|
Post by offe1988 on Mar 26, 2008 23:15:09 GMT 1
hoppas att khk värva lite allsvenska spelare så att dom får ett stabilt div 1 lag khk i ettan Tror inte KHK har råd att värva mer än max tre spelare från Allsvenskan. Stor skillnad på löner i div 1 och 2 mot Allsvenskan
|
|
|
Post by hockeykhk on Mar 26, 2008 23:37:51 GMT 1
Henning vet vilken nivå han vill vara på och kommer säkert att välja efter det. Det krävs en hel del av div.1 spelare idag. Familjen går alltid först. Däremot tror jag att han fixar att träna upp sig till div.1 nivå. vad "träna upp sig" - han håller väl klass så d räcker o blir över i truppen? Rutin från div1 & allsvenskan lyser igenom i de vitkiga matcherna vi haft!
|
|
|
Post by charlie on Mar 26, 2008 23:55:29 GMT 1
Mitt tips: Larry blir spelande assisterande tränare. Vad får jag för odds ? Hur ska du få bort Tobbe från båset..(där han f ö inte hör hemma..)? Nej, det har ju verkligen varit ett misslyckat drag... Ifjol var han inte i båset. Det gick ju fin-fint.
|
|
|
Post by charlie on Mar 27, 2008 0:01:04 GMT 1
Hur ska du få bort Tobbe från båset..(där han f ö inte hör hemma..)? Jag undrar också hur det blir med Tobbe i båset nästa år. Denna diskussion har vi haft innan, men jag tycker fortfarande att sportchefen inte ska vara i båset. Beror det inte på hur arbetsbeskrivningen ser ut? Bortsett från att du verkar misstycka att en person med titeln "Sportchef" ska vara i båset, vilka andra skäl ser du som hindrar att han jobbar vidare med något han bevisligen verkar vara förbannat bra på? Han kanske rent av coachar oss upp i allettan... Det krävs nog en hel del av den gode Karlsson innan en del här ger honom det erkännande han verkligen förtjänar. Trodde bara det var Connie Nilsson kvar ibland de klentrogna...
|
|
|
Post by charlie on Mar 27, 2008 0:04:26 GMT 1
Hej alla hockeyälskare, Först och främst ett stort grattis till KHK med organisation till (vad som i alla fall verkar klart) avancemang till div 1. Som inflyttad och tillika f.d. spelare (dock ej KIK) så gläds jag åt att det äntligen börjar ta sig med hockeyn i "staun". Kommer ihåg mina enda 2 besök i gamla hallen (sicket rövhål till hall det var) med blandad förtjusning och tycker nya hallen är fantastisk trots allt grått (verför inga KHK flaggor som täcker cementen). Har läst lite om spekulationerna kring avancemanget och spelarvärvningar. Lite av problemet är ju att nu börjar hockeykillarna kosta pengar (även om Pilluten, Åkeman och R2 säkert inte är gratis). Som jag förstått det så är det 2 killar Svensson och en Nybroback som är från orten. Kul, en riktig bonus för er vore om Svensson kom till KHK, jag har hört från fd. "kollegor" att han gjort en kanonsäsong i Oskarshamn, är en kille med karaktär och har en motor som aldrig stannar. Samtidigt, och nu blir jag ogillad, varför ska grabben gå till div 1 och det är detta som är ert problem nu. Div 1 är en dyr serie utan att den är tillräckligt bra för att attrahera duktiga unga killar långsiktigt. Unga killar ser ofta div 1 som något de temporärt ska stanna i, helst 1 år inte mer, för att sedan avancera alternativt så har ni äldre killar som kliver ner från allsvenskan (för "trust me") inte många elitseriegrabbar kommer höra av sig p.g.a. den goa stämningen i hallen om det inte samtidigt följer 40+ lök i månaden och ett bra framtidsjobb. Någon på forumet nämnde att det gäller att bygga långsiktigt, helt rätt. Satsa på att hitta unga killar i lägre divisioner som ni kan skola i KHK, var beredda på att få ha dem i 2-3 säsonger (max om de är lovande) innan de drar vidare i karriären. Bli kända som en klubb som inte jävlas med dem när de vill gå, då kommer ni kunna värva flera för det sprider sig direkt -> "gå till KHK de tar hand om dig och låter dig ta ett bra erbjudande". Se till att ni har 1-2 pappor i laget som är duktiga så höjer sig "snuttisarna". Kommer ihåg när jag var med mötte Borås med Nikolai "Drutten" Drotsjetski i laget. Herrjävlar vad han var bra och han höjde nivån på ett annars rätt mediokert gäng genom att de andra såg hur bra han var och höjde sig pga det. Nu kan ju inte alla värva ryska