Finns säkert avvikande åsikter på detta, och det är helt OK för mig!
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 22, 2008 16:26:31 GMT 1
Och har man dessutom fått höra något i förtoende från någon som är involverad, så borde man definitivt inte ens knysta om det här. Så kom inte med sådana argument för att INTE tala klarspråk!!
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 22, 2008 18:10:16 GMT 1
Då förstår jag vad du menar och kan hålla med! Det är väldigt många på detta forum som hävdar saker utan att ange någon källa överhuvudtaget. "Jag träffade en på stan som sa så" tycker inte jag duger ens i en silly season tråd!! Och ännu drygare är väl alla de som påstår "Jag har hört att det är en så och så meriterad spelare på väg till KHK" och sen kommer nästa "Då har vi nog hört samma"..... ;D Helt meningslöst!! Har man något att tillföra diskussionen så ut med språket, annars kan man lika gärna låta bli. Och har man något med substans i så ange gärna var det kommer ifrån! Så tycker jag iallafall! Finns säkert avvikande åsikter på detta, och det är helt OK för mig! även i denna fråga delar jag din uppfattning
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 22, 2008 18:23:58 GMT 1
Håller inte med! Ska det vara Silly så ska det! ;D Men skämta inte om gamla sura FBK:are i den närmsta framtiden... Jag är lite dålig i magen och vill gärna behålla det jag äter...
|
|
|
Post by Joewson on Mar 22, 2008 18:44:02 GMT 1
Då förstår jag vad du menar och kan hålla med! Det är väldigt många på detta forum som hävdar saker utan att ange någon källa överhuvudtaget. "Jag träffade en på stan som sa så" tycker inte jag duger ens i en silly season tråd!! Och ännu drygare är väl alla de som påstår "Jag har hört att det är en så och så meriterad spelare på väg till KHK" och sen kommer nästa "Då har vi nog hört samma"..... ;D Helt meningslöst!! Har man något att tillföra diskussionen så ut med språket, annars kan man lika gärna låta bli. Och har man något med substans i så ange gärna var det kommer ifrån! Så tycker jag iallafall! Finns säkert avvikande åsikter på detta, och det är helt OK för mig! Kunde inte sagt det bättre själv. Har man något att säga så kan man prata klarspråk!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 22, 2008 19:56:10 GMT 1
Söderström till mjölby gick ju, så man ska aldrig säga aldrig! Men givetvis blir det roligare om det finns substans i ryktena!
|
|
|
Post by HF on Mar 22, 2008 20:58:55 GMT 1
Söderström till mjölby gick ju, så man ska aldrig säga aldrig! Men givetvis blir det roligare om det finns substans i ryktena! Eller lägger man ut ett falsk ryckte bara för att lura tidningsfolket, har ju lyckats förr... ;D
|
|
|
Post by billibutt on Mar 22, 2008 21:15:44 GMT 1
Det blir betydligt dyrare att lira i Ettan !!!Visst har Klubben pengar men inga överdrivena summor.Jag tror att det kostar runt 1.5 miljoner att lira i tvåan med alla omkostnader och det lär kosta mist en miljon till att lira i ettan så mycket mer pengar finns det nog inte ........DETTA ÄR VAD JAG TROR I ALLA FALL.
|
|
|
Post by Les Paul on Mar 22, 2008 22:15:33 GMT 1
Söderström till mjölby gick ju, så man ska aldrig säga aldrig! Men givetvis blir det roligare om det finns substans i ryktena! Eller lägger man ut ett falsk ryckte bara för att lura tidningsfolket, har ju lyckats förr... ;D Inte bara tidningsfolk, du vet vem.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 23, 2008 10:31:48 GMT 1
Söderström till mjölby gick ju, så man ska aldrig säga aldrig! Men givetvis blir det roligare om det finns substans i ryktena! Nu finns dock inget elitserielag i denna regionen. Uffe ville ju inte flytta från Linköping, så Mjölby låg närmast till hands.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 23, 2008 13:47:05 GMT 1
Söderström till mjölby gick ju, så man ska aldrig säga aldrig! Men givetvis blir det roligare om det finns substans i ryktena! Eller lägger man ut ett falsk ryckte bara för att lura tidningsfolket, har ju lyckats förr... ;D ;D ;D När det gäller söderström så vet jag att det var ett undantag! Har däremot hört att det varit en allsvensk spelare med på KHKs träningar nu!
|
|
|
Post by kex on Mar 23, 2008 13:49:06 GMT 1
Eller lägger man ut ett falsk ryckte bara för att lura tidningsfolket, har ju lyckats förr... ;D ;D ;D När det gäller söderström så vet jag att det var ett undantag! Har däremot hört att det varit en allsvensk spelare med på KHKs träningar nu! Kan de vara en från Oskarshamn ?
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 23, 2008 13:52:19 GMT 1
Eller lägger man ut ett falsk ryckte bara för att lura tidningsfolket, har ju lyckats förr... ;D ;D ;D När det gäller söderström så vet jag att det var ett undantag! Har däremot hört att det varit en allsvensk spelare med på KHKs träningar nu! Från nån du mötte på stan eller?
|
|
|
Post by Joewson on Mar 23, 2008 15:46:19 GMT 1
Håller med dig chilipulver. Prata i klarspråk! Vet ni något så öppna munnen och säg vart ni hört det från! Jag hoppas på J.Svensson. Det gör jag och det tänker jag inte förneka. Men jag vill hellre att KHK blir klara för div1 ikväll (nästan klara iaf).
|
|