|
Post by kraftwerk on Jan 16, 2009 14:43:23 GMT 1
Vi får leva i samma mörker som vanligt...get used to it... Klubben MÅSTE ha likviditetsproblem om man tar FL pengarna till en oprövad juniormålvakt... Eller också tog man intryck av kritiken som sa att FL-pengarna skulle användas varje säsong och inte fick sparas till nästa. Många sa ju att de skulle hoppa av FL-insamlingen om det inte blev någon ny spelare denna säsong. Självklart hade KHK kunnat finansiera denna målvakt utan FL-pengarna. Men gå gärna på årsmötet i maj och se den ekonomiska redovisningen. Skulle bli förvånad om det egna kapaitalet ligger under miljonen
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 16, 2009 15:00:51 GMT 1
KHK gör säkerligen ett antal hundratusen i vinst denna säsongen, vilket är enormt bra med tanke på hur läget ser ut framöver på bl.a sponsorsidan! Skulle sedan artistskatten sllopas ligger man bra till för att kunna erbjuda inhemska spelare lite extra mot andra klubbar!!
När det gäller FL pengarna måste det till lite struktur för hur dessa är tänkta att användas! Tex borde det tidigt framgå vilken typ av spelare pengarna ska gå till, forward,back,målvakt. Även när pengarna är tänkta att betalas ut, innan seriestart eller vid jul/nyår!
Eller bestämmer sig BB för att nästa års FL spelare är någon som redan finns i laget men som vi supportrar kan skänka pengar till för att spelaren ska kunna stanna. Tex Atte, Wahlqvist, Pontus!
Redovisningen av inkomna pengar måste också bli bättre och ska givetvis redovisas varje vecka oavsett hur mycket eller lite pengar det kommit in!
|
|
|
Post by chriande on Jan 16, 2009 15:09:27 GMT 1
Jag går alltid på Årsmötet, i år blir det extra intressant.
Så här sa man på förra årets: Nästa säsong räknar KHK med att omsätta runt 6,6 miljoner kronor,
Denna säsongen har det fram till i dag varit 44154 st åsk/100 kr=4.415.400kr på ett ungefär. Så om inte utgifterna rusat i höjden, har man snart nått målet bara med publiksiffrorna.
|
|
|
Post by mace on Jan 16, 2009 18:20:52 GMT 1
Alla FL pengar gick tydligen till Pontus.. Nu står de 0 kr på BB sida, Fan vad dyr han blev.. 7 matcher dryga 94 000 mer en 10 000 per match.. Hoppas de är värt det... Jag hörde idag att detta inte stämmer! Klubben fick allt som var på kontot men att Pontus inte får allt.
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 16, 2009 18:31:36 GMT 1
Alla FL pengar gick tydligen till Pontus.. Nu står de 0 kr på BB sida, Fan vad dyr han blev.. 7 matcher dryga 94 000 mer en 10 000 per match.. Hoppas de är värt det... Jag hörde idag att detta inte stämmer! Klubben fick allt som var på kontot men att Pontus inte får allt. Aha Okej, hur säker källa är de då ?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 16, 2009 18:41:26 GMT 1
Alla FL pengar gick tydligen till Pontus.. Nu står de 0 kr på BB sida, Fan vad dyr han blev.. 7 matcher dryga 94 000 mer en 10 000 per match.. Hoppas de är värt det... Jag hörde idag att detta inte stämmer! Klubben fick allt som var på kontot men att Pontus inte får allt. Då vill jag ha besked om vad klubben ska ha våra andra pengar till!
|
|
|
Post by mace on Jan 16, 2009 18:53:53 GMT 1
Jag hörde idag att detta inte stämmer! Klubben fick allt som var på kontot men att Pontus inte får allt. Aha Okej, hur säker källa är de då ? Hoppas på säker
|
|
|
Post by HF on Jan 16, 2009 18:55:48 GMT 1
Jag går alltid på Årsmötet, i år blir det extra intressant. Så här sa man på förra årets: Nästa säsong räknar KHK med att omsätta runt 6,6 miljoner kronor, Denna säsongen har det fram till i dag varit 44154 st åsk/100 kr=4.415.400kr på ett ungefär. Så om inte utgifterna rusat i höjden, har man snart nått målet bara med publiksiffrorna. Fast man kan ju nå målet med omstättning hur mycket utgifter man än har...
|
|
|
Post by HF on Jan 16, 2009 18:56:15 GMT 1
Jag hörde idag att detta inte stämmer! Klubben fick allt som var på kontot men att Pontus inte får allt. Då vill jag ha besked om vad klubben ska ha våra andra pengar till! Jag också.