A-landslagsmän men ni förstår säkert principen. Se till att ni kan ta fram 1-2 egna produkter per år, dvs utveckla er juniorverksamhet (samma spelsystem i J20 som i a-laget så killarna kan hoppa in och känna sig hemma och VÄXA). Det viktigaste av allt, en bra organisation, tycker jag det verkar som ni har på gång (även om jag förvånas över andelen f.d. stavhoppar som finns i organisationen ). Sedan kommer kanske det viktigaste, ni som fans måste låta klubbledningen få arbetsro. Jag vet att det är svårt men för att ta det tydligaste exemplet, en förening får inte bli kär i en spelare (och det säger jag som gammal lirare). Många föreningar har sina "hjältar", det ska man ha och man ska behandla dom schysst (se ovan om unga grabbar) men många gånger håller man fast vid en spelare för länge för att fansen kräver det. För att ta ett konkret exempel, "Pilutten", har mött honom, go grabb, bra spelsinne och allt det där men killen är 40 bast (och ja jag vet att Christos är 46 och lirar i NHL men snälla jämför inte Pilut med gud fader själv) och både KHK och "Pilutten" skulle må bra av att dom pengarna han kostar läggs på något annat. Åkesson som jag kommer ihåg som center (när fan blev han back???) har också sett lite halvseg ut i de matcher jag sett (dock bara 2 så han kan ha haft 2 dåliga dagar). Ni kommer garanterat märka att en hel säsong i div 1 för ovanstående killar gör dem märkbart mera mänskligare än att komma in i ett gäng som redan går som tåget och få hur mycket kvalitetstid som helst i PP etc. Miettinen anser jag att ni ska sälja fort som fasen, sorry (hoppas jag har fel) men han blev bra först när Pilutten och Åkeman dök upp. Han ska ju kunna dra laget, annars tillför han inget och bör bytas ut direkt. Nåja, nu har man som "gammal" gnällt lite. Vill dock återigen ta tillfället i akt och gratulera föreningen, spelare och fans till avancemanget. Håller med på det mesta. Ja-sägare. ;D
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 27, 2008 0:04:34 GMT 1
Kanske enstaka matcher håller han klass men det krävs många kvällar och hårt arbete att hålla sig på topp. Att träna upp sig har inte alltid med fysik och tempo att göra, utan uppoffringar som kostar på sin familj. Det är ett val han och hans familj får göra. Har du egen familj så förstår du. Nu förstår jag inte vad du menar? Skall man träna upp familjen på att man själv kommer att vara borta?? Skumt!
|
|
|
Post by charlie on Mar 27, 2008 0:09:10 GMT 1
Allsvenskan?? Vi måste bli ett stabilt div 1 lag innan vi kan börja tänka å prata allsvenskan. Men visst inte fel å ha en kille som gör 50 p första året i en ny serie Hur mycket krävs för att bli stabila i ettan tror du?? Redan nu sa ju en Mörrumskille att vi var det bästa lag de mött efter jul...(och ändå spelade vi inte så bra som vi gjorde matcherna innan, tycker jag...). Dessutom har vi vunnit allt och en målskillnad på 39-4... Cembel sa till tidningen att det kanske behövdes en ny femma, bättre än de andra...så är vi nog redan o nosar på toppen... 8 nya spelare 35 nya sponsorer 200 fler i publiksnitt 2 nya korvkiosker Samt 1 st ny journalist (som klarar av att skriva om Mörrums förlust utan att släpa in våra lirare i en grinig "jag är så avundsjuk att jag snart inte står ut med mig själv"-kommentar. Ja, det är bara en lätt höftning.
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 27, 2008 0:11:33 GMT 1
Hur ska du få bort Tobbe från båset..(där han f ö inte hör hemma..)? Nej, det har ju verkligen varit ett misslyckat drag... Ifjol var han inte i båset. Det gick ju fin-fint. Nu tycker jag att du raljerar!! Vänta nu, gick det inte bra i serien förra året??? Har precis för mig att man nästintill gick obesegrade igenom? Jag har all respekt för Tobbe och tycker han gör ett kanonjobb nu, men det var väl knappast hans frånvaro i båset då som gjorde att man förlorade EN viktig match mot Grästorp!!! Fråga spelarna får du höra vad de säger om förra slutspelet. Det största problemet var att nyförvärven kom in för sent. Det blev rockader och osäkerhet i truppen. Vem var ansvarig för just den biten?? Det lärde man sig av till detta år!
