|
Post by Ragulin on Jan 16, 2009 10:05:21 GMT 1
Är för långdragen historia för att förklaraden via forum men hör av dig så kan jag förklara hur det ligger till med FL:) 0708-377 387 Du behöver inte förklara personligen YB. Det är nog många som vill veta detta. Jag vill bara veta om man länsade hela kontot för att få hit Pontus, eller om det finns pengar kvar? Som många sagt tidigare. Det går inte att köra sånt här bakom stängda dörrar. Då blir det nog tyvärr inte så mycket mer pengar till FL. Korten måste upp på bordet, gärna på hemsidan eller nåt annat. Redovisningen har varit rätt undermålig tidigare. Om man nu inte ens vill gå ut med aktuellt saldo på kontot så är man nog tyvärr på hal is. Detta sagt i välmening, för att upprätthålla förtoendet för FL insamlingen. Hoppas du förstod det. Förstår vad du menar Chili och jag har själv påpekat detta flera gånger. Infon om FL pengarna är för dålig. Alla som deltar vill ju veta vad som händer. Inget personligt mot någon bara en grej som jag tycker måste funka bättre för att kunna få ut så mycket som möjligt. Är Pontus finasierad av FL pengar?
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 16, 2009 10:07:29 GMT 1
Pontus Hansson är vår FL-Lirare 08/09 Ja, rätt tydligt.
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 16, 2009 10:08:43 GMT 1
Pontus Hansson är vår FL-Lirare 08/09 Ja, rätt tydligt. Fan, det var damm på monokeln!
|
|
|
Post by sollet on Jan 16, 2009 10:13:22 GMT 1
Ja, rätt tydligt. Fan, det var damm på monokeln! Hur länge har han signat, är det bara för resten av säsongen?
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 16, 2009 10:16:52 GMT 1
Fan, det var damm på monokeln! Hur länge har han signat, är det bara för resten av säsongen? Vad jag uppfattat så är det denna säsong.
|
|
|
Post by sollet on Jan 16, 2009 11:10:51 GMT 1
Hur länge har han signat, är det bara för resten av säsongen? Vad jag uppfattat så är det denna säsong. Kul att vi satsar långsiktigt
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 16, 2009 11:25:26 GMT 1
Alla FL pengar gick tydligen till Pontus.. Nu står de 0 kr på BB sida, Fan vad dyr han blev.. 7 matcher dryga 94 000 mer en 10 000 per match.. Hoppas de är värt det...
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 16, 2009 11:26:24 GMT 1
Alla FL pengar gick tydligen till Pontus.. Nu står de 0 kr på BB sida, Fan vad dyr han blev.. 7 matcher dryga 94 000 mer en 10 000 per match.. Hoppas de är värt det...
|
|
|
Post by sollet on Jan 16, 2009 11:28:44 GMT 1
Alla FL pengar gick tydligen till Pontus.. Nu står de 0 kr på BB sida, Fan vad dyr han blev.. 7 matcher dryga 94 000 mer en 10 000 per match.. Hoppas de är värt det... Nu får vi ta o se till att korven höjs till 25 för kokt 30 för grillad, hamburgare 50 spänn, dricka 30, negerbollar 25 m.m och på detta sätt finansiera en ev. förlängning av denna supermålvakt.
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 16, 2009 11:33:24 GMT 1
Nu får vi ta o se till att korven höjs till 25 för kokt 30 för grillad, hamburgare 50 spänn, dricka 30, negerbollar 25 m.m och på detta sätt finansiera en ev. förlängning av denna supermålvakt. Jaa de låter mera rimligt... Vet inte riktigt vad man ska säga om detta.. Jag HOPPAS verkligen de är värt dessa pengar.. De återstår o ser. fast kan vara en flopp värvning för den delen också.. Stog att han var klubblös? O hade han varit nått o ha så borde väll flera klubbar vart inblandande ? Någon som vet ?
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 16, 2009 11:54:01 GMT 1
NOLL.
Ja, det var det jag misstänkte när man inte ville säga det direkt. Men det är bra att informationen kommer ut. Bättre sent än aldrig.
Eftersom det inte handlade om någon övergångssumma eftersom han var klubblös. Ja då är det 93.000:- i lön och arbetsgivaravgifter för 7 matcher? Eller?
Jättesvårt att säga om det är väl investerade pengar. Det få tiden utvisa. Jag tror det! :-) Kul att det händer nåt i alla fall.
Om Pontus däremot blir bänkkamrat med Rådde, ja då är det en stor S_ _ _ _ _ _ !
|
|
|
Post by chriande on Jan 16, 2009 12:56:47 GMT 1
Jag måste säga att det är märkligt att man använder ALLA FL-pengarna till en spelare som i värsta fall bara kan reprecentera KHK / Blackbugs i 7 matcher.
Detär ju nästan absurt, att använda alla insamlade medel för spel i 1 månad, inte kan väl KHKs ekonomi vara så svag att man inte klarar av att kontraktera en målvakt 1 månad,
Om denna insamling ska leva vidare så måste det till klarare riktlinjer för när, var, hur pengarna ska användas. Jag är inte medlem i BB men har lagt en del i denna insamling, är det så här pengarna ska användas så blir det inte en krona i fortsättningen. Det finns inget sämre än ovisshet och otydlighet. Det känns nästan som KHK har lurat av BB dessa pengar.
Jag har inget emot värvningen av Pontus Hansson, men den kunde KHK klarat utan FL-pengarna.
Jag är inte intresserad av hur mycket han får i lön. Och vill inte ta detta via PM eller på annat sätt kontakta BB.
Det är upp till Blackbugs att förklara hur man tänkt, och kommer att arbeta med denna fråga i fortsättningen.
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 16, 2009 13:02:37 GMT 1
Så om allt stämmer så får han drygt 100 000 för en månad ? HELT SJUKT.....
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 16, 2009 13:43:08 GMT 1
Jag säger inget... så har jag inget sagt....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 16, 2009 14:17:34 GMT 1
Vi får leva i samma mörker som vanligt...get used to it... Klubben MÅSTE ha likviditetsproblem om man tar FL pengarna till en oprövad juniormålvakt...
|
|