|
Post by mindriot on Jan 17, 2009 23:00:26 GMT 1
Sedan är det ju grymt viktigt att allt är 100% klart med KHK och sponsorer innan man nästan ens börjar titta på spelaren. Jobb, bostad osv måste vara klart så man kan ge ett färdigt kontrakt. Och då givetvis en rejäl summa i FL kassan så att detta kan täcka upp resterande som inte ev. jobb täcker och ev. signing bonus. För att veta vilken typ av spelare man skall ha så skulle man nästan lägga upp en hemsida bara för FL... tex www.folketslirare.se där folk kan gå in och rösta och diskutera. Om det sedan blir en flopp... Så kan vi bara hänga ut oss själva... Tycker det låter mycket bra och ser fram mot info på hemsidan senare. Om det blir en flopp, ojoj vad det kommer diskuteras här ;D Någon info om denna ide kommer inte att komma förrän fler har hakat på detta eller för den delen tyckt att det är bra idé. Det är Peter och YB som har hand om FL. Jag uppdaterar bara BBs hemsida med de nuffror jag får. Då BBs sida har varit de forum som vi har presenterat FL pengarna på.
|
|
|
Post by tof on Jan 18, 2009 21:11:29 GMT 1
Nu på onsdags matchen är det ju enkronan och förra året var det så att man kunde som supporter ställa upp och betala en krona för varje företag som var med i enkronan, kommer det bli så i år med, hoppas att det blir så in med mycket pengar nu så att vi får en ruggit bra spelare nästa gång
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 19, 2009 17:14:09 GMT 1
Det är fullständigt orimlig att vi ska anända FL-pengarna till att betala Pontus spel i KHK. Nu får ni kalla mig gnällig eller vad fan ni vill. Jag vill att KHK omedelbart ställer tillbaka varenda krona som ni fått av BB. Kan inte vara rimligt att kontraktera en junis på så få matcher med FL-pengar. FL-pengar ska användas till en artistspelare annars ska man omedelbart upphöra med insamling till FL. Vi lägger pengar i spannen i tron på att det ska komma en lirare en artist inte på en målvakt som kanske är en talang, hoppas vi och tror, har dom sagt i Frölunda mm. Visst Pontus kanske är en frälsare men det ursäktar inte att han är ett oprövat kort som INGEN vet är bra utan vi hoppas att han är det. Folkets lirare är en etablerad spelare som kommer till en klubb för att hjälpa till med spetskompetens eller vara en publikmagnet. En spelare som ensam drar 500 till matcherna. En spelare som går igång på mycket publik. Var det gäller Pontus får vi hoppas att han klarar trycket som är ute i TAK. Så slut på gnället för denna gången. PS jag var också på träningen idag och det jag märkte är att Oskar inte tänker släppa spaden i första taget. Ja du husnasarn, du har en helt rimlig uppfattning om saker o ting tycker jag.
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 19, 2009 17:18:27 GMT 1
Tycker det låter mycket bra och ser fram mot info på hemsidan senare. Om det blir en flopp, ojoj vad det kommer diskuteras här ;D Någon info om denna ide kommer inte att komma förrän fler har hakat på detta eller för den delen tyckt att det är bra idé. Det är Peter och YB som har hand om FL. Jag uppdaterar bara BBs hemsida med de nuffror jag får. Då BBs sida har varit de forum som vi har presenterat FL pengarna på. klockren ide, men som sagt, mycke arbete kommer de att bli...
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Jan 19, 2009 21:41:14 GMT 1
YB säger ju att FL måste vara dubbelt så bra som McLeod.... Jag sa så på chatten häromdan. jag tycker att ska de nu ta hit en spelare som ska vara utpekad FL så ska han vara utav så hög klass att han är värd detta. Men sen om det är en back,forward eller mållis skiter jag i bara han är av så hög rang att han klassas som div 1 bäste spelare på sin position. MEN jag vill inte ha hit någon i år för anser att det är att kasta pengarna i sjön utan anser att vi borde införskaffa en FL när KHK avser att satsa mot allsvenskan. Som sagt innan vi betalar Tobbe väljer. Ser fram emot att se div1:s bästa keeper på Onsdag!