|
|
|
Post by charlie on Mar 27, 2008 0:35:48 GMT 1
Nej, det har ju verkligen varit ett misslyckat drag... Ifjol var han inte i båset. Det gick ju fin-fint. Nu tycker jag att du raljerar!! Vänta nu, gick det inte bra i serien förra året??? Har precis för mig att man nästintill gick obesegrade igenom? Jag har all respekt för Tobbe och tycker han gör ett kanonjobb nu, men det var väl knappast hans frånvaro i båset då som gjorde att man förlorade EN viktig match mot Grästorp!!! Fråga spelarna får du höra vad de säger om förra slutspelet. Det största problemet var att nyförvärven kom in för sent. Det blev rockader och osäkerhet i truppen. Vem var ansvarig för just den biten?? Det lärde man sig av till detta år! Så fort jag uttrycker något som inte passar så raljerar jag. Spännande. Serievinsten i sig är inte värd ett smack. Motståndet var sämre och vi tog många på sängen i de första omgångarna. Bra? Ja, lysande bra. Kul? Japp. Oerhört. Men ett klokt spel över hela banan hade vi inte. Det tränades inte på. Vi förlorade inte en utan två matcher. De enda två vi inte fick förlora. Sorry. Nu raljerade jag visst igen. Och igen. Shit - det tar aldrig slut. Firma Micke & Tobbe har ett slutspelfacit - alltså när det verkligen gäller - som är lysande. Det får man när man bygger lag och lär människor att arbeta för varandra.
|
|
|
Post by Silly on Mar 27, 2008 9:31:52 GMT 1
Ni behöver nog en ny första målis med allsvensk kapacitet för att ta er längre upp i systemet än såhär.... Är däremot ganska övertygad om att övrigt spelar material räcker för att bli ett stabilt topplag i ettan, men ska ni ta klivet upp till Allsvenskan om några år så behövs det nog förstärkning. Så börja spara för guds skull =)
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 27, 2008 9:32:54 GMT 1
Nu tycker jag att du raljerar!! Vänta nu, gick det inte bra i serien förra året??? Har precis för mig att man nästintill gick obesegrade igenom? Jag har all respekt för Tobbe och tycker han gör ett kanonjobb nu, men det var väl knappast hans frånvaro i båset då som gjorde att man förlorade EN viktig match mot Grästorp!!! Fråga spelarna får du höra vad de säger om förra slutspelet. Det största problemet var att nyförvärven kom in för sent. Det blev rockader och osäkerhet i truppen. Vem var ansvarig för just den biten?? Det lärde man sig av till detta år! Så fort jag uttrycker något som inte passar så raljerar jag. Spännande. Serievinsten i sig är inte värd ett smack. Motståndet var sämre och vi tog många på sängen i de första omgångarna. Bra? Ja, lysande bra. Kul? Japp. Oerhört. Men ett klokt spel över hela banan hade vi inte. Det tränades inte på. Vi förlorade inte en utan två matcher. De enda två vi inte fick förlora. Sorry. Nu raljerade jag visst igen. Och igen. Shit - det tar aldrig slut. Firma Micke & Tobbe har ett slutspelfacit - alltså när det verkligen gäller - som är lysande. Det får man när man bygger lag och lär människor att arbeta för varandra. Jaja, du vet ju bäst som vanligt du allsmäktige hockeyorakel!! Har du inte funderat på att ställa dig i båset istället? Oj, nu raljerar jag också. Men det får du ta!!
|
|
|
Post by Ragulin on Mar 27, 2008 10:05:57 GMT 1
Här är en mycket bra målis som hade varit nåt att satsa på. Har sett honom ett antal matcher tidigare. Prislappen är väl den stora frågan men det kan ju vara värt ett försök. Sedan är ju frågan hur intresset är från en keeper av hans klass. www.eliteprospects.com/player.php?player=841
|
|
|
Post by offe1988 on Mar 27, 2008 10:12:47 GMT 1
Hv har kontrakt med han nästa säsong, Har har varit jävligt bra dem 10 matcher han har fått stå i år
|
|
|
Post by Jason on Mar 27, 2008 10:39:14 GMT 1
Kanske enstaka matcher håller han klass men det krävs många kvällar och hårt arbete att hålla sig på topp. Att träna upp sig har inte alltid med fysik och tempo att göra, utan uppoffringar som kostar på sin familj. Det är ett val han och hans familj får göra. Har du egen familj så förstår du. Nu förstår jag inte vad du menar? Skall man träna upp familjen på att man själv kommer att vara borta?? Skumt! Läs hans inlägg så förstår du förhoppningsvis! " Att träna upp sig har inte alltid med fysik och tempo att göra, utan uppoffringar som kostar på sin familj. Det är ett val han och hans familj får göra. Har du egen familj så förstår du."
|
|
|
Post by Ragulin on Mar 27, 2008 10:56:05 GMT 1
Hv har kontrakt med han nästa säsong, Har har varit jävligt bra dem 10 matcher han har fått stå i år Är han i HV nu?
|
|