|
|
|
Post by husnasarn on Jan 16, 2009 19:03:20 GMT 1
Det är fullständigt orimlig att vi ska anända FL-pengarna till att betala Pontus spel i KHK. Nu får ni kalla mig gnällig eller vad fan ni vill. Jag vill att KHK omedelbart ställer tillbaka varenda krona som ni fått av BB. Kan inte vara rimligt att kontraktera en junis på så få matcher med FL-pengar. FL-pengar ska användas till en artistspelare annars ska man omedelbart upphöra med insamling till FL. Vi lägger pengar i spannen i tron på att det ska komma en lirare en artist inte på en målvakt som kanske är en talang, hoppas vi och tror, har dom sagt i Frölunda mm. Visst Pontus kanske är en frälsare men det ursäktar inte att han är ett oprövat kort som INGEN vet är bra utan vi hoppas att han är det.
Folkets lirare är en etablerad spelare som kommer till en klubb för att hjälpa till med spetskompetens eller vara en publikmagnet. En spelare som ensam drar 500 till matcherna. En spelare som går igång på mycket publik. Var det gäller Pontus får vi hoppas att han klarar trycket som är ute i TAK.
Så slut på gnället för denna gången.
PS jag var också på träningen idag och det jag märkte är att Oskar inte tänker släppa spaden i första taget.
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 16, 2009 19:06:52 GMT 1
Det är fullständigt orimlig att vi ska anända FL-pengarna till att betala Pontus spel i KHK. Nu får ni kalla mig gnällig eller vad fan ni vill. Jag vill att KHK omedelbart ställer tillbaka varenda krona som ni fått av BB. Kan inte vara rimligt att kontraktera en junis på så få matcher med FL-pengar. FL-pengar ska användas till en artistspelare annars ska man omedelbart upphöra med insamling till FL. Vi lägger pengar i spannen i tron på att det ska komma en lirare en artist inte på en målvakt som kanske är en talang, hoppas vi och tror, har dom sagt i Frölunda mm. Visst Pontus kanske är en frälsare men det ursäktar inte att han är ett oprövat kort som INGEN vet är bra utan vi hoppas att han är det. Folkets lirare är en etablerad spelare som kommer till en klubb för att hjälpa till med spetskompetens eller vara en publikmagnet. En spelare som ensam drar 500 till matcherna. En spelare som går igång på mycket publik. Var det gäller Pontus får vi hoppas att han klarar trycket som är ute i TAK. Så slut på gnället för denna gången. PS jag var också på träningen idag och det jag märkte är att Oskar inte tänker släppa spaden i första taget. Tycker inte de var så mycket gnäll där... Tycker du fick me de mesta o de är så de ska vara som du säger... Jag håller med dig till fullo
|
|
|
Post by jompa on Jan 16, 2009 19:17:43 GMT 1
OAO antydde ju en forward också, kanske kommer en lirare till på dessa pengar.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 16, 2009 19:37:16 GMT 1
Då vill jag ha besked om vad klubben ska ha våra andra pengar till! Jag också. Pontus har inte fått alla pengarna! Bara en mindre del av dem. Men vad de andra pengarna ska användas till har jag inte fått svar på! Här måste infon bli betydligt tydligare! Enda anledningen till att man inte vill säga hur mycket som går till varje spelare är att man inte vill avslöja löner! Helt OK i vanliga fall, men inte när det gäller FL pengar som vi alla bidragit till. Kommer tydligen en förklaring om FL pengarna snart på BB sida!
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 16, 2009 19:52:56 GMT 1
Då vill jag ha besked om vad klubben ska ha våra andra pengar till! Jag också. Det är klart vi vill veta vad som händer med denna insamling och vad som är kvar. FL insamlingen är i ett dunkel som inte alls funkar.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Jan 16, 2009 20:42:59 GMT 1
Just nu känner jag att FL pengarna hade gjort störst nytta till en ny tränare. Micke Nilsson gapade och skrek på träningen som vanligt och precis som förr så såg det för bedrövligt ut. Det är ju ganska uppenbart att spelartruppen inte har något förtroende för Nilsson! En enda ordentlig träning har jag sett denna säsongen och då var Torbjörn Karlsson med!
(Varenda gaphals till tränare är just nu lediga, Bobo Simensson, Leif Strömberg, Leif Boork och Niklas Wikegård, det är ju rena rama smörgårdsbordet där ute!)
|
|