|
|
|
Post by anticonnie on Jan 19, 2009 21:51:03 GMT 1
Jag sa så på chatten häromdan. jag tycker att ska de nu ta hit en spelare som ska vara utpekad FL så ska han vara utav så hög klass att han är värd detta. Men sen om det är en back,forward eller mållis skiter jag i bara han är av så hög rang att han klassas som div 1 bäste spelare på sin position. MEN jag vill inte ha hit någon i år för anser att det är att kasta pengarna i sjön utan anser att vi borde införskaffa en FL när KHK avser att satsa mot allsvenskan. Som sagt innan vi betalar Tobbe väljer. Ser fram emot att se div1:s bästa keeper på Onsdag! Avdet jag sett av Pontus på3 träningar så ser han riktigt bra ut i målet men det är en uppfattning som jag har och mina hockeykunskaper är kanske inte de bästa utan överlåter dem till de sm kan tex Tobbe K
|
|
|
Post by happygilmore on Jan 20, 2009 8:16:02 GMT 1
Det är fullständigt orimlig att vi ska anända FL-pengarna till att betala Pontus spel i KHK. Nu får ni kalla mig gnällig eller vad fan ni vill. Jag vill att KHK omedelbart ställer tillbaka varenda krona som ni fått av BB. Kan inte vara rimligt att kontraktera en junis på så få matcher med FL-pengar. FL-pengar ska användas till en artistspelare annars ska man omedelbart upphöra med insamling till FL. Vi lägger pengar i spannen i tron på att det ska komma en lirare en artist inte på en målvakt som kanske är en talang, hoppas vi och tror, har dom sagt i Frölunda mm. Visst Pontus kanske är en frälsare men det ursäktar inte att han är ett oprövat kort som INGEN vet är bra utan vi hoppas att han är det. Folkets lirare är en etablerad spelare som kommer till en klubb för att hjälpa till med spetskompetens eller vara en publikmagnet. En spelare som ensam drar 500 till matcherna. En spelare som går igång på mycket publik. Var det gäller Pontus får vi hoppas att han klarar trycket som är ute i TAK. Så slut på gnället för denna gången. PS jag var också på träningen idag och det jag märkte är att Oskar inte tänker släppa spaden i första taget. Med de kraven är inte 100 000 mycket. Vi spelar i div 1 nu inte i 3:an. Samla i 2-3 år så kanske det går. Eller ska föreningen gå in och betala FL?
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 20, 2009 8:45:23 GMT 1
Någon info om denna ide kommer inte att komma förrän fler har hakat på detta eller för den delen tyckt att det är bra idé. Det är Peter och YB som har hand om FL. Jag uppdaterar bara BBs hemsida med de nuffror jag får. Då BBs sida har varit de forum som vi har presenterat FL pengarna på. klockren ide, men som sagt, mycke arbete kommer de att bli... Mycket. För en GRUPP att leta upp EN spelare ? Vore skillnad om denna grupp skulle fixa hela truppen
|
|
|
Post by mindriot on Jan 20, 2009 9:07:43 GMT 1
klockren ide, men som sagt, mycke arbete kommer de att bli... Mycket. För en GRUPP att leta upp EN spelare ? Vore skillnad om denna grupp skulle fixa hela truppen Kanske inte att hitta en spelare som är det som är det stora jobbet! Utan att fixa jobb, bostad och övriga sponsorer som kan gå in och täcka upp. KHK är hett så att hittat sponsorer har tidigare inte varit några större problem men nu så tror jag inte det är lika lätt att kunna dra in dom summorna som behövs... Sedan att få KHK att ge oss en "tom" jersey som KHKs sponsorer har betalt bra med dollars för att våra exponerade på tror jag inte blir det lättaste... Men du kanske inte tänkte så långt. Det är ju inte bara att logga in på elitprospects och kolla runt...
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 20, 2009 9:21:49 GMT 1
Mycket. För en GRUPP att leta upp EN spelare ? Vore skillnad om denna grupp skulle fixa hela truppen Kanske inte att hitta en spelare som är det som är det stora jobbet! Utan att fixa jobb, bostad och övriga sponsorer som kan gå in och täcka upp. KHK är hett så att hittat sponsorer har tidigare inte varit några större problem men nu så tror jag inte det är lika lätt att kunna dra in dom summorna som behövs... Sedan att få KHK att ge oss en "tom" jersey som KHKs sponsorer har betalt bra med dollars för att våra exponerade på tror jag inte blir det lättaste... Men du kanske inte tänkte så långt. Det är ju inte bara att logga in på elitprospects och kolla runt... Jodå jag vet precis vilket jobb som ligger bakom. Var bara lite ironisk med tanke på att många undrar vad Tobbe gör. Så om det nu är ett hästjobb för en grupp att värva EN spelare så ...
|
|
|
Post by mindriot on Jan 20, 2009 9:45:58 GMT 1
Ahh... Ja jag får ursäkta... Är inte tillräckligt begåvad för att fatta ironin... ;D
Men visst det du säger är helt sant. Det är därför att någon som sitter och skriker efter Tobbes avgång kunde vara med och kanske få ett perspektiv på vad den mannen gör för vårt älskade KHK.
|
|
|
Post by mace on Jan 20, 2009 9:46:17 GMT 1
Tobbe sitter minst 3 timmar per dag och pratar med spelare/agenter.
|
|
|
Post by mindriot on Jan 20, 2009 9:48:50 GMT 1
Tobbe sitter minst 3 timmar per dag och pratar med spelare/agenter. Ok. Vi antecknar det...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 20, 2009 10:19:30 GMT 1
Tobbe sitter minst 3 timmar per dag och pratar med spelare/agenter. On vadå, vädret eller?
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 20, 2009 10:23:40 GMT 1
Tobbe sitter minst 3 timmar per dag och pratar med spelare/agenter. On vadå, vädret eller? ;D
|